דלג לתוכן הראשי

סרטוני כיבוש, סכסוך, זכויות אדם, ניאו-אנטישמיות ועוד

מקבץ סרטונים לעיתות עימות.
אני אשתדל לתת לסרטים לדבר כי זה פשוט פוסט שהוא גם ככה כולו פוליטי. רק רציתי להעיר שאין בין הסרטים המוצגים כאן המון במשותף פרט לעובדה שהם סרטי תעמולה ומסרים. חלקם הומוריסטיים, חלקם דרמטיים, חלקם מצוינים, חלקם אנטישמיים אבל כולם מגוייסים לקידום רעיון כלשהו סביב המצב במזרח התיכון (וקצת מעבר).
בכוונה שמתי ראשון את הסרטון של יוצרת "סיטה שרה בלוז". הסרטון מתיימר להציג את הסכסוך האזורי ועושה זאת בצורה שטחית על גבול האנטישמית. אם למקד את מה שמפריע לי בסרטון הזה אגיד רק שהסרטון מציג סכסוך מקומי בן אלפי שנה אבל הפונט של שם הסרט יהיה עברי. כאילו הוא אומר: אתם יודעים מי אשם בהכל.
ואולי זו הבעיה ההסברתית כולה. יותר משלישראל יש בעיה להצדיק את עצמה, לדימויים המתנגדים לה תמיד יהיה יותר כוח. הם יותר פשטניים, יותר קריאים ולכן יותר אפקטיבים.
הטנק מול האבן, כביכול.





European Jew/Zionist
שלום. אני דימוי אנטישמי!
עוד פרטים וסקירה מלאה בבלוג שלה ואני תוהה למה אני נותן במה בכלל לסרט הזה?

טומק בגינסקי בסרט אנטי-מלחמתי. מצויין ומכאיב:


שרוטונים יצרו את הסרטון הקצר הזה שנועד להסביר לחבר'ה בחו"ל מה קורה בעזה:


אורי ומיכל קרנות... הם יוצרים ישראלים שעושים סרטים שהם תעמולה אנטי ישראלית. הסרט הראשון הוא לכאורה מאוזן, הסרט השני הוא מופת של דה-הומניזציה ודמגוגיה חד צדדית על הישראלי האלים הכובש המושחת.
איך אמר לי מישהו על הסרטים האלה? אם לפחות היה בהם טיפת הומור עצמי אז היה אפשר להתייחס אליהם יותר ברצינות.
יש בזה משהו.





אנימציה של חיזבאללה לעידוד ילדים לאלימות, אני מקווה שהם בונים פצצות כמו שהם עושים אנימציה:


סרטון חדש על הילדה "עזה".


סרט הסברה רשמי ישראלי. דני איילון מנסה להסביר את הסכסוך עם אנימציה נלווית:


"עושה השלום" סרט הגמר מבצלאל של יותם כהן


ויכוח בין לייבוביץ וישראל אלדד. תרגיל בבצלאל של עדה רימון ואופק שמר


עוד אחד של החמאס:


סרטון על הטבח בסוריה:


חרגולים. סרט מגניב אך ארוך שכמו הסרט הראשון סוקר את תולדות המלחמה האנושית בעצמה.


זה סרט עם דימויים אנטישמיים איומים שלא ברור אם ואיך הם נעשו שלא במודע. דלגו לקטע על המזרח התיכון: "סיפורה של החומה"


סרטון לילדים על הרב כהנא:


פוקיו מציע פתרון משלו ליישוב הסכסוך: מדינה דו-לאומית:


הנה עוד אחרד שניסה ליישב פה את הסכסוך ולא ממש הצליח. ג'ון קרי לפי סטודיו רוגטקה:


"שלום, יום אחד" סרט מצוייר ומצויין:


שלושה סרטונים מרשימים של אמנסטי:







פלישה: סרט אלגורי מצויין:


ישראל ואויביה כצב שמנסה לגור בסביבה סרטנית. אקטואלי מאוד. סרט הגמר של ליאוניד רומנוב, ויצו חיפה.


ולסיום ממש: "פלישה" של מיש ומיכה קרדו, בצלאל:

עדכון: קליפ מ-2009 של לירן טביב:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…