דלג לתוכן הראשי

'סיפור אהבה יפואי', מנשר 2014 וגם קליפ אנימציה חדש

סרט הגמר החדש והמקסים של רוני פז-הר ומאי רוזנבלום נקרא "סיפור אהבה יפואי" (מנשר 2014) אבל הוא לא באמת סיפור אהבה יפואי בעיניי אלא יותר סיפור אהבה ליפו עצמה עם ארט יפהפה. תהנו!




חוץ מהאלמנטים העיצוביים היפהפיים, של הקונכיות הקטנות ושברי האבנים, אני רוצה להתייחס למשהו קטן בסרט שהוא גם הכי טוב בו לדעתי וגם מבטא הבנה של הכוח של אנימציה.
יש שם את העין הזו שהיא לפעמים שמש ולפעמים ירח ולפעמים עין-דג. זה מקום שגורם לך לתחושת "ורטיגו" שאתה לא יודע איפה אתה נמצא, מעל המים או מתחתם? זה כל כך יפה כי זה הופך את הפריים עצמו לסוג של דמות שפוקחת עין על הגיבורה ובעצם גם משתמש בכלים של המדיום האנימטיבי בצורה חכמה ויצירתית מעבר לבניית פריים קלאסית שכוללת רק חיבור בין רקע ודמות.
עוד דבר מעניין הוא שבביקורת על הסרט בהגשה התברר לי שהקשר לסיפור אנדרומדה (סיפור האגדה יפואי על נערה שהוקרבה למפלצת-ים) לא היה בכלל בתודעה של היוצרים. זה די מדהים, כאילו הסיפור סיפר את עצמו מחדש דרכם.

הנה מה שמאי ורוני כתבו לי:

"מאז שנה א' כשהתחלנו לצאת, ידענו שנעבוד ביחד על סרט גמר, אבל פחדנו לדבר על זה בקול כלכך מוקדם. הדבר שהיה לנו הכי חשוב בעבודה על הסרט, שהוא יהיה כיפי ומהנה (ואולי קצת משעשע), כמו שנהנינו לעבוד עליו לכל אורך הדרך. בדמיון שלנו ראינו שוטטות לילית בקרקעית חופי יפו היפים והמזוהמים. תוך כדי השוטטות הזאת אנחנו גם קצת הלכנו לאיבוד ושכחנו שיש גם סיפור לספר.חלוקת העבודה בינינו הייתה קלה, כל אחד מאיתנו אוהב לעשות דברים מאוד שונים בהפקה, וזה הסתדר יופי. מאי עבדה יותר על עיצוב ואנימציה של דמויות, ורוני עבד יותר על עיצוב ואנימציה של סביבות ודמויות רקע.האנימציה והרקעים מצוירים באופן ידני, מסורתי למהדרין, והצביעה ממוחשבת (הדמויות צבועות בטיוי פיינט והרקעים בפוטושופ). הסאונד והמוזיקה הוקלטו באופן ביתי וידני לגמרי, עם מעט מאוד מניפולציות ממוחשבות ובלי אפקטים ועריכות דיגיטליות. את המוזיקה רוני כתב והקליט במיוחד לסרט, ואת הסאונד הקליט עם מיכאי צ'רנאה בביתו, בעזרת שלל צעצועים ומכשירים ביתיים שונים ומשונים.אנחנו מקווים שהצפייה תהיה מהנה, ותעורר ציפיה לסרט הבא."

בלוג הסרט עם תהליכי הפקה: http://jaffalovestory.blogspot.co.il/

השווריל של מאי ורוני:


בונוס! אני לא יודע מתי היא הספיקה אבל מאי בינתיים גם עשתה קליפ אנימציה לאלעד שודלר. טרי טרי.


נ.ב. כידוע לכם או שלא, התחלתי לנהל את המחלקה לאנימציה במנשר. מוזמנים לעקוב אחריי גם בדף הפייסבוק של המחלקה.

הארט של הסיפור היפואי (ליחצו להגדלה):
















פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…