זה אני! קלישאות סרטי אנימציה קצרים שקצת נמאס לי מהם

התחלתי להנחות סרטי גמר וזה זמן טוב לסמן קלישאות של סרטי אנימציה קצרים.
הקלישאות נאספו בעזרת חבריי השוליה.


1. דמות מהורהרת מקופלת רגליים
2. דמות צוללת במים
3. מעבר לאנימציה מופשטת באמצע הסרט
4. לויתנים
5. מטאפורות על המצב האנושי-קיומי שבדרך כלל אומרות: האדם הוא מכור, תלותי, בורגני ועול הקיום הוא פונקציה של חוסר היכולת להרפות.
6. מטאפורות שחוקות על פוליטיקה: המצב סתמי, בנאלי, מעגלי, בלתי פתיר, כולם דומים לכולם והכל חוזר על עצמו לנצח ללא תועלת.
7. דמויות מהורהרות, לא זזות, קו רועד
8. כלום לא באמת קורה
9. שימוש בדג זהב כמטאפורה
10. ניגוב של מראה עם אדים.

10.5 כתוביות שמשולבות בסרט (למשל במראה שמנגבים ממנה אדים....)
11. סרט שמתחיל בצלצול של שעון מעורר (מודה באשמה - ככה גם הסרט שלי התחיל...)
12. זאב כסמל להיבט הפראי שבנפש האדם
13. סרטים שמתחילים עם נגינת עוד

אוי! כמעט שכחתי: 14. זקנים. משום מה הם דמויות נפוצות מאוד בסרטי גמר.
הבהרה (כי אנשים לא הבינו אותי): אני לא באמת מתייחס לקלישאות האלו כבעיה. העניין הוא שמשום מה עולם היצירה האנימטיבי פעמים רבות שותה ויורק אל אותה באר. כמו שעד לא מזמן לא היו סרטי אימה ישראלי, כך אנימציה קצרה יצרה יותר מדי מאותו דבר. זה לא שלא מדובר ביצירה אישית כמו שפעמים רבות נמצאים דרכי קיצור לפיתרון עלילתי או בבחירת דימויים והתוצאה היא יותר מדי סרטים שמחפשים פתרונות מתחת לפנס. אז תראו את הפוסט הזה כפוסט הומוריסטי שבא לרענן את מאגר הדימויים שלנו כיוצרים. טוב?

מוזמנים לקחת חלק בדיון:
‎‎פרסום‎ by Yoni Salmon.‎



ומסרטים ארוכים: הפתיח בו הגיבור מציג את עצמו בוייס אובר.

קלישאה


לסיום, לא ממש קשור אבל חמוד: קלישאות צרפתיות. יש לכם עוד?

תגובות