דלג לתוכן הראשי

ספר החיים - עיצוב





"ספר החיים" הוא סרט על... מוות. כן. והוא נעשה על ידי סטודיו REELFX המקסיקני (בחלקו) שהצליח להרים הפקה יפה באורך מלא. הסרט מבוסס על "חג המתים" המקסיקני בו אנשים נזכרים במתיהם ובכך מצילים אותם מלהגיע לעולמם של "המתים הנשכחים" שמנוהל על ידי זיבלבה השד הנורא.
הסיפור חמוד מאוד אבל הארט הוא החגיגה האמיתית. מעבר לצבעים הססגוניים, כל הדמויות בסרט מיוצגות על ידי בובות. אני מניח שזה נועד להקל על האנימציה אבל זה גם נראה נהדר.

בהמשך הרשומה תמצאו עיצובים נהדרים לסרט וקצת מאחורי הקלעים.
איך עשו את זיבלבה השד:


ריל אנימציה של אחד האנימטורים. שימו לב לדמות של "יוצר הנירות". נראה לכם מוכר? לי מאוד. הוא דומה שתי טיפות מים לדמותו של הרב אמנון יצחק בגרסת האנימציה של טל גדון.


והנה ארט, בין השאר של טוד פולסון:


Maria Belongs to No One
Here’s a development painting I did for the scene where Maria calls out Manolo and Joaquin for fighting over her. You’ll notice this dress isn’t the same one she wears during the movie. The amount of outfits she wears was simplified and this one was cut, which is a shame, because I really loved all the details on it.

La Muerte
Made of sugar and all things good in this world
Design by Sandra Equihua and Jorge Gutierrez. Paint by me!














alisketch:

More Book of Life fun, a bunch of stuff I did for the Grandma character. She was originally designed by Sandra Equihua. On each character, the art team (and modeling) had the task of figuring out how to transfer their designs to a 3d object that still retained it’s original graphic appeal. This was also the first character I helped out on in the production, back when we were still doing texture swatch breakouts for each material on the character.
She was extra fun to paint because she is so old and broken down, we decided to add a lot of detail to show her old age through her textures, so she’s very wobbly, uneven and knotted.
Okay, more BOL posts later, but enough for today :)

sarahmarino:

Here’s one of the lighting keys I did for Book of Life. I won’t say too much about it, since there is the potential for spoilers if I do, but I will say it was a lot of fun playing with the symbolism and subtlety in this scene!

rufftoon:

"Book Of Life"
Some of the artwork unveiled for the upcoming animated film from studio ReelFX. The movie has a released date of October 17th 2014. I can’t wait for a trailer!
”..Book of Life hails from Fox Animation and Reel FX Animation Studios (which previously made Free Birds). Guillermo del Toro is one of the producers of the feature, which is set on the Mexican holiday the Day of the Dead and tells of a young man named Manolo who is torn between what he wants to do (play guitar and win the heart of the girl of his dreams) and what his family wants him to do. He ends up traveling across three different worlds to find himself…”
For more information, read more at the source: 
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/first-look-book-life-concept-683635?mobile_redirect=false

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה מרי פופינס חזרה?

על דמויות מתבגרות כתבתי לאחרונה באתר "הפנקס". מה שעלה שם רק מחמיר ב"מרי פופינס חוזרת", ההמשך ל"מרי פופינס" המופלא.
בסרט "כריסטופר רובין" פו הדוב מסביר לכריסטופר שכדי להגיע לאנשהו, הוא פשוט מתרחק מאיפה שהיה. זה נשמע משפט מאוד פואי אבל למעשה זה משפט הופכי לפו. כל אדם יודע שאם רצונך להגיע למקום אחר, אתה מתרחק מאיפה שהיית, זה הגיוני אבל פו אינו הגיוני. בספר המקורי הוא מציע לחזור לאיפה שהיית כדי להתרחק.
בסרט החדש של מרי פופינס יש נסיון לייצר מעין דה-ז'ה-וו למפגש הקודם שלנו עם מרי. שוב האמנת קוסמת, שוב ילדים, שוב בנקאים, מנקי ארובות (מדליקי פנסים), שוב עולם מצוייר ועפיפונים (בלונים) ושוב דוד\ה משוגע\ת.
אבל מרי פופינס ממלאת פה תפקיד שונה. כפי שיפה תאר גידי אורשר בביקורת שלו, אף אחד פה לא באמת צריך את מרי ולא ביקש ממנה לבוא. הילדים אומרים לה בפירוש שאינם צריכים אמנות וזוהי נקודה מהותית. בסרט המקורי למרי היה תפקיד מהותי בכל המעגלים הסובבים את משפחת בנקס: היא אמנם אומנת אבל אינה משרתת ואינה מקבלת פקודות. היא מחלקת אותם. זה חלק מהעימות שלה הן עם תפיסת…

על פארק היורה ואשליית החיים

החיים מוצאים דרך

בצפיה ראשונה כילד "פארק היורה" היה סרט סתמי מאוד בעיניי. אני זוכר את עצמי מסכם את העלילה כך: "מגיעים לאי, בורחים מדינוזאורים... בורחים עוד... ובסוף בורחים ממש." לקח לי הרבה זמן לצפות בסרט מחדש ובעין שונה. זה קרה קודם כל תודות להרצאה הזו (המצורפת בסוף המאמר) שפרקה כמה מהתימות המרכזיות של הסרט והציגה את התפתחותן לאורכו. המרכזית היא כמובן מסע הגיבור של החוקר אלן גרנט שבתחילת הסרט אינו מעוניין להביא ילדים לעולם ולאט לאט מוצא עצמו משמש בפועל כאב ומגן לשני ילדים תחת עיניה הפקוחות של ספק-אהובתו אלי, החוקרת שלצידו, שמייחלת לשינוי הזה. בנוסף אלן מתמודד עם חוסר האמון שלו בטכנולוגיה ובקידמה והפחד מלהשאר לא רלוונטי. בסרט אלן מוצא עצמו כמו איוב המקראי ככזה שנקלע, ומשלם את המחיר, על מאבק מיתי בין הסדר והשליטה (והקדמה והמדע והכסף) שמייצג ג'ון האמונד היזם העשיר לבין חוקר הכאוס שנראה כמו זמר רוק, איאן מלקולם. האחד קשיש לבוש לבן מלא ביהירות ובכסף, השני לבוש שחורים, גרוש סדרתי ומפוקפק, מומחה לכאוס וטרול ציני. במאבק בין השניים אנחנו נחשפים מצד אחד לספקנות האובססי…

אמץ תמנון: בריאן קיסינג'ר, מעצב בדיסני, על עבודתו ואיוריו

בריאן קיסינג', מעצב בדיסני, יצר פרויקט פרטי שבו אייר סדרת תמונות על תמנון מחמד בעולם של סטים-פאנק ויקטוריאני. והוא גם משוחח על זה בTED.



לינק ישיר ליצירות האיורים (לחצו להגדלה):













אוקטפודי (2007)- סלפסטיק קלאסי מגובלינס

מה זה תינוק?

סצינה מיוחדת מאוד מ"היפהפיה והיחפן" בה אנחנו חווים מפגש ראשון עם תינוק דרך עיניו של כלב.
הבימוי הנהדר של הסצינה בונה את המתח באמצעות כל הכלים העומדים לרשות הבמאי: תאורה, מוסיקה, צבעוניות, הבעות פנים, קומפוזיציה בפריים וקומפוזיציית הבמה (המיזנסצינה). הסטוריבורד המלא שצרפתי פה מחדד עד כמה כל שוט מהווה בחירה מודעת ורגישה. כיצד הטיפוס במעלה המדרגות הופך למסע נפשי שבמהלכו מנסה הכלבה לברר איך זה יכול להיות שיש כל כך הרבה שמחה סביב דבר כל כך זר ומאיים. המתח הזה יוצר הזדהות עם המבט החיצוני של הכלב על אירוע כל כך בסיסי מנקודת מבט אנושית.
ואולי זה אחד הדברים שאני אוהב אצל דיסני הקלאסי: היכולת, באמצע הסרט, לבודד אירוע ולתת לו את מלוא הבמה. בין אם זה אמבטיה של גמדים או נסיון לתפור שמלה.



דרך Living Lines Library וניתן להוריד את היפהפיה והיחפן- הסקצ'בוק PDF (כבר קישרתי בעבר לעוד כמה כאלה)