דלג לתוכן הראשי

בשוטף: חדשות אנימציה בישראל אפריל 2015

תקופה סוערת. הנה כמה עניינים חשובים וטובים שקורים בישראל, מאמרים וקליפים תוצרת הארץ. כשהתחלתי את הבלוג לא היה הרבה איפה לקרוא על אנימציה וקולנוע בעברית. ביקורות על קולנוע לא חסר אבל לא מאמרים על העשייה עצמה, בימוי, עיצוב, תסריט ועוד. אבל כיום העיסוק בתכנים כאלו מתעורר ויש מקום לכולם ומה שיפה גם שרוב היוזמות הן עצמאיות וללא מטרות רווח. פשוט כדי לחלוק ידע ולייסד קהילה.

נתחיל מיומן אירועי האנימציה שלי ושל דניאל ליכטר, שניתן לשמור כחלק מיומן גוגל שלכם כך תשארו מעודכנים. האירוע הקרוב: יום שני הזה 20.4 במנשר מפגש אנימציה עם יוני ארוסי ואור בר-אל.
אתר "שורה ראשונה" מעלה רשומות על עשיה קולנועית. מגוון ומעמיק. מיועד בעיקר ליוצרים. סיון דוידוב כותבת שם ראיון מצויין עם רוני אורן.


ב"מונפש" לאט לאט אנחנו מעלים מאמרים גדולים יותר על אנימציה ישראלית וגם ראיונות עם יוצרי אנימציה ישראלים. שווה לעקוב.





"מולטיוורס" עוסק יותר בקומיקס ותרבות פופולרית אבל הוא נחמד וענייני ומעדכן בקצב גבוה. טל מיכאלס, סטודנט מנשר כותב שם על אנימציה. כבוד!

ציונות באנימציה. מיזם אנימציה חדש. שווה הצצה.


אמנות דיגיטלית ישראלית בטמבלר.
עוד מיזם יצירתי של אמיר גלבוע שגם הקים את מפגשי מיטאפ בגוגלקמפוס לאנימציה ואפקטים.
http://israeldigitalart.tumblr.com/

אתר אינטרקטיבי חדש עם שיחות דוקומנטריות קצרות וראיונות על תולדות הקולנוע הישראלי. תפגשו שם שחקנים, במאים ומפיקים:


החדשות הגדולות הן פתיחת השלוחה של פיצ'יפוי בירושלים ותחילת העבודה על כמה פיצ'רים בתמיכת המיזם לקולנוע ירושלים. הסרטים המתוכננים: "המלך שלמה" של חנן קמינסקי, "ארמון החול" ו"מעלה קרחות" של פיצ'יפוי.
עוד פרטים: http://pitchipoy.tv/?p=2267. בעקבותיהם גם מכללת IAC פתחה שלוחה בירושלים.

בעסקי ההשקעות מחו"ל הגורם המשפיע ביותר הוא מיסוי והשקעה נגדית של המדינה.
כולם תקווה שהמיזם האדיר הזה יצליח.


ארי פולמן מתקדם בעבודתו על עיבוד היומן של אנה פרנק לאנימציה. סטופ או קלאסית? עדיין לא סגור.

מאמר בעברית: איך לעבוד מול לקוח באנימציה של סטודיו HIVE PRO

אורי טור מתארח בפצ'ה קוצ'ה 17:




קליפ חדש של עידן זכאי:


וזה קרפדיטו של גון בן ארי. רועי כפרי מעורב בזה. אל תשאלו אותי. זה הזוי בעיניי אפילו יחסית לניצה ולחם.


קליפ שיצרה סוהיני טל:


זמן מרפא. אנימציה על הפנים. לא. כאילו ממש מצויירת על הפנים של הזמרת.


קליפ שיצרה יסכה מאיו:

ובעולם: וידאו של מציאות וירטואלית הגיע ליוטיוב. (דורש צפיה בנייד. זה עם פוטנציאל עצום, תודה לכפיר רם):

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

המשחק של גרי

נעים להזכר, "המשחק של גרי" אחד הקצרים הכי טובים (ומקוריים) של פיקסאר והמוצדקים שבזוכי האוסקר הקצר:



רישומים מתוך כתבה בCartooon Brew לרגל 20 שנה לסרט: http://www.cartoonbrew.com/cgi/geris-game-turns-20-director-jan-pinkava-reflects-game-changing-pixar-short-154646.html
















וזה בגרסת לייב של חובבים. את הצבעוניות של העצים הם לא הצליחו לחקות.

והנה ג'רי בתפקיד אורח כאיש הרנדר והריגר ב"צעצוע של סיפור 2", אה... התכוונתי מתקן הבובות...

קוקו - ארט ומאחורי הקלעים

קוקו, הסרט החדש של פיקסאר מגיע ביום חמישי הקרוב לקולנוע בדיוק ליום של "קולנוע ב-10 שקלים" אז מהרו להזמין כרטיסים. אני בכוונה מנסה להמנע מלקרוא על הסרט לפני שאצפה בו. אחרי אכזבות רבות מפיקסאר, הציפיות שלי גבוהות הפעם ואני רוצה לשמור עליהן ככה. הדבר היחיד שאני יודע זה שהסרט מבוסס על חג המתים המקסיקני ושיש בו נמר מעופף. עולם המתים המקסיקני רחוק מהדימוי הפולני של המוות. הוא לא אפור ומתפורר אלא צבעוני ושמח. בהתאם לזה הארט של הסרט נראה מצויין ועשיר בצבע, טקסטורה ותלבושות.



זהו לא הסרט הראשון שמתעסק בחג המתים. קדם לו "ספר החיים" המוצלח שגם הוא  גדוש במתים מדברים המעוצבים בצבעוניות רוויה ועשירה. עליו כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2015/02/BOOKOFLIFE.html
ואלה טעימות מהארט של קוקו. ממליץ גם להכנס לבלוג של ג'ון נוורז שלקח חלק בארט לסרט:   https://johnnevarez.carbonmade.com/projects/5754172
שני אלה של הקונספט ארטיסט אנה רמירז שהביאה לסרט עיצובים ממולדתה:















על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

על 'שוליית הקוסם': הסרט והבלוג

הסרט "שוליית הקוסם"  (מתוך "פנטזיה", וולט דיסני, 1940) נחשב בעיניי ובעיני רבים אחרים, כסמל של מדיום האנימציה. הוא מהווה מפגש בין תרבות פופולרית לגבוהה, בין אולמות הקונצרטים לדמות מצויירת קומית, בין הומור קליל וסיפור מיתי. הסיפור הזה נוגע גם בתהומות עמוקים של יצירה ואמונה. ומשהו בחיבור המורכב הזה עובד ועובד מצויין.
הסיפור הוא על שוליית קוסמים שרצה להיות קוסם בעצמו. ולכן הוא מנצל את מנוחתו של הקוסם כדי להתנסות בקסמים. הוא גורם למטאטא לקבל חיים ולמלא במקומו את המטלה שהוטלה עליו: לשאוב מים. אבל המטאטא יודע רק לעבוד ושוליית הקוסם לא מצליח לעצור אותו. הכל מוצף עד שמגיע הקוסם ומציל את המצב.
אבל כמה סאב טקסט יש ביצירה קטנה כל-כך! ומה דיסני עשה מזה?!

The Sorcerer's Apprentice - Paul Dukas from Jurjen de Jong on Vimeo.

נתחיל.