דלג לתוכן הראשי

דיאלוג עם הבעלים של דיאלוג עם הכלבה

"דיאלוג עם הכלבה", שהתחיל כטור טקסטואלי בפייסבוק, קיבל לאחרונה גרסה מונפשת שנעשתה על ידי היוצר, האנימטור אופיר ששון. התוצאה היא סדרת רשת עצמאית ומצויינת.

דף הפייסבוק של דיאלוג עם הכלבה
רשומה נוספת על אופיר ששון ויצירותיו

הפרקים כולם:



מי אתה ואיך הגעת מאנימציה לכתיבה ובחזרה לאנימציה, זה היה התכנון מראש?


בדיאלוג עם הכלבה לא תוכנן שום דבר עד שלב מאוחר, כך גם עם הסידרה. אני אנימטור במקצועי, שעם השנים יותר ויותר נשאב לכתיבה על פני האנימציה עצמה. עם הזמן אנימציה נהיתה כלי מופשט יותר ויותר כדי לספר סיפור. זה לא התחיל כך, אבל זה מה שמסב לי הכי הרבה אושר וגאווה, לנסות לספר סיפור טוב, ואולי להצליח, והצורה צריכה להתאים אליו. הסידרה הגיעה משום תוכנית טלוויזיה בה זה היה אמור להיות פינה דלת תקציב. ניסיתי ליצור משהו שאוכל להפיק בשלושה ימי עבודה מקסימום, כך שהאנימציה היתה צריכה להיות מוגבלת במידה רבה, מבלי שזה יפגע אלא יוסיף, וזה אפשרי. זה היה אמור לפנות לקהל אחר, חדש, ובהתאמה נהיה מבוסס הומור ויזואלי, שונה מהדיאלוג. כאשר זה לא יצא לפועל מסיבות שאינן קשורות לתוכן ואינן ברורות, החלטתי בכל זאת לשחרר את הסידרה עצמאית ברשת. כעת אין תוכנית מלבד השאיפה כן לתרגם את עשיית הסידרה לפרנסה.
1. האם יש קיום ל"דיאלוג עם" מחוץ לפייסבוק? איך היית מתאר את החיים כיוצר אינטרנטי ואת סוג היצירה הזה?

כרגע לדיאלוג יש עמוד מוצרים, ועמוד פטרון לתמיכה. היה גם אתר כושל שלא נועד להצלחה. מלבד זאת זהו העמוד עצמו בלבד. ישנם תומכים נפלאים ואף כמה תורמים קבועים. כרגע זה בגדר תחביב שתופס יותר ויותר מקום בי, וברור לי שזה מה שארצה לעשות בשביל הנפש ובשביל אוכל, לכן מחפש דרכים להשתפר לגוון ולשנות כדי שזה יוכל לעבוד.
3. נראה שלא פשוט לתרגם את הדף לאנימציה. פתאום הכלב מסויים והאדם מסויים. זה לא משהו שחששת ממנו? (היוצר של קלווין והוב אמר שהוא לא רוצה לשמוע את הקול של קלווין ולכן זה לא הונפש מעולם.)
לא היתה שום דרך לתרגם את דיאלוג לסידרה מבלי שמיהו ומשהו ייפגע בדרך. היו חייבות להתבצע בחירות – עיצוב, קולות – ולהתחייב לזה. כל עוד זה היה אמור להיות משודר לקהל חדש, חששתי פחות. עכשיו שזה מופץ דווקא כן בעמוד הדיאלוג, ציפיתי להערות ולאכזבות, וקיוויתי שלאט לאט הדבר החדש והשונה יתקבל, אם יהיה טוב בפני עצמו. אני מאמין שכשזה טוב, זה מתקבל טוב ללא קשר לדיאלוגים, וזה כך עם פרקים מסויימים. יש מקום לשפר, ואני עובד על כך.
חתולה, אגב, כפי שנראה עכשיו, לא תקבל קול. יש דברים שבלתי אפשרי לתרגם לסידרה, ובחירת קול לחתולה תהיה כמו הפולמוס על בחירת הקול לאלוהים בנסיך מצריים
4. האם יצירה ברשת יכולה להיות רווחית או לפחות מתגמלת באיזושהי צורה?

כרגע רווחית בצורה מועטה, ומתגמלת בצורה המקסימלית שחוויתי בחיי כיוצר. מדובר בדברים שלי שעל ליבי שחשופים לכל וזה מפחיד ונפלא. התגובות כל כך נפלאות לעתים שזה מרגש כל פעם מחדש. דיונים, עולמות דמיוניים שמקבלים חיים. לצערי משום בעיות בחיווט המוחי, אני שוכח את הטוב תוך כמה רגעים, זה עוזר להמשיך ליצור בלי הפסקה וגם למטפלים שלי
4. מה הלאה?
כרגע משפר את הסידרה, אחד החלומות הינו שהסידרה תירכש בצורה שתאפשר עבודה חלקית או אף מלאה עליה, חלום אחר הוא הוצאת ספר דיאלוגים, וככלל הייתי מאושר לכתוב תכנים גם במסגרות אחרות, זה מסב לי הנאה גדולה. הדיאלוגים הכתובים לא עתידים להעלם בשום צורה כל עוד אני נהנה וסובל.
מלבד זאת ממשיך לפעול בלי לחשוב.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ארץ המתים- הערפד של דריה כהן

דריה כהן סיימה את שנקר (2017) ולקחה את פרויקט הגמר שלה צעד נוסף הלאה. בפרויקט היא לקחה שיר שמאוד אהבה ונבנה בהדרגה עם דמויות וסיפור עד שהפך ל"THE NIGHT". אבל כשזה הסתיים היא החליטה לשדרג את הפרוייקט לקליפ מלא.

ומה שהכי יפה זה שהיא גם חולקת את תהליכי העבודה שלה.

ערוץ יוטיוב:
https://www.youtube.com/channel/UCV2Q52sQybDj3IJV_gz3WVQ

ערוץ וימאו:
https://vimeo.com/user29238244

אנימטיק וראף:

אנימציה בתהליך:





הפרויקט המקורי:

קולנוע 2017 ועוד מאמרים חדשים על קולנוע בעברית (ושלגיה חוגגת 80)

בזמן שאני מפנטז לעשות מאמר וידאו הנה מגיעים חומרים עיוניים חדשים בעברית ובאיכות גבוהה!
היום יצא גליון חדש של מגזין קולנוע: https://www.kolnoa.org/kolnoa2017 עם כמה מאמרים על אנימציה ששווה לקרוא. על אנימציה ישראלית, על על אנימציה יפנית ועל הגיוון העכשווי באנימציה.
המגזין ניתן לקריאה גם כאן:


בנוסף יצא מאמר וידאו ראשון של אתר שורה ראשונה: ניתוח תנועות המצלמה בסרט "מי מפחד מהזאב הרע".
נוצר עבור "שורה ראשונה" (http://www.frontrow.co.il)
יוצרים: יובל יפת ופבלו אוטין.

אחד המאמרים במגזין קולנוע הוא לכבוד 80 שנה לשלגיה: https://www.kolnoa.org/blank-2/2017/07/30/%D7%A9%D7%9C%D7%92%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D
ואולי זה המקום להציג שני ספרים על העשיה של שלגיה:


שפם- סרט קצר על אגו גברי

אחד הסרטים החמודים שיצא לי לראות השנה באנימיקס: שפם. סרטה הקצר של אנני אוג'ה.




חור מפתח, לופ קצר ומקסים שלה:

אנימיקס 2017 - אנימציה ישראלית ועולמית עכשווית

הפסטיבל יתקיים השנה בימים שלישי עד שבת, 8-12 באוגוסט בסינמטק תל אביב.
התוכניה המלאה להורדה אתר אנימיקס: http://www.animixfest.co.il
פסטיבל אנימיקס כבר ותיק והוא פסטיבל משולב: יש בו אירועי אנימציה, קריקטורה וקומיקס.
אני לא יכול לכתוב על הכל אך מהכרותי עם השנים הקודמות אני ממליץ ללכת לקצרים מהעולם והישראלים. ולנצל את ההזדמנות לצפות על מסך גדול בסרטים ארוכים שלא יגיעו לארץ. הסדנאות השונות בדרך כלל מיועדות לילדים ונותנות הזדמנות להתנסות באנימציה. ההרצאות בחלקן מיועדות לילדים ובחלקן למבוגרים. שווה לבדוק מה תוכן ההרצאה ולמי היא מיועדת.
תוכניות אסיף (אנימציה ישראלית עכשווית)
הסרטים הישראלים מוצגים באירועי אסיף. שם תזכו לראות את יבול 2016-17 הישראלי. אנימציה מסחרית, אמנותית, עצמאית וסרטי סטודנטים.
התחרות הישראלית והטקס המרכזי יתקיימו ביום חמישי ב20:00. בערב זה גם יוגש פרס גרוס לעופרה קובלינר על פועלה האמנותי. וגם הסרט שלי "ניגון" ישתתף כמועמד לפרס הסרט העצמאי בתחרות אסיף. מוזמנים להגיע לראותו באחת מההקרנות: יום שישי ב17:00 ויום רביעי ב19:00. לצערי בטקס עצמו תהיה רק דוגמית מהסרט.
מקבץ י…

המחזור החודשי- סרטון הסברה ישראלי עצמאי

מה אתם יודעים על המחזור החודשי? צוות TOOSH, עדה רימון ואופק שמר https://vimeo.com/toosh, יצרו סרטון שמסביר מה קורה לגוף בזמן המחזור. הסרט היה מועמד בתחרות אסיף בקטגוריית עצמאי לשנת 2017. למה עצמאי? כי למרות שהסרט נראה כסרט הסברה מוזמן ומושקע הוא נעשה מתוך יוזמה עצמאית על מנת להעלות את הנושא למודעות.
הסרט עושה שימוש בטקסטורות, בדים וחומרים שנותנים לגוף הנשי חומריות חדשה ואולי גם מאיימת פחות עבור אלו שנרתעים מעיסוק בנושאים אינטימיים:


צוות TOOSH יצר גם את "בוקה, מבוקה ומבולקה" הסאטירי:


ראיון במונפש: http://moonfash.co.il/menstrual_cycle/