דלג לתוכן הראשי

ANINATION חגיגת אנימציה בירושלים




אירוע אנימציה חדש ומיוחד יתקיים שבוע הבא (26-29 אוקטובר) בירושלים.
למה להגיע עד לירושלים בשביל אנימציה? הרבה סיבות!
בתוכנית שתמשך ארבעה ימים יוצגו סרטים קצרים לצד ארוכים (שסביר ולא יגיעו להקרנות סדירות בארץ) ויתקיימו מפגשים עם יוצרים כמו יוני גודמן ותתאפשר הצצה לפרויקטים של מיזם ירושלים שמפיק בימים אלו מספר סרטים ישראלים ארוכים באנימציה. זה פסטיבלון עשיר במיוחד שפונה לקהל המקצועי והכללי. שווה לעלות לירושלים בשבילו.
את האירועים אוצרת תמי ברנשטיין, יקירת אנימיקס 2016.

הסעות מתל אביב בחינם בהרשמה מראש:
יום ד' 26.10 יציאה תחנת ארלוזרוב 16:30, חזרה מסינמטק ירושלים 23:30
יום ה' 27.10 יציאה תחנת ארלוזרוב 16:30, חזרה מסינמטק ירושלים 23:30
שבת 29.10 יציאה תחנת ארלוזרוב 16:30, חזרה מסינמטק ירושלים 23:30

המלצותיי:

סרטים ארוכים:

27.10.2016 19:00
חיי כקישוא
29.10.2016 19:15
אפריל והעולם המופלא

הרצאות:

26.10.2016 21:15
COMING SOON 2017 על סרטי מיזם ירושלים בהתהוות

27.10.2016 18:00
פיתוחים בתנועה- מפגש עם יוני גודמן

ההרצאה שלי ב 26.10.2016 18:00
תעסוק באנימציה, רצפי תודעה וקהילות וירטואליות. יהיה מעניין.

ותתקיימנה גם הרצאות על מציאות מדומה ועל אנימציה למבוגרים עם מסיבת נקניקיות. ומקבצי סרטים קצרים מפסטיבלי אנסי ומשטוטגרט.

אירוע מעניין שנוסף לאחרונה הוא אנימרקט, מיזם חדש, המשותף לקרן קופרו ומיזם ירושלים, שיחשוף אנימטורים למשווקים בחו"ל.
ANIMARKET
יום רביעי 26.10.16 שעות 20.15 – 21.15 בסינמטק ירושלים
כהכנת היוצרים למפגש פורה בשוק הבין לאומי, תתקיים במהלך 2017 חממה ליצירה ופיתוח אנימציה לשוק הבי"ל. קול קורא והנחיות הגשה לחממת ANIMARKET יפורסמו בתחילת 2017. יוזמת ANIMARKET היא קרן קופרושהייתה הגורם המחולל של הצלחת סרטי התעודה הישראלים בעולם, ומבקשת להרחיב את פעולתה לתמיכה באנימציה הישראלית.

עוד על המיזם, השוק והסדנא בהשקה בהרשמה מראש: להרשמה לחצו כאן

התוכניה המלאה לפניכם וגם פה:
http://jer-cin.org.il/website/modules/films/film.aspx?showid=18263 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…