דלג לתוכן הראשי

100 שנות אנימה



כמה דברים על אנימה:
1. האנימציה היפאנית שגיבשה לעצמה סגנון עיצובי ותוכני ייחודי שזוכים להערכה הולכת וגדילה ולהשפעה על היצירה העולמית, חוגגת 100 שנה. כדי לחגוג תתקיים בפסטיבל עולמות בפסח (12.4) הרצאה של רז גרינברג, מומחה לקומיקס ואנימה:
דף האירוע: https://www.facebook.com/events/183751552130387/

התמונה של ‏רז גרינברג מרצה‏.

2. מאמר על 20 סרטי האנימה שחשוב לראות. ממליץ גם על "מרק חתולים" והקצרים של מקוטו שינקאי.
http://www.highsnobiety.com/2017/04/06/best-anime-movies/.

Ghost In The Shell (1995) מצויין ומיוחד

Akira (1988) סרט יחיד במינו

Perfect Blue (1997)

Metropolis (2001)

Nausicaä: Valley of the Wind (1984)

Grave of the Fireflies (1988) פחות התחברתי אבל ללא ספק אבן דרך

Vampire Hunter D (1985)

Your Name (2016) החדש של מקוטו שינקאי. הלוואי ויגיע לארץ.

Death Note (2006-2007, Animated Series)

Cowboy Bebop (1998-1999, Animated Series)

Fullmetal Alchemist (2003-2004, Animated Series)

Princess Mononoke (1997) אחד היפים של מיזאקי

Barefoot Gen (1983)

Ninja Scroll (1993)

The Girl Who Leapt Through Time (2006)

Paprika (2006) מדהים. יחד עם שחקנית המלניום

Tekkonkinkreet (2006) האהוב עליי, לא רק כאנימה. סרט מקסים.

Tokyo Godfathers (2003)

Millennium Actress (2001)

Summer Wars (2009)



3. עלה לרשת אוסף של סרטי האנימה הראשונים עם תרגום לאנגלית:
http://animation.filmarchives.jp/works


4. וכמה דברים לאנימטורים:
sakugabooru牢 אתר רפרנסים לאנימה. קטעי אנימציה לפי קטגוריות. פשוט נהדר! ומחדד את ההבדלים הסגנוניים בין אנימציה יפאנית ואמריקנית.
https://sakugabooru.com 
animated genga genga_comparison sword_of_the_stranger yutaka_nakamura
באותו עניין: מאמר על סקוגה: https://www.thoughtco.com/sakuga-animation-in-anime-144807 

מאמר וידאו מצויין על האנימציה האיכותית של ONE PUNCH MAN!

ערוץ יוטיוב שלם שעוסק בסינמטוגרפיה של אנימה RCANIME:

קזואו אוגה, אמן רקעים מג'יבלי, על עבודת רקע אחת:






פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סימור - סרט הגמר של רונלי נמט

"סימור" של רונלי נמט. מנשר 2015.
את רונלי אני מכיר מאז שהתחלתי ללמד במנשר. יוצרת עם עולם מונפש עשיר ואפל שלא מפחדת לגעת בצורה הומוריסטית במוות, שואה, אלימות וייסורי נפש. היא יצרה במהלך הלימודים סרטים מטרידים מאוד שעמדו בניגוד מוחלט למה שנראה היה לעין. בסרט הגמר שלה "סימור" לעומת זאת ניתן למצוא דווקא אנושיות וחצי נחמה. הסרט מתחיל בסימור, שמואס בחייו אך מקבל הזדמנות מיוחדת.
קבלו את סימור:



הדמות של סימור מבוססת בחופשיות על סימור גלאס, דמותו של סלינג'ר ב"יום נפלא לדגי הבננה".


אתר: http://www.ronleenemeth.com/


















זוכי אסיף 2016 ונימוקי השופטים

אנימיקס נגמר ואיתו אסיף. ולהלן הזוכים בקטגוריות השונות: אסיף 2016 נימוקי השופטים – פרס גרוס פרס יורם גרוס 2016 מוענק לדניאלה שרר על עבודתה כיוצרת סרטי אנימציה עצמאית ומאיירת, הנוגעת בנושאים חמקמקים וכואבים של ילדות, ניתוק וזרות, ועושה זאת בשפה קולנועית איורית ייחודית לה בה דימוי זורם לתוך דימוי, והעמדה קודמת מתגנבת לתוך העמדה חדשה ומאירה אותה באור המגלה, ללא מילים, משהו נוסף על הסיטואציה. עבודותיה של דניאלה מתאפיינות בדיוק רעיוני, המותיר מקום גם למשחק ביחס לטקסט של מספר – רבות מעבודותיה מתייחסות לטקסט המסופר באופן המזכיר דיאלוג לא איור שלו, אלא הרהור אודותיו – ותשובה לו.

הפרס ניתן לדניאלה כעידוד ליצירה עצמאית, על מנת שתמשיך לפתח את הסגנון הייחודי לה, ותיצור סרטים נוספים.


קטגוריית סרטים עצמאיים מועמדים:
שוק/ דותן מורנו
לילי/ חני דומבה ותום קוריס
מכתוב/ מעיין אנגלמן לבית אבי חי
מחפש אותם. - Neko Productions לבית אבי חי
- Animetzba Lettersproject / פיל אנימציה בע"מ

פרס ראשון שוק/ דותן מורנו –

גדולתו של הסרט הוא בהצלחתו להעביר לצופה מציאות מקומית מובהקת באמצעים ויזואליים רזים, קווי …

על מואנה ועל מסע נשי

על מואנה ועל מסע נשי *מיועד לקריאה לאחר צפיה.
לא עוד סרט מסע הסיפור של מואנה הוא לכאורה סיפור מסע מוכר של דמות שצריכה לפרוץ גבולות כנגד הגבלות אביה השמרן כדי להציל את עצמה ואת מה שיקר לה ולשם כך עוברת דרך כמה תחנות בהן תתמודד עם דמויות ואתגרים הרלוונטים למטרת המסע. הרבה מזה נשמע כמו תבנית דיסני מוכרת ולכן ראוי לתהות מה היה חדש במסע הזה. נראה שלא פחות משמואנה הוא סרט מסע הוא סרט על סרטי מסע שכן לאורכו מואנה מלווה בדמות, שכבר עברה את המסע הזה בעבר ופגשה את כל מה שמצפה לה בדרך רק באופן שונה. במובן זה הסרט מאוד דומה במבנה שלו ל"קובו ושני המיתרים" (לייקה 2016) שגם בו המסע הוא מעין שחזור של מסע קודם. בכל אופן, אחד הדברים שמאפיינים את המסע של מואנה מתבטא ב"שיר הקונפליקט" שלה המדבר על המקום בו היא נמצאת: האם במשאת ליבה או איפה שהיא נמצאת פיזית, עם משפחה, קהילה ואי. המתרגם של השיר לעברית (בגרסת התרגום) החליף את המילים Where you are למילה אתגר פשוט כי זה מתחרז ואני הרגשתי שיש בזה עוול כלפי הסרט כי מואנה לא רוצה "הרפתקה אי שם" או "אתגר". מואנה נמשכת לים כי…