דלג לתוכן הראשי

פסטיבל אנימציה ירושלמי אניניישן 2018 - המלצות והנחה בלעדית!


זוהי השנה השלישית של פסטיבל אניניישן הירושלמי והשנה הוא מציג כמה אירועים וסרטים שלא תמצאו במקום אחר. הפסטיבל הירושלמי הזה הולך ונהיה לאחד פסטיבלי האנימציה המרכזיים בארץ ובייחוד לקהל מקצועי ובוגר. לפני שאתחיל בסקירת הפסטיבל והמלצות לתכנים, יש לי הנחה עבורכם: 25 שקלים לכרטיס בלעדית למנויי הניוזלטר של הבלוג!

הפסטיבל מתחיל ב24.10.18 והוא ימשך ארבעה ימים במהלכם יוקרנו סרטים ארוכים, קצרים, סדרות ויתקיימו סדנאות והרצאות של אורחים מהארץ ומחו"ל. בהחלט שווה להגיע וליותר מיום אחד. יש תוכניות רבות ומגוונות בפסטיבל לקהל בוגר ולאנשי מקצוע גם ואני סוקר רק כמה מהן פה. אני צפוי להשתתף ברובו אבל אם הייתי צריך לבחור יום אחד אני חושב שהכי שווה לבוא ברביעי אבל תשפטו בעצמכם:
התוכניה להורדה
אתר הפסטיבל: http://6de.gs/anination

הקרנות סרטים

Image result for isle of dogs

בפסטיבל יוקרנו שני סרטים מיוחדים ומוערכים: "לאהוב את וינסנט" הוא סרט באורך מלא שהיה מועמד לאוסקר 2017 העוסק בצייר וינסנט ואן גוך. הסרט הוא סרט אנימציה שכל אחד מציוריו, (ויש אלפים כאלו) צוייר בצבעי שמן. התוצאה מרהיבה ביופיה והסיפור הכאילו דוקומנטרי משרטט את ימיו האחרונים של ואן גוך דרך המקומות והאנשים אותם צייר, ובטכניקה בה צייר אותם. הפסטיבל יארח גם את במאי הסרט יו וולשמן שיעביר סדנת אמן לפני ההקרנה. כמו כן יוקרנו סרטים אחרים בהם היה מעורב כמו "פטר והזאב" הנהדר וזוכה האוסקר הקצר של סוזי טמפלטון.
הסרט עצמו: חמישי 25.10.18 21:30 סינמטק 1
סדנת האמן: חמישי 25.10.18 19:15 סינמטק 2

"אי הכלבים" סרט הסטופמושן החדש של ווס אנדרסון. סרט שרבים, כמוני ציפו לו ואני מצפה עכשיו לצפיה חוזרת. הסרט מתרחש ביפן, שם ילד יוצא למסע בעקבות כלבו שנשלח לגלות על אי הכלבים. לפני הסרט תתקיים הרצאה של אמני הסטופמושן מסטודיו ZAZ הישראלי על עבודת האחרונה ועל מצב הסטופמושן בעולם.
רביעי 24.10.18 21:30 סינמטק 1

עוד סרטים ארוכים:
"מיראי" סרט חדש ומאוד מסקרן. סרט אנימה מנקודת מבטו של בן ארבע שעובר מסע מוזר ועל-זמני בתחנות חייה של משפחתו.


סרטים קצרים:

אחד מאורחי הפסטיבל הוא מאורו קאררו, אנימטור תלת עם סגנון ייחודי:
הקרנת סרטיו של מאורו קאררו,
שישי 26.10.18 14:00 סינמטק 2

הפסטיבל מציג השנה מקבצי סרטים מחשובי הפסטיבלים בעולם:
חמישי 25.10.18 21:30 סינמטק 2

שבת 27.10.18 20:30 סינמטק 2

שבת 27.10.18 17:00 סינמטק 2

מבחר סרטי בצלאל מ2018: https://jer-cin.org.il/he/event/24891
רביעי 24.10.18 18:00 סינמטק 2

סדנאות והרצאות


יום האנימציה הבינלאומי: צביקה אורן, אדם יקר וה-מומחה הישראלי לאנימציה בתוכנית מעניינת עם 7 סיבות לאהוב אנימציה. 7 מאסטרים עם יצירות חדשות(!) שיגרמו לכם להתאהב במדיום ובאפשרויות הגלומות בו.

סדנאות אורחי הקפיצה המשולשת: מפיקים עולמיים שהגיעו ארצה כחלק מפרויקט פיתוח הסדרות והסרטים של מיזם ירושלים יעבירו סדנאות בפסטיבל: https://jer-cin.org.il/he/event/24905
שישי 26.10.18 09:30 סינמטק 4

קרן קופרו שאיבדה השנה את היוזמת והיו"ר של הקרן אורנה ירמות ז"ל מקיימת מספר אירועים בפסטיבל:
רביעי 24.10.18 16:00 סינמטק 4

וגם פאנל יוצרות אנימציה: פאנל על נשים יוצרות לזכרה של אורנה ירמות.
חמישי 25.10.18 12:00 סינמטק 2

אירועים

בבוקר יום שישי 26.10.18 מ9:30 בבוקר יתקיים יריד תעסוקה של בוגרי אנימציה. אירוע בשיתוף איגוד מקצועות האנימציה. לחברי האיגוד בהרשמה מראש. דף האירוע

אירועים ברחבי העיר: https://jer-cin.org.il/he/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8/25013
בין השאר: הקרנת סרטים בבריכת ימקא, הרצאה של טל קנטור על הפצת סרטים בעולם ועוד ועוד.

הפסטיבל מתרחב לתחומי הגיימינג והניומדיה וזו הזדמנות להכיר את הנעשה בתחום בארץ ובעולם עם
GO & PLAY מרתון גיימינג ומשחקי אינדי: https://jer-cin.org.il/he/event/24889 
ומתחם לניומדיה ומציאות מדומה: במתחם הדיגיטלי של פסטיבל AniNation

תערוכה בפסטיבל :60 שנה לדרדסים! תערוכה חגיגית ליצורים הכחולים שעליהם גדלנו.

זהו זה. נתראה שם ואם תרצו כרטיסים מוזלים הרשמו לניוזלטר של השוליה: 25 שקלים לכרטיס למנויי הניוזלטר של הבלוג!


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה מרי פופינס חזרה?

על דמויות מתבגרות כתבתי לאחרונה באתר "הפנקס". מה שעלה שם רק מחמיר ב"מרי פופינס חוזרת", ההמשך ל"מרי פופינס" המופלא.
בסרט "כריסטופר רובין" פו הדוב מסביר לכריסטופר שכדי להגיע לאנשהו, הוא פשוט מתרחק מאיפה שהיה. זה נשמע משפט מאוד פואי אבל למעשה זה משפט הופכי לפו. כל אדם יודע שאם רצונך להגיע למקום אחר, אתה מתרחק מאיפה שהיית, זה הגיוני אבל פו אינו הגיוני. בספר המקורי הוא מציע לחזור לאיפה שהיית כדי להתרחק.
בסרט החדש של מרי פופינס יש נסיון לייצר מעין דה-ז'ה-וו למפגש הקודם שלנו עם מרי. שוב האמנת קוסמת, שוב ילדים, שוב בנקאים, מנקי ארובות (מדליקי פנסים), שוב עולם מצוייר ועפיפונים (בלונים) ושוב דוד\ה משוגע\ת.
אבל מרי פופינס ממלאת פה תפקיד שונה. כפי שיפה תאר גידי אורשר בביקורת שלו, אף אחד פה לא באמת צריך את מרי ולא ביקש ממנה לבוא. הילדים אומרים לה בפירוש שאינם צריכים אמנות וזוהי נקודה מהותית. בסרט המקורי למרי היה תפקיד מהותי בכל המעגלים הסובבים את משפחת בנקס: היא אמנם אומנת אבל אינה משרתת ואינה מקבלת פקודות. היא מחלקת אותם. זה חלק מהעימות שלה הן עם תפיסת…

על פארק היורה ואשליית החיים

החיים מוצאים דרך

בצפיה ראשונה כילד "פארק היורה" היה סרט סתמי מאוד בעיניי. אני זוכר את עצמי מסכם את העלילה כך: "מגיעים לאי, בורחים מדינוזאורים... בורחים עוד... ובסוף בורחים ממש." לקח לי הרבה זמן לצפות בסרט מחדש ובעין שונה. זה קרה קודם כל תודות להרצאה הזו (המצורפת בסוף המאמר) שפרקה כמה מהתימות המרכזיות של הסרט והציגה את התפתחותן לאורכו. המרכזית היא כמובן מסע הגיבור של החוקר אלן גרנט שבתחילת הסרט אינו מעוניין להביא ילדים לעולם ולאט לאט מוצא עצמו משמש בפועל כאב ומגן לשני ילדים תחת עיניה הפקוחות של ספק-אהובתו אלי, החוקרת שלצידו, שמייחלת לשינוי הזה. בנוסף אלן מתמודד עם חוסר האמון שלו בטכנולוגיה ובקידמה והפחד מלהשאר לא רלוונטי. בסרט אלן מוצא עצמו כמו איוב המקראי ככזה שנקלע, ומשלם את המחיר, על מאבק מיתי בין הסדר והשליטה (והקדמה והמדע והכסף) שמייצג ג'ון האמונד היזם העשיר לבין חוקר הכאוס שנראה כמו זמר רוק, איאן מלקולם. האחד קשיש לבוש לבן מלא ביהירות ובכסף, השני לבוש שחורים, גרוש סדרתי ומפוקפק, מומחה לכאוס וטרול ציני. במאבק בין השניים אנחנו נחשפים מצד אחד לספקנות האובססי…

אמץ תמנון: בריאן קיסינג'ר, מעצב בדיסני, על עבודתו ואיוריו

בריאן קיסינג', מעצב בדיסני, יצר פרויקט פרטי שבו אייר סדרת תמונות על תמנון מחמד בעולם של סטים-פאנק ויקטוריאני. והוא גם משוחח על זה בTED.



לינק ישיר ליצירות האיורים (לחצו להגדלה):













אוקטפודי (2007)- סלפסטיק קלאסי מגובלינס

מה זה תינוק?

סצינה מיוחדת מאוד מ"היפהפיה והיחפן" בה אנחנו חווים מפגש ראשון עם תינוק דרך עיניו של כלב.
הבימוי הנהדר של הסצינה בונה את המתח באמצעות כל הכלים העומדים לרשות הבמאי: תאורה, מוסיקה, צבעוניות, הבעות פנים, קומפוזיציה בפריים וקומפוזיציית הבמה (המיזנסצינה). הסטוריבורד המלא שצרפתי פה מחדד עד כמה כל שוט מהווה בחירה מודעת ורגישה. כיצד הטיפוס במעלה המדרגות הופך למסע נפשי שבמהלכו מנסה הכלבה לברר איך זה יכול להיות שיש כל כך הרבה שמחה סביב דבר כל כך זר ומאיים. המתח הזה יוצר הזדהות עם המבט החיצוני של הכלב על אירוע כל כך בסיסי מנקודת מבט אנושית.
ואולי זה אחד הדברים שאני אוהב אצל דיסני הקלאסי: היכולת, באמצע הסרט, לבודד אירוע ולתת לו את מלוא הבמה. בין אם זה אמבטיה של גמדים או נסיון לתפור שמלה.



דרך Living Lines Library וניתן להוריד את היפהפיה והיחפן- הסקצ'בוק PDF (כבר קישרתי בעבר לעוד כמה כאלה)