יומן מסע - תל אביב \ סמואל פת'האיי

את הסרט ראיתי לראשונה בפסטיבל קרדיף, שם הוא זכה במקום הראשון. יצרתי לאחר מכן קשר עם היוצר שאמר לי בשמחה: "הי! אני מגיע לתל אביב בקרוב! בוא נפגש!"
סמואל פת'האיי הוא אנימטור צעיר, שוויצרי במקור, שעשה חילופי סטודנטים בשנקר לפני כ-3 שנים. במהלך שהותו בארץ הוא פיתח את העבודה על הסרט "יומן מסע, תל אביב" שמתאר את המבט שלו על ישראל והתמונה המצטיירת מורכבת אך מלאת תום. מבט נפלא וחם מאוד של קו וכתם וקולות שמתערבבים.
אני כל כך אוהב את הסרט הזה ומרגיש שהוא מבטא אינטימיות נדירה כלפי ארץ שבה סמואל ביקר כאורח. כך גם המבט על האוכלוסיה המגוונת ואפילו סוגיות של ביטחון ו"הסכסוך" נהנים מרשמיו של מתבונן סקרן ולא שיפוטי. לא ראיתי מעולם סרט כל אוהד ישראל כמו זה. גם לא של יוצר ישראלי. כל הסרט מבוסס על רישומים אמיתיים שצויירו ביומן. לקראת סיום הסרט תוכלו לראות סצנה שקרתה באמת כשהתבקש בנמל התעופה לפרוק את כל הציורים שלו, בזמן שאנשי הביטחון משקיפים מעליו.

הסרט השתתף ב150 פסטיבלים, גרף פרסים ואף זכיתי לארח את סמואל לביקור במנשר כשהגיע להציג את הסרט בפסטיבל סרטי הסטודנטים של תל אביב והנה, אחרי שנים של ציפיה, הסרט זמין לצפיה.
תהנו!

עוד על הסרט: https://vimeo.com/blog/post/staff-pick-premiere-travelogue-tel-aviv-by-samuel-patthey/

סמואל מבקר במנשר, כולל הצצה לסקצ'בוקים שלו:


הצצה לסרטו הבא:


תגובות

הוסף רשומת תגובה