אניניישן - פסטיבל אנימציה ירושלמי 2021


פסטיבל אניניישן חוזר להתקיים פיזית בירושלים עם תוכנית עשירה של שלושה ימי אנימציה בירושלים. 4-6.11.21
 זוהי השנה האחרונה של תמי ברנשטיין (מזל טוב להולדת הבן!!!) כמנהלת הפסטיבל. ברנשטיין, ראש המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל, ביוזמה משותפת עם יורם הוניג ממיזם הקולנוע הירושלמי, הרימה במשך שנים את אחד הפסטיבלים המשמעותיים לאנימציה בישראל לצד "אנימיקס" התל אביבי.


קוד הנחה לקוראי הבלוג:  AN21, הקוד מקנה כרטיס לסרטים ב25 ש"ח במקום 40 ש"ח.

בפסטיבל ישנן תוכניות ישראליות מעניינות שעוסקות בשני ההיילייטים הישראלים של השנה: "אגדת חורבן", של גידי דר, ו"איפה אנה פרנק?" של ארי פולמן. במרכזן הקרנות ומפגשים עם האנשים שמאחורי הסרטים: מיכאל פאוסט ודוד פולונסקי שאחראים על הציורים של "אגדת חורבן" וארי פולמן, הבמאי, לצד יוני גודמן המיתולוגי, במאי האנימציה של "איפה אנה פרנק?" (וגם שאר סרטיו של ארי פולמן: "ואלס עם באשיר" המועמד לאוסקר ו"כנס העתידנים"). 


אתר הפסטיבל: https://www.aninationfestival.com/
דף אירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/342519217645264

קשה לי להמליץ ספציפית על מה שלא ראיתי אבל מעבר לסרטים הקצרים והבינלאומיים שתמיד טוב לראות כדי להשאר מעודכנים הדגש מבחינתי השנה הוא על המפגשים דווקא עם היוצרים הישראלים. שתי ההפקות "אנה פרנק" ו"אגדת חורבן" הם פרוייקטים מיוחדים שבאים להתמודד עם הצורך לספר מחדש סיפורים מוכרים מזוית חדשה. האחד באנימציה קלאסית מסוגננת והשני בציורים סטטיים, שערוכים לכדי סרט ארוך ומרגש. מאחורי שני אלו עומדים מיטב היוצרים הישראלים והמפגש איתם הוא הזדמנות מצוינת להכרות בלתי אמצעית עם תהליכי היצירה שלהם. כך גם הזדמנות לראות תהליכי עבודה של אוסי ולד הנהדרת עם סרטה החדש ועופר וינטר המוכשר. לינקים פה למטה.

בין האירועים המיוחדים השנה –


BELLE - יפן 2021- סרטו החדש של מאמורו הוסודה. מבכירי האנימטורים ביפן, שיצר בשני העשורים האחרונים שורה ארוכה של סדרות וסרטים, בהם "הילד והחיה" ו"מיראי" המופלא, שהוקרן בפסטיבל ב2019 וזיכה אותו בשלל פרסים ובמועמדות לאוסקר. "בל" הוצג בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל קאן האחרון וזכה לקבלת פנים חמה ואוהדת. זהו סיפור "היפםה הוחיה" בעולמות סייבר שזה מעין התנגשות חזיתית בין המטריקס ודיסני.


‘Bob Spit: We Do Not Like People’- בכורה בישראל הישר מפסטיבל אנסי, זוכה הסזאר, סרט האנימציה הברזילאי, (שיוקרן בברזיל רק בדצמבר) בבימויו של סזאר קאברל, בטכניקת סטופ מושן, אדפטציה לסדרת קומיקס אייקונית של שנות ה-80.

גוז'ף- בכורה בישראל: סיפורו האמיתי של ג׳וזפ ברטולי, אמן יוצא דופן שלחם נגד פרנקו במלחמת האזרחים בספרד. הישר מפסטיבל אנסי- פורטרט קולנועי מאת הבמאי והמאייר אורל, היוצר הומאז' פיוטי למאייר הנודע, ג׳וזפ ברטולי.

ארכיפלג- סרט קנדי חדש זוכה פרסים.


חפרפרת קטנה: חגיגות 100 שנה, בשיתוף המרכז לתרבות צ'כיה לLittle Mole הדמות הצ'כית האייקונית של היוצר Zdeněk Miler: תערוכה מיוחדת, הקרנת סרטים מקוריים משוחזרים, דוכן מוצרים ובובות 

הקרנה מיוחדת של "איפה אנה פרנק" בהשתתפות צוותי האנימטורים הרבים שעבדו על הסרט, יחד עם היוצרים, כולל פאנל מיוחד עם יוני גודמן וארי פולמן על ה"מייקינג אוף".

 "JUST GALS BEING PALS" -על ייצוג קווירי באנימציה- הרצאה וצפייה בדוגמאות מפתיעות

סדנת אמן עם מיכאל פאוסט ודוד פולנסקי, זוכי פרס אופיר, יוצרי הסרט "אגדת חורבן" (גידי דר). תתקיים גם תערוכת ארט של מאחורי הקלעים של הסרט "אגדת חורבן": עבודת הפיתוח והעיצוב בדרך אל התוצר הסופי. איורים, סקיצות, רעיונות שטרם נראו על המסך.

הקרנת אסופות הפסטיבלים הטובים בעולם, כולל ארס אלקטורניקה, פסטיבל הניו מדיה המפורסם, עם אסופות משדה האמנות האנימטיבי. יוקרן בקולנוע רקס/גלריה ברבור. כמו כן יהיו הקרנות של פסטיבל שטוטגרט וANNECY הצרפתי.

סדנת אמן עם היוצרות נעה ברמן ואוסי ולד (האמנית והמרצה הנפלאה!), הקרנה מיוחדת של סרטן החדש "הולי-הולוקוסט". על אנימציה תיעודית, עיבוד זיכרונות, על הדיאלוג בין טקסט ופיתוח ויזואלי ומבט אחר חמוץ מתוק של דור שני ןשלישי 4.11 חמישי


ארוע פיצ'ינג ומענקי הפקה בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי : ZOOM-OUT" ב-90 שניות" , הקרנת זוכי המענק של 2020!

"יום תעשיית האנימציה הישראלית" מלווה בהרצאות ויריד תעסוקה יחיד מסוגו בארץ.

"הצהרת כוונות"- ארוע חדש שהפסטיבל יצר יחד עם איגוד מקצועות האנימציה ואיגוד התסריטאים. ספיד דייטינג של יוצרים משני תחומי היצירה. במסגרת הפרוייקט, יצרו דקת אנימציה משותפת, בליווי מנטורים ואבני דרך הכוללת מענקי פיתוח עד להקרנת התוצרים באניניישן 2022.

מה עוד?
מתחם דיגיטל מציאות מדומה עם מיטב סרטי הVR מהשנה החולפת, פרוייקטים מפסטיבל קאן, יוצרי מציאות מדומה ישראליים, שפות וזיואליות מרהיבות בחוויה אישית, בשילוב יצירה למדפסות תלת מימד!
סדנת דיבוב חווייתית עם ענת ניב, הקול מאחורי דיבובן הישראלי של רבות מדמויות פיקסאר.
ולסיום, ערב נעילה לייב על הבמה! מחווה מוזיקלית חיה על הבמה לסרטיה של יוצרת האנימציה סוזן פיט בשילוב הקרנתם על המסך, בשיתוף פעולה חדש עם ה"צוללת הצהובה". מוצש 6.11

תגובות