ליקוי חמה וסרטים אחרים - שליו בן אליה


שליו בן אליה, בוגר בצלאל וחלק מקולקטיב האנימציה הירושלמי "תוהו", העלה בשנה האחרונה כמה פרויקטים בהם היה מעורב לרשת. והנה הם פה, מגוונים ויפים:

הסרט "Eclipse" (ליקוי חמה) הוא תרגיל קצר ומרשים מאוד גם כסרט אבל במיוחד בהבט הטכני המורכב שכולל אנימציה של תבליטי חימר.

על תהליך היצירה:

"התחלתי לעבוד על "ליקוי חמה" בקורס סטוריבורד של נעם נדב בשנה ב' בבצלאל, במסגרתו איירנו סטוריבורד בהשראת סיפורים קצרים. קראתי כמה סיפורים של אאוגוסטו מונטרוסו והתאהבתי בכתיבה שלו. בסצנה של הכומר האבוד בג'ונגל ב"ליקוי חמה" היה רגע קולנועי. בתחילת שנה ג' טסתי לחילופי סטודנטים ב-Ecole de La Cambre בבריסל, שם פיתחתי את הסטוריבורד לסרט אישי.

כשהתחלתי לחשוב על הארט תפס אותי הדימוי של ליקוי חמה, קו מתאר שנוצר מתאורה אחורית. רציתי לספר את הסיפור באמצעות נגיעות אור שמציירות את ההתרחשות באפילה. זה גם התחבר לאיך שהכומר רואה את עצמו, אדם נאור בין אנשים חשוכים. במהלך חיפוש הרפרנסים נתקלתי בתבליטים של בני המאיה, והשימוש בתבליט חימר נראה מתאים. התבליט דו ממדי ואין לו צבע, מה שיוצר את קווי המתאר הם האור והצל שנוצרים מהבליטות.
בקצה מסדרון סגור באמצעות וילון שחור, המורים ב-La Cambre בנו לי חלל עבודה מאולתר. חוץ מלספק ציוד טכני לא התערבו בסרט בכלל. בחודש הראשון חוסר הביקורת שהתרגלתי אליה שיתק אותי, עד שהגעתי למסקנה ש"מה שייצא אני מרוצה" והמשכתי לעבוד מתוך אמונה בתוצאה.
הסרט ברובו אילם ונשען על משפט אחד של הכומר, בקולו של שרוליק פניאל. כדי שהקריאה שלו לא תופיע משום מקום, הקלטנו המון נשימות ואנחות. סיימתי את צילומי הסטופ מושן בשבוע האחרון בבריסל, וחזרתי לארץ הישר לעבודה על סרט שנה ג'. בחנוכה האחרון, הצלחתי סוף סוף לערוך תיקוני צבע ולהכניס את המוזיקה שעודד השג יצר בכשרון רב. לאחר שישבה במגירה ארבע שנים, אני שמח לשתף את היצירה שלי."


***

פרוייקט אחר, שיצר כסרט גמר יחד עם ענן גיבסון ונדב שפר ועלה השנה לרשת, הוא "את עדיין שם?".
סדרת רשת קצרה והומוריסטית בת שלושה חלקים על פרידה.

***

הפרויקט האחרון לרשומה זו הוא קטע אנימציה שנוצר במסגרת חממת "אובייקטיבי" שמעודדת יצירה שמגיבה לחפצים. שליו החיה את הפסל של יחיאל שמי בתאטרון ירושלים שלצידו שלט "הטיפוס מסוכן":


תגובות