פסטיבל אנימיקס 2011

כאן למטה נמצאת התוכנייה של הפסטיבל לאנימציה וקומיקס (זהו, אין אתר השנה?) שיתקיים בסינמטק תל אביב מה-16 עד ה20 לאוגוסט. אני אהיה שם קצת כדי למכור את ספר הקומיקס שלי ושל אורי יהל "רשמים רישומים" שכתבתי עליו קצת פה. הרגשות שלי כלפי הפסטיבל מעורבים. פעם הוא היה מדהים, לפני האינטרנט היו מגיעים סרטים מסוגים שונים ועוד בפילם שלא הייתה דרך אחרת לראות. היום, או לפחות בפעמים הקודמות, הופיעו יותר מדי סרטים שהיו בעצם עריכת DVD פיראטית של סרטונים (או חלקי סרטים) סביב נושאים. ועל זה נלקח תשלום של כרטיס מלא. זה בזיוני ואני מקווה שהשנה זה לא יקרה. כדי לראות סרט אנימציה בסינמטק לא מספיק שהמסך יהיה גדול. צריך גם כבוד לאיכות הטכנית וכבוד ליצירה. לחתוך חלק מ"דמבו" ולהקרין במסגרת "סרטים על חיות" זה פשוט לא שייך ולא מכבד את אמנות האנימציה.
מה נראה לי מעניין השנה?
שעה פנטסטית (עמוד 31) דוקומציה (26) וכמובן סרטים חדשים מהעולם (23), הקוסם של סילבן שומה (סרט מרהיב אבל מדכא וממש לא שלישיית בלוויל) וחתולו של הרב (15) שאני מת לראות. חוץ מזה יהיה אסיף שבו הייתי פעם אחת בעבר. זה מעניין לראות את כל תוצרי השנה באנימציה הישראלית אבל גם מתיש. סקירה מקיפה יותר אפשר לקרוא פה.



תגובות

  1. מפתיעים האיורים של דאובה, כלומר להיתקל בהם שם..

    השבמחק
  2. אני מחכה כבר המון זמן לראות את צ'יקו וריטה (עמ' 30) אבל איכות ההקרנה שזכורה לרעה מהשנים האחרונות יחד עם מחיר לא זול... מרתיעים.

    השבמחק
  3. באמת לא בסדר. יאללה! מחאה! ניסיתי להגיד על זה משהו למארגנים, לא נראה שזה הזיז במיוחד.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה