חלומות של טבריינים, הסטוריה ואיגוד

חלומות של טבריינים - 2010 from DM.Stop on Vimeo.

פרויקט גמר מבצלאל מלפני שנה. שתי סטודנטיות, דנה מנור כהן ומיכל קרסו, ריכזו את המרצים לאנימציה, מותיקי התחום בארץ, לשיחה על אנימציה. את השמעהן הנפישו לפי האופי של כל אחד ואחד מהם.
זה מזכיר לי, שוב, שיחה שהיתה לי עם אנימטור אחד, שלמעשה יש פער דורי עצום בישראל: יש פה ותיקי אנימציה וצעירי אנימציה אבל בינהם יש חור. כאילו דור ביניים לא ממש קיים. יכול להיות שזה בגלל הקפיצה הטכנולוגית שקרתה בשנים האחרונות שאיפשרה ליותר אנשים לגשת לתחום. בכל מקרה זה יוצר מצב שבו מבחינה הסטורית אין פה רצף משמעותי של יצירה. אולי זה ישתנה מעכשיו.
ועוד נקודה: איפה האנימטוריות? אין כאלה?



סקירה היסטורית של האנימציה הישראלית מאת צביקה אורן, מומחה לאנימציה והמורה הראשון שלי לאנימציה בגיל 12. הבנאדם שבגללו אני אנימטור, למעשה. ניתן לקרוא כאן:
http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1209439536/1209703422
ועוד מאמרים על אנימציה מהמגזין של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל אפשר לקרוא כאן.

ואולי זו הזדמנות לפרסם את הקטע הזה בנוגע להתקדמות של איגוד האנימטורים שקורם עור וגידים בימים אלו ממש:
פורסם בפורום אנימציה תפוז, 8.8.11: 


איגוד מקצועת האנימציה יוצא לדרך!
לחברי הפורום היקרים שלום.
לפני 3 חודשים בדיוק קמה עמותת "איגוד מקצועות האנימציה", האיגוד הוקם אחרי תקופה של חצי שנה בה נפגשו 10 אנשים, הבאים מכל ספקטרום מקצועות האנימציה על מנת להעלות את כל הבעיות העומדות בפני תעשיית האנימציה המדשדשת ולנסות ולבנות תשתית ממנה ניתן יהיה להתחיל באמת את השינוי.
למרות שנדמה לעיתים כי האיגוד הוקם לו בדלתיים סגורות ואף הודעה רשמית לא ניתנה בשום מקום, הייתה סיבה לכך, והיא באה מההסכמה, כי צריך להציע לעוסקים במקצועות האנימציה איגוד קונקרטי ופועל. לא יוזמה, לא שאיפה, לא התפרצות כעס, שתיתן את הרושם שבמהירות בה היא הגיעה ככה היא נעלמה. אלא בניית יסודות יציבים וחזקים ואז להזמין את כולם לבוא, לבחון, להציע שיפורים ותוספות ויחדיו לבנות את הבניין.
האיגוד נועד לאנשי התעשייה, נועד לשרת אותם ולעזור להם, נועד להוות את הבית לסטודנטים שיוצאים לשוק, לאנשי המקצוע שנתקלים בקשיים ולאנשים המחפשים שיתופי פעולה, נועד להיות עוגן מקצועי וחברתי לכולנו והצהרה של ביטחון עצמי ,שהנה יש לתחום האנימציה בישראל מה להציע.
בימים אלו אנו עורכים 2 פגישות מול קבוצות ביקורת מצומצמת, במטרה לבחון אותנו ולהביע דעה על ההתנהלות ועל הכיוון הכללי אותו לוקח האיגוד, הפגישה הראשונה התקיימה לפני כחודש וחצי ובעקבות פגישה זו הפקנו לקחים וביצענו תיקונים וכיוונונים בפרזנטציה שלנו. בימים הקרובים נבצע מפגש קטן נוסף בכדי לחדד ולהפנים לקחים אלה. מפגשים אלו נועדו להכין אותנו לקראת המפגש הראשון של כלל העוסקים במלאכה.
אנו שמחים להזמין אתכם, העוסקים המקצועות האנימציה, במאי אנימציה, אנימטורים העוסקים בתחומי הדו מימד, אנשי מקצועות הסטופמושן, אנשי מקצועות התלת מימד, מעצבים ואנשי פוסט העוסקים בהפקת אנימציה לאירוע ההצטרפות הרשמי הראשון של האיגוד. האירוע יתקיים במהלך פסטיבל הקומיקס והאנימציה, ביום שישי, ה19 לאוגוסט, באולם 2 של הסינמטק ב14:30.
האיגוד מזמין את כולכם, לבוא, לשמוע ולהצטרף.
בברכה,
יו"ר האיגוד
ברק דרורי

תגובות

  1. אין אנימטוריות?
    כאילו, הלו.

    השבמחק
  2. אין אנימטוריות בסרט!!! כמובן. האנימטורים העצמאיים האהובים עליי הם אנימטוריות!

    השבמחק
  3. אה! נכון. לדעתי באמת לא היו כ"כ אז. יכול להיות?

    השבמחק
  4. כן. כנראה. כמו הרבה דברים זה היה תחום של גברים כנראה בהתחלה. ודרך אגב, האנימטורית האהובה עליי היא אליסון דה וורה. אבל אני לא מוצא את הסרטים שלה ברשת באיכות גבוהה. כשזה יקרה אני אכתוב עליה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה