סקר קוראים

לבלוג יש קוראים אבל יש מעט מאוד תגובות. לכן קשה לי לדעת מי אתם, הקוראים, ומה מעניין אתכם.
בהתחלה לא חשבתי שיקראו את הבלוג. לפחות לא ידעתי כמה. אבל מספר הקוראים גדל ואיתו מחשבות לגבי העתיד שלו. בהתחלה חשבתי שאני אכתוב את הגיגיי ואעלה חומרים בנושא אנימציה למען דור האנימטורים העתידי דובר העברית. אבל דרכם של בלוגים היא בדרך כלל שונה: הם עדכניים יותר. ובאמת יש המון מידע שרץ ברשת ומתעדכן כל הזמן בנושא ומהווה בשבילי אתגר לשמור על איזון בין הרצון להביא מידע מקצועי עכשווי לעומת עיון מעמיק ואיטי באמנות המופלאה הזו.

בבקשה תענו על הסקר. זה מאוד יעזור לי להתכוונן הלאה.
אני בעיקר אשמח לכל הערה שתכתבו גם פה וגם בכל פוסט אחר. אני מצפה לזה. תקשורת דו צידית היא דבר מבורך.
כל טוב ותודה מראש
יוני
(הסקר נסגר)


Survey hosted by Surveylyzer



נ.ב. אני מתלבט גם לגבי תדירות הפוסטים. אני חושש מהצפה של מידע שהיא יותר גרועה מלא לקבל מידע בכלל. לשם כך, יש את עדכוני הטוויטר שם אפשר להתעדכן בתכנים טריים מתחום האנימציה בלי כל הבלה בלה שמסביב.

תגובות

  1. הבלוג הזה פשוט מקסים! יש פה שילוב מעולה של הגות, עומק, אומנות.. ניתוח מעמיק לצד טכניקות, אני מתמוגגת מכל פוסט.. לטעמי אל תשנה דבר מהמתכונת הנוכחית

    השבמחק
  2. תודה רבה. זה מאוד משמח. אם זו תהיה הגישה אני באמת אוכל "להמשיך בשלי". מבחינתי הבעיה היא שמה שהתחיל כבלוג אישי מאוד, אסוציאטיבי ומותאם לטעם שלי, התגלה כאחד הבלוגים היחידים שעוסקים בתחום. ואני חושב שלכן יש לי את הדחף להרחיב את התועלת שלו.
    אני יודע שאני, כילד בן 12 (לפני 20 שנה) שעשה אנימציה לא הייתה לי גישה לשום חומר בנושא. גם כסטודנט בבצלאל לא היה לי מקור מידע מסודר בעברית. אני חושב שזה חשוב מאוד להתפתחות המקצועית והערכית של כל התחום בארץ, לדון, לחקור, לראות חומרים מגוונים. למרות שאני לא יודע כמה אוכל לקחת על עצמי.
    שוב, תודה רבה.

    השבמחק
  3. בלוג מצויין שכתוב ניפלא, תמשיך לשמור על האיזון ולספק ניתוחים מצויינים.

    השבמחק
    תשובות
    1. נו, אז בא נדבר על זה שניה. לתלתיסטים יש מה לחפש פה? אני באמת רוצה לדעת. ומעניין אותי גם אם כל העזרים לאנימטורים שאני אוסף באמת מועילים למישהו.

      מחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. הבלוג שלך בסדר גמור. חסרה פה קהילת אנימציה מגובשת ומסודרת, כיוונים מקצועיים (יש כאן תעשייה? יצירה אישית?), מודעות לאנימציה (בדיוק כמו שאין מודעות לאיור) ובעיקר - שיחה ושיתוף בין כולם.

    שיתוף אינטרנטי זה מגניב, אבל זה חייב לבוא עם מפגשים. קהילת האנימציה בארה"ב לא חיה רק מהבלוגים שלה ב"קרטון ברו" (ודומיו). הם נפגשים, מארגנים הרצאות ומפגשים וכו'. הם מכירים אחד את השני.

    כשאין שיחות, ואין הבנות ואידיאולוגיות פוליטיות ברורות (כמו שהאיגוד מנסה לעשות), קצת קשה להתפשט ולהבין את כולם. תמשיך לעשות את מה שאתה אוהב, ובוא נקווה ביחד (תקווה עם פעולה אקטיבית) שנוכל ליצור קהילה שקוראת את החברים בה.

    הבעיה האמיתית שאנימציה בישראל היא מקצוע של בודדים. ולא מספרית.
    המון אנשים כותבים אנימציה עם העין לחו"ל. כשכל כך הרבה אנשים מסתכלים לשם, לא פלא שכל כך ריק פה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה דברים: קודם כל האיגוד התחיל להזיז משהו בכיוון והמכללה לאנימציה וסינמטק תל אביב מהווים גם סוג של אכסניה מזמינה. אני חושב שהבעיה היא לא שזה מקצוע ליחידים (כי זה לא. בכל העולם אנימטורים נתפסים כאנשי צוות בהגדרה ומפגשי אנימטורים בפסטיבלים הם נורא חמים ומשתפים) תחושת הבדידות, אני חושב, היא תוצאה של שוק מאוד תחרותי יחד עם תסכול מחוסר יכולת להתבטא כשלרוב מדובר באנשי אמנות שבחרו במקצוע כסוג של קולנוענים ולא ביצועיסטים. אני חושב שזו אחת הסיבות שמידע מקצועי בסיסי לא עובר מאדם לאדם. אחד הדברים שמתחילים להשתנות עכשיו. אני מקווה שנוכל להגיע למצב שבו באופן קבוע נחלוק בינינו ונעשה גם מפגשים אנושיים אמיתיים.

      מחק
  6. אני מאוד מאוד אוהבת את הבלוג יוני, יישכוח (כמו שאומרים במגזר שלכם)!
    מבחינת חומרים - היות והפלאש הוא מעין שלוחה טבעית של האנימטורים הקלאסיים, בניגוד לתלת שהוא באמת ז'אנר אחר, הייתי שמחה לרפרנסים ומדריכים למי שאוהב לעשות קלאסי ומראה ידני בפלאש.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. זה בתכנון. אני מקווה שעד שאספיק לא יעיפו את הפלאש לכל הרוחות. :) לא הייתי אומר שתלת זה ז'אנר אחר אבל אולי בכל זאת הקלאסיציסטים והסטופמושוניסטים ימצאו יותר עניין בתכנים האלה. והנה כסיפתח, פלאגינים בפלאש שאולי יעזרו לך: http://www.mediafire.com/?bv6rp604155kx .

      מחק
  7. הי יוני,

    תמשיך, תמשיך. מה אברך לו במה יבורך - שיהיה לך זמן מימון וכח גם לעשות אנימציה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. אם אתה מכיר מימון מדוד עשיר מאמריקה. תגיד לו על הבלוג. אני אשמח. האמת זה לא צחוק, צריך להתאפק לא לשים פרסומות. הגוגל-אדס הזה: למה הפרסומות כל כך מכוערות?

      מחק
  8. אני עוקבת קבוע אחרי הבלוג שלך ממש מתחילתו, אני "קוראת שקטה" ומעולם לא הגבתי על כלום,
    אז הינה ההזדמנות להודות לך, ולהגיד שאני נהנת מכל פוסט ופוסט!...

    ולהסכים שאין כמעט מידע ובלוגים כאלה בעברית, בטח לא כאלה ברמה הזאת שמתפרסמים בהם פוסטים איכותיים בתדירות טובה...
    אז שוב, תודה!
    תמשיך לשתף אותנו בהגיגך, בידע ובמידע...

    השבמחק
    תשובות
    1. :) רוב הקוראים של הבלוג הם קוראים שקטים. תודה לך. מקווה שתהני מהבלוג גם בהמשך.

      מחק
  9. לא הספקתי לענות על הסקר... למה בעצם היה כ"כ קצר :-) הבלוג שלך הוא נהדר למרות שלי אישית קשה קצת עם כמות הטקסט לא שיש לי רעיון בנושא. תודה לך

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטער. ראיתי שהוא לא מתקדם... סליחה. אתה מוזמן לענות ולשלוח לי. אני אשמח.
      הטקסטים ארוכים מדי? לא קריאים? בבקשה הסבר עצמך.

      מחק
  10. יוני יקר

    אז חוץ מהסקר שמלאתי, זו באמת הזדמנות לומר לך שאני נהנה מאוד מאוד מהלוג מכל סוגי הפוסטים. גם ההגיגיים גם המקצועיים- וכמי שאיננו אנימטור אני יכול לומר שגם לי יש המון תועלת בכל הלינקים/רפרנסים וכו'
    בקיצור תודה רבה
    אני מברך אותך באמת שיהיה לך זמן וכח ויכולת ליצור משלך!

    להתראות
    מנחם

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה