ספר הסקיצות של גיירמו דל טורו

זוהי סצינת הפנטזיית-אימה של האיש החיוור מהסרט "המבוך של פאן":



השראה
לא יודע אם אפשר עדיין לדבר על השראה היום. הרשת מציפה אותנו בכמויות של חומרים איכותיים (יותר ופחות) מה שהופך את הקטגוריה של "השראה" לקצת מיותרת.
עם זאת, "השראה" אמיתית מבחינתי היא הצצה לתהליך יצירתי, דבר שכמעט תמיד יציב לי רף מסוים לשאוף אליו.

מפלצות
אחד ממבחני הכניסה לבצלאל היה לעצב דמות של מפלצת. לא פשוט בכלל.
זה מקרה מובהק של בריף פתוח מדי, כי ההגדרה של "מפלצת" היא שאין הגדרה. זה רק חייב להיות "שונה". עם זאת, כשאנו חושבים על מפלצות יש לנו מאגר גדול מאוד של רפרנסים. חלקם קלישאתי ומבוסס על יצורי שאול קדמוניים. חלקם מבוססים על מוטציות של הטבע: חיות, שרצים או יצורי כלאיים וישנם כאלו שפשוט קיימות ביקום מקביל, דמויות שברור לך שהן חיות ונושמות איפשהו במסתורי מוחו של היוצר. יוצר כמו...

גיירמו דל טורו
הסרט "המבוך של פאן" הפתיע אותי נורא. הוא מצטייר בפרסומים כמו סרט פנטזיה לילדים אבל הוא יותר קרוב להיות סרט אימה הסטורי. גיירמו ברא בו עולם נדיר שמשלב מיתולוגיה והסטוריה. הסרט אמנם שווה ניתוח בהזדמנות אחרת, כרגע אתמקד בדמויות שדל טורו יוצר:



סקיצות:
  Tumblr Louq3Vmcoo1R0T2Fqo1 500Pan's Labyrinth - Pan Angel of Death, Hellboy II. Cathedralhead, Hellboy II. King Balor, Hellboy II.
The Lost Sketchbooks of Guillermo Del Toro
The Lost Sketchbooks of Guillermo Del Toro
The Lost Sketchbooks of Guillermo Del Toro


הקריירה שלו עוברת כרגע תהפוכות שונות ומשונות, פרויקטים רבים שנדחו, נגנזו, הועברו לבמאי אחר . עד כמה שידוע לי הוא עובד בשיתוף פעולה עם דרימוורקס ("החתול במגפיים" לדוגמה) וגם על גרסת סטופמושן אפלה לפינוקיו:
ולסיום, מפלצת שאינה שלו כדוגמה ליצור שלא עושה לי כלום. מתוך "שלגיה והצייד":  

מפלצתונים בפינטרסט:
https://pinterest.com/OnceUponABlog/cernunnos-fauns-satyrs-other-horned-folk/
https://pinterest.com/OnceUponABlog/merfolk-selkies-other-water-creatures/ http://pinterest.com/daijonakain/creature-design/
http://pinterest.com/yongkiatk/fantasy-creatures/
 http://pinterest.com/mrjakeparker/fauna-imagined/
 https://pinterest.com/OnceUponABlog/mythical-creatures/

תגובות

  1. מדהים. לא ידעתי שהוא אדם כל כך רב כשרונות. מאז המבוך של פאן, אני משתדל לראות כל פרוייקט שלו. ציער אותי שלא יצא לו לביים סרט של הארי פוטר.

    השבמחק
    תשובות
    1. רב כשרונות ורב אכזבות. עין הדג סוקרים את הפרויקטים שלו שנגנזו: http://www.fisheye.co.il/guillermo_del_toro_at_the_mountains_of_madness/

      מחק

הוסף רשומת תגובה