דלג לתוכן הראשי

דפי דמות- מיקי מאוס וחברים

זה לא פוסט מעמיק על אישיותו של מיקי. זה יהיה בפעם אחרת, אני מקווה, כשאבוא לדון ב"שוליית הקוסם", פסגת הקריירה שלו.
עם זאת, בספרון המוטמע פה, תימצאו את הcharacter sheet של דיסני לדמויות הקלאסיות (גרסה עדכנית של הדמויות אבל במראה הקלאסי).
אחד הדברים שמאפיינים "דף דמות" טוב בעיניי הוא כזה שבאמת יש בו זיהוי של המשחק הספציפי של הדמות ולא משהו שבלוני. קחו את דונלד דאק לדוגמה, בלי הדף הזה לא הייתם יודעים איך הוא כועס. ההבעות שלו אינן תוצר ישיר של המבנה הפזיולוגי שלו אלא של האישיות שלו. וזה חלק ממה שנהדר בו.
בפוסט "לוני טונז בתלת מימד" תוכלו למצוא את ה- character sheets של הלוני טונז.

Mouse Works Model Pack



עוד על מיקי:

פנסיל טסט נהדר של סצנת משחק של מיקי מתוך פוסטים בבלוג של מייקל ספורן על "החייט האמיץ":


img371
img372
img373




מודל שיט אלטרנטיבי של וורד קימבל


מה שבהמשך לקוח מהבלוג art of disney

15634975_02
img068
img069

Steamboat Willie (1928):
52897_118731_3
img053un2_02
se
img085
When the Cat’s Away (1929) :
christies_940618_279     christies_940618_279     christies_940618_279     christies_940618_279
The Jazz Fool (1929) :
The_Jazz_Fool__1929_
The Chain Gang (1930) :
christies_940618_036
The Picnic (1930) :
christies_941216_078
Fishin’ Around (1931)
img077
The Beach Party (1931)
christies_940618_056
img072
The Duck Hunt (1932)
img076
Barnyard Olympics (1932) :
img070
The Mad Doctor (1933) :
The_mad_doctor
The Mail Pilot (1933) :
MailPilot_0255a_5_980
MailPilot_0730a_5_980
MailPilot_0070b_5_980
MailPilot_0249a_5_980

MailPilot_0072b_5_980
MailPilot_0073b_5_980
Puppy Love (1933) :
img071
The Pet Store (1933) :
img075
Gulliver Mickey (1934) :
img073
Gulliver_Mickey__1934__02
Mickey’s Steam Roller (1934) :
Steam225
Two Gun Mickey (1934) :
TwoGun_002
TwoGun_0350_1_5_980
20598348
Mickey’s Man Friday (1935) :
img074
The Band Concert (1935) :
BandConcert_1182_DSC_4065b_5_620
img084
Mickey's Service Station (1935) :
MickeysService_0232a_5_980
MickeysService_0392_1_scan_5_980
Mickey's Garden (1935) :
vintage_mickey13
Mickey's Grand Opera (1936) :
storystruc02_big_02
Mickey's Circus (1936) :
miceduck03_big
The Worm Turns (1937) :
img082
Magician Mickey (1937) :
MagicianMickey_1186_DSC_4075b_5_980
Mickey's Trailer (1938) :
MickeysTrailer_0082a2_3_3x5
img079
Mickey's Parrot (1938) :
Parrot
Brave Little Tailor (1938) :
Willie_208
miceduck04_big
img081_02
img080
Society Dog Show (1939) :
SDS104
L'Apprentie Sorcier (1940) :
Mickey_2_sor
1442351693_d99b205396_b
1443276162_b158300d1c_b
Tugboat Mickey (1940) :
Tugboat74
Little Whirlwind (1941) :
LittleWhirl_Mickey_0234a_5_980
File0021
File0023
Mickey et le Haricot Magique (1947) :
miceduck06_big
willie2_03
Sources :
Walt Disney, un Américain Original de Bob Thomas (éditions Dremland) - Walt Disney - L'Age d'Or de Pierre Lambert (éditions DéMons et Merveilles) - Catalogue de l'exposition Il Etait une Fois Walt Disney - The Cowan Collection

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):