דלג לתוכן הראשי

דפי דמות- מיקי מאוס וחברים

זה לא פוסט מעמיק על אישיותו של מיקי. זה יהיה בפעם אחרת, אני מקווה, כשאבוא לדון ב"שוליית הקוסם", פסגת הקריירה שלו.
עם זאת, בספרון המוטמע פה, תימצאו את הcharacter sheet של דיסני לדמויות הקלאסיות (גרסה עדכנית של הדמויות אבל במראה הקלאסי).
אחד הדברים שמאפיינים "דף דמות" טוב בעיניי הוא כזה שבאמת יש בו זיהוי של המשחק הספציפי של הדמות ולא משהו שבלוני. קחו את דונלד דאק לדוגמה, בלי הדף הזה לא הייתם יודעים איך הוא כועס. ההבעות שלו אינן תוצר ישיר של המבנה הפזיולוגי שלו אלא של האישיות שלו. וזה חלק ממה שנהדר בו.
בפוסט "לוני טונז בתלת מימד" תוכלו למצוא את ה- character sheets של הלוני טונז.

Mouse Works Model Pack



עוד על מיקי:

פנסיל טסט נהדר של סצנת משחק של מיקי מתוך פוסטים בבלוג של מייקל ספורן על "החייט האמיץ":


img371
img372
img373




מודל שיט אלטרנטיבי של וורד קימבל


מה שבהמשך לקוח מהבלוג art of disney

15634975_02
img068
img069

Steamboat Willie (1928):
52897_118731_3
img053un2_02
se
img085
When the Cat’s Away (1929) :
christies_940618_279     christies_940618_279     christies_940618_279     christies_940618_279
The Jazz Fool (1929) :
The_Jazz_Fool__1929_
The Chain Gang (1930) :
christies_940618_036
The Picnic (1930) :
christies_941216_078
Fishin’ Around (1931)
img077
The Beach Party (1931)
christies_940618_056
img072
The Duck Hunt (1932)
img076
Barnyard Olympics (1932) :
img070
The Mad Doctor (1933) :
The_mad_doctor
The Mail Pilot (1933) :
MailPilot_0255a_5_980
MailPilot_0730a_5_980
MailPilot_0070b_5_980
MailPilot_0249a_5_980

MailPilot_0072b_5_980
MailPilot_0073b_5_980
Puppy Love (1933) :
img071
The Pet Store (1933) :
img075
Gulliver Mickey (1934) :
img073
Gulliver_Mickey__1934__02
Mickey’s Steam Roller (1934) :
Steam225
Two Gun Mickey (1934) :
TwoGun_002
TwoGun_0350_1_5_980
20598348
Mickey’s Man Friday (1935) :
img074
The Band Concert (1935) :
BandConcert_1182_DSC_4065b_5_620
img084
Mickey's Service Station (1935) :
MickeysService_0232a_5_980
MickeysService_0392_1_scan_5_980
Mickey's Garden (1935) :
vintage_mickey13
Mickey's Grand Opera (1936) :
storystruc02_big_02
Mickey's Circus (1936) :
miceduck03_big
The Worm Turns (1937) :
img082
Magician Mickey (1937) :
MagicianMickey_1186_DSC_4075b_5_980
Mickey's Trailer (1938) :
MickeysTrailer_0082a2_3_3x5
img079
Mickey's Parrot (1938) :
Parrot
Brave Little Tailor (1938) :
Willie_208
miceduck04_big
img081_02
img080
Society Dog Show (1939) :
SDS104
L'Apprentie Sorcier (1940) :
Mickey_2_sor
1442351693_d99b205396_b
1443276162_b158300d1c_b
Tugboat Mickey (1940) :
Tugboat74
Little Whirlwind (1941) :
LittleWhirl_Mickey_0234a_5_980
File0021
File0023
Mickey et le Haricot Magique (1947) :
miceduck06_big
willie2_03
Sources :
Walt Disney, un Américain Original de Bob Thomas (éditions Dremland) - Walt Disney - L'Age d'Or de Pierre Lambert (éditions DéMons et Merveilles) - Catalogue de l'exposition Il Etait une Fois Walt Disney - The Cowan Collection

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

פוצי המעופף - עדו בהר. זוכה אסיף 2016

מבחן גבריות והתבגרות ישראלי הוא נושא שקיבל המון יחס בקולנוע הישראלי אבל הרבה פחות באנימציה ישראלית. זה אולי מה שמייחד את "פוצי המעופף" מסרטי גמר רבים אחרים. העיצוב הילדותי-איורי מסוגנן מאוד, יוצר אחדות בין הדמויות והרקע ועוזר ליצר תחושה ילדותית אך מטרידה. העיצוב מזכיר מעט את סרטו המופלא של ג'ונתן הודגסון "האיש עם העיניים היפות" שגם הוא יצר דימויים איוריים ילדותיים כמעט מופשטים ממציאות קונקרטית, מקומית מחוספסת מאוד.

הסרט "פוצי המעופף" של עדו בהר (בצלאל) זכה בפרס אסיף לסרטי סטודנטים 2016.





עיצובים (לחצו להגדלה):













תהליכי עבודה:






האיש עם העיניים היפות:

מקק - סרט קצר של יונתן השילוני, ספיר 2017

סרט הגמר של יונתן השילוני מספיר מספר על מקק שמטריד בחורה צעירה עד לשרשרת של טוויסטים מפתיעה. (מכיל עירום מצוייר).



אנימציה נהדרת ותסריט מורכב שמעורר גם תהיות מסוימות בנוגע לעד כמה סרט יכול לתת לגיטימציה לסטיה והטרדה. האם ניתן בכלל לשפוט דמות בסרט בכלים מוסריים. אני הרגשתי בהתחלה שהסרט עובר ללא אבחנה בין שני סוגים של תיאור הגיבור אבל משיחה עם יונתן מסתבר שזו היתה הכוונה: לצייר דמות שהיא על התפר, שיש בה מהסטיה והתום.




















הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






מהו סרט 'שלם'? מחשבה על משפחת סופרעל 2

סרט ההמשך ל"משפחת סופרעל" מגיע אלינו 14 שנה אחרי הסרט הראשון. זה המון זמן בעידן של צפיית בינג' ויקומים שלמים שנבראים ונהרסים בחצי מהזמן הזה. הסרט המקורי נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר של פיקסאר ויש שאומרים, אחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר. הוא נגע בסוגיות חברתיות של תרבות של בינוניות, דיכוי, גבריות וכוחה של המשפחה הגרעינית. הסרט החדש אם כן חייב להצדיק את הזמן הארוך שעבר למרות שהוא ממשיך בדיוק מהנקודה בה נגמר הקודם. לא תמצאו פה ביקורת על הסרט אלא מבט יותר פנימה בו אני מנסה להבין למה הסרט, ורבים אחרים לאחרונה, לא נותנים לי תחושה של חויה שלמה ואף נתפסים בעיניי ככאלו המונעים יותר מדי על ידי החלטות תסריטאיות.
הרשומה מכילה ספוילרים רבים לסרט ומומלץ לקרוא אותה לאחר צפיה בסרט.
מהו סרט שלם? השאלה הקיומית עבורי היא האם הסיבה שאני ביקורתי יותר כלפי סרטים חדשים היא כי (מה לעשות) ילדותי שחלפה לה מזה כבר עברה בצפיה בסרטי דיסני והם מבחינתי מעיין עשיר לעיון חוזר במיתוסים וסטוריטלינג? האם הסיבה שקשה לי להנות מ"משפחת סופרעל 2" נובעת מכך שהנטיה שלי לחפש ולראות רבדי עומק בסרטים …