דלג לתוכן הראשי

דפי דמות- מיקי מאוס וחברים

זה לא פוסט מעמיק על אישיותו של מיקי. זה יהיה בפעם אחרת, אני מקווה, כשאבוא לדון ב"שוליית הקוסם", פסגת הקריירה שלו.
עם זאת, בספרון המוטמע פה, תימצאו את הcharacter sheet של דיסני לדמויות הקלאסיות (גרסה עדכנית של הדמויות אבל במראה הקלאסי).
אחד הדברים שמאפיינים "דף דמות" טוב בעיניי הוא כזה שבאמת יש בו זיהוי של המשחק הספציפי של הדמות ולא משהו שבלוני. קחו את דונלד דאק לדוגמה, בלי הדף הזה לא הייתם יודעים איך הוא כועס. ההבעות שלו אינן תוצר ישיר של המבנה הפזיולוגי שלו אלא של האישיות שלו. וזה חלק ממה שנהדר בו.
בפוסט "לוני טונז בתלת מימד" תוכלו למצוא את ה- character sheets של הלוני טונז.

Mouse Works Model Pack



עוד על מיקי:

פנסיל טסט נהדר של סצנת משחק של מיקי מתוך פוסטים בבלוג של מייקל ספורן על "החייט האמיץ":


img371
img372
img373




מודל שיט אלטרנטיבי של וורד קימבל


מה שבהמשך לקוח מהבלוג art of disney

15634975_02
img068
img069

Steamboat Willie (1928):
52897_118731_3
img053un2_02
se
img085
When the Cat’s Away (1929) :
christies_940618_279     christies_940618_279     christies_940618_279     christies_940618_279
The Jazz Fool (1929) :
The_Jazz_Fool__1929_
The Chain Gang (1930) :
christies_940618_036
The Picnic (1930) :
christies_941216_078
Fishin’ Around (1931)
img077
The Beach Party (1931)
christies_940618_056
img072
The Duck Hunt (1932)
img076
Barnyard Olympics (1932) :
img070
The Mad Doctor (1933) :
The_mad_doctor
The Mail Pilot (1933) :
MailPilot_0255a_5_980
MailPilot_0730a_5_980
MailPilot_0070b_5_980
MailPilot_0249a_5_980

MailPilot_0072b_5_980
MailPilot_0073b_5_980
Puppy Love (1933) :
img071
The Pet Store (1933) :
img075
Gulliver Mickey (1934) :
img073
Gulliver_Mickey__1934__02
Mickey’s Steam Roller (1934) :
Steam225
Two Gun Mickey (1934) :
TwoGun_002
TwoGun_0350_1_5_980
20598348
Mickey’s Man Friday (1935) :
img074
The Band Concert (1935) :
BandConcert_1182_DSC_4065b_5_620
img084
Mickey's Service Station (1935) :
MickeysService_0232a_5_980
MickeysService_0392_1_scan_5_980
Mickey's Garden (1935) :
vintage_mickey13
Mickey's Grand Opera (1936) :
storystruc02_big_02
Mickey's Circus (1936) :
miceduck03_big
The Worm Turns (1937) :
img082
Magician Mickey (1937) :
MagicianMickey_1186_DSC_4075b_5_980
Mickey's Trailer (1938) :
MickeysTrailer_0082a2_3_3x5
img079
Mickey's Parrot (1938) :
Parrot
Brave Little Tailor (1938) :
Willie_208
miceduck04_big
img081_02
img080
Society Dog Show (1939) :
SDS104
L'Apprentie Sorcier (1940) :
Mickey_2_sor
1442351693_d99b205396_b
1443276162_b158300d1c_b
Tugboat Mickey (1940) :
Tugboat74
Little Whirlwind (1941) :
LittleWhirl_Mickey_0234a_5_980
File0021
File0023
Mickey et le Haricot Magique (1947) :
miceduck06_big
willie2_03
Sources :
Walt Disney, un Américain Original de Bob Thomas (éditions Dremland) - Walt Disney - L'Age d'Or de Pierre Lambert (éditions DéMons et Merveilles) - Catalogue de l'exposition Il Etait une Fois Walt Disney - The Cowan Collection

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

המשחק של גרי

נעים להזכר, "המשחק של גרי" אחד הקצרים הכי טובים (ומקוריים) של פיקסאר והמוצדקים שבזוכי האוסקר הקצר:



רישומים מתוך כתבה בCartooon Brew לרגל 20 שנה לסרט: http://www.cartoonbrew.com/cgi/geris-game-turns-20-director-jan-pinkava-reflects-game-changing-pixar-short-154646.html
















וזה בגרסת לייב של חובבים. את הצבעוניות של העצים הם לא הצליחו לחקות.

והנה ג'רי בתפקיד אורח כאיש הרנדר והריגר ב"צעצוע של סיפור 2", אה... התכוונתי מתקן הבובות...

קוקו - ארט ומאחורי הקלעים

קוקו, הסרט החדש של פיקסאר מגיע ביום חמישי הקרוב לקולנוע בדיוק ליום של "קולנוע ב-10 שקלים" אז מהרו להזמין כרטיסים. אני בכוונה מנסה להמנע מלקרוא על הסרט לפני שאצפה בו. אחרי אכזבות רבות מפיקסאר, הציפיות שלי גבוהות הפעם ואני רוצה לשמור עליהן ככה. הדבר היחיד שאני יודע זה שהסרט מבוסס על חג המתים המקסיקני ושיש בו נמר מעופף. עולם המתים המקסיקני רחוק מהדימוי הפולני של המוות. הוא לא אפור ומתפורר אלא צבעוני ושמח. בהתאם לזה הארט של הסרט נראה מצויין ועשיר בצבע, טקסטורה ותלבושות.



זהו לא הסרט הראשון שמתעסק בחג המתים. קדם לו "ספר החיים" המוצלח שגם הוא  גדוש במתים מדברים המעוצבים בצבעוניות רוויה ועשירה. עליו כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2015/02/BOOKOFLIFE.html
ואלה טעימות מהארט של קוקו. ממליץ גם להכנס לבלוג של ג'ון נוורז שלקח חלק בארט לסרט:   https://johnnevarez.carbonmade.com/projects/5754172
שני אלה של הקונספט ארטיסט אנה רמירז שהביאה לסרט עיצובים ממולדתה:















על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

על 'שוליית הקוסם': הסרט והבלוג

הסרט "שוליית הקוסם"  (מתוך "פנטזיה", וולט דיסני, 1940) נחשב בעיניי ובעיני רבים אחרים, כסמל של מדיום האנימציה. הוא מהווה מפגש בין תרבות פופולרית לגבוהה, בין אולמות הקונצרטים לדמות מצויירת קומית, בין הומור קליל וסיפור מיתי. הסיפור הזה נוגע גם בתהומות עמוקים של יצירה ואמונה. ומשהו בחיבור המורכב הזה עובד ועובד מצויין.
הסיפור הוא על שוליית קוסמים שרצה להיות קוסם בעצמו. ולכן הוא מנצל את מנוחתו של הקוסם כדי להתנסות בקסמים. הוא גורם למטאטא לקבל חיים ולמלא במקומו את המטלה שהוטלה עליו: לשאוב מים. אבל המטאטא יודע רק לעבוד ושוליית הקוסם לא מצליח לעצור אותו. הכל מוצף עד שמגיע הקוסם ומציל את המצב.
אבל כמה סאב טקסט יש ביצירה קטנה כל-כך! ומה דיסני עשה מזה?!

The Sorcerer's Apprentice - Paul Dukas from Jurjen de Jong on Vimeo.

נתחיל.