דלג לתוכן הראשי

שינויים בגוגל רידר, יוטיוב, וימאו ואסיף 2013



כמה דברים השתנו לאחרונה בעולם המקוון וחלקם רלוונטיים לתחום כך שאסקור אותם בקצרה:

1. google reader, השרות שבאמצעותו ניתן לעקוב אחרי עדכונים מבלוגים ועדכונים מאתרים שונים, עומד להסגר.
השירות היה יעיל מאוד לאנשים (כמוני) שמנסים לעקוב אחרי מאות בלוגים מבלי לאבד את שפיות דעתם ובאותו הזמן גם לסמן מה מיועד לקריאה מאוחרת ומה לשתף.
לשירות ישנן כמה אלטרנטיבות. שתיים מהן אני מכיר:
  1. NETVIBES שמאפשר לרכז המון עדכונים ממקורות שונים.
  2. FEEDLY שהוא כמו גוגל רידר, רק יותר יפה.
יצרתי עמוד של הבלוג בנטווייבס שמרכז עידכוני אנימציה מגוונים.

2. יוטיוב חידש לא מזמן את היכולת לעצב ולסדר את הערוץ הפרטי של המשתמשים.
המשמעות היא פשוטה: האתר יכול לשמש כסוג של פורטפוליו לאנימטורים. כולל לינקים לאתרים חיצוניים.
אני ארגנתי את הדף שלי ובין השאר תוכלו לראות שם כמה מערוצי הוידאו שאני עוקב אחריהם.

3. אתר וימאו (האח הבוגר של יוטיוב, מתאים ליוצרים יותר מאשר לאוהבי חתולים) מאפשר מעכשיו למשתמשים בתשלום לגבות כסף (VOD) עבור סרטים. הוא גם מאפשר ליוצרים להניח כוס טיפים וירטואלית למי שרוצה לתמוך בהם.
כמו כן, האתר מאפשר עריכת וידאו מסויימת ותוספת מוסיקה לסרטים שהועלו.
-----------

אני ממשיך לחפש ולעקוב אחרי דרכים שונות להפיק רווח מסרטי אנימציה. זה נושא חשוב מאוד להתפתחות אנימציה עצמאית ובכלל לקידום המדיום. הנה כמה מאמרים בנושא:

המשחק המשתנה של הפצת סרט קצר. מאמר חדש וחשוב באנגלית מבית SHORT OF THE WEEK:
http://www.shortoftheweek.com/2013/03/04/the-changing-game-of-distribution/

מאמר ישן על הפצת סרט קצר ברשת:
http://www.shortoftheweek.com/2011/03/23/how-we-launched-our-film-online-the-thomas-beale-cipher/
ופוסט ישן ולא מפותח בנושא הפקת רווחים מאנימציה:
http://shulyathakosem.blogspot.co.il/2011/02/blog-post_28.html




אם יש לכם תובנות נוספות בנושא, אשמח אם תחלקו איתי.

---------------
קול קורא להגשת סרטים לאסיף 2013            11.8.13, סינמטק תל אביב


דבר היחצ"ן:
עברה שנה ושוב אנו שמחים להזמינכם להגיש סרטים לאירוע אסיף 2013-החגיגה השנתית  של האנימציה הישראלית
ניתן להגיש סרטי אנימציה מכל סוג שהוא ובכל טכניקה או שילוב טכניקות.
פירוט הקטגוריות, אופן ההגשה ודמי הרישום, מפורטים בטפסים המצורפים.
כמו כן מצורף תקנון אסיף.
·       סרטים מקצועיים (כל סרט שאינו סרט סטודנטים) בכל הקטגוריות, לא יאוחר מה-31.5.13.
·       סרטי סטודנטים (יוגשו במרוכז ע"י בתיה"ס, להוציא חריגים),         לא יאוחר מה-15.7.13.
אסיף , האירוע השנתי המרכזי של האנימציה הישראלית, נוסד ומנוהל ע"י אסיפ"א ישראל מאז שנת 2000.
מטרת האירוע היא לחגוג את יבול שנת היצירה שחלפה, ולקדם את אמנות האנימציה בישראל.
אסיף מתקיים במסגרתו ובסיועו המבורך של פסטיבל אנימיקס,
הפסטיבל הבינ"ל לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, בסינמטק ת"א, בחודש אוגוסט.
אנו שמחים שגם השנה, מצטרף ל
אסיף ולפסטיבל, איגוד מקצועות האנימציה.
מיון הסרטים והשיפוט, נעשים בסוף יוני וביולי, ע"י צוותים של יוצרי אנימציה מנוסים ומוערכים.
עם סיום עבודת ועדות המיון, יקבלו שולחי הסרטים הודעה במייל, על החלטת הועדה לגבי סרטיהם.
להעברת החומרים ולכל שאלה, ניתן לפנות לנוני טל, מפיקת אסיף,
בטלפון 052-2533929 ובמייל asif.nunital@gmail.com
בברכת יצירה פורייה ואסיף שמח,
צוות אסיף: גילת פרג מנהלת אמנותית, נוני טל מפיקה.
ועד אסיפ"א ישראל: צביקה אורן, שרון גזית.
צוות פסטיבל אנימיקס: ניסים חזקיהו-מנהל אמנותי, דודו שליטא-אוצר האנימציה, גלית ברסקי-מפיקה.
פרומו אסיף- אנימציה: אבי עופר, מוזיקה:  רוני פז-הר. איור: אבי עופר.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על זוטרופוליס: חזון הצמחונות והשלום או: היהפוך נמר חברבורותיו

חזון הצמחונות והשלום או היהפוך נמר חברבורותיו? או דיכוי וסירוס בעולם הנאורעל זוטרופוליס האנשת חיות כמאפיין בסיסי באנימציהעל פניו זוטרופוליס מדבר על גזענות. ברור. נכון? הרי יש שם עיר שמנסה לקיים אורח חיים שליו כשבתוכה חיים מינים שונים של יונקים שכולם עברו האנשה קיצונית אך בפועל יש בה דיכוי ואפליה של קבוצות שונות על רקע ביולוגי. האמצעי המרכזי של הסרט להיות משל על החברה האנושית הוא באמצעות האנשה והאנשה היא שם שני להנפשה. איפה אנחנו יכולים לזהות אנושיות במנורת שולחן ובפיל מעופף אם לא בסרטי אנימציה? זה יותר נפוץ אפילו מלהנפיש דמויות אנושיות. האנשה של חפצים וחיות מאפשרת לצופים הזרה שיוצרת חיבור עמוק יותר שעוקף מנגנוני הגנה. ברגע שאנו מזהים אנושיות בדמות לא אנושית אנחנו מאצילים עליה מצלמינו. אנחנו מצליחים להשליך עליה את חיינו האנושיים, כשזהו שלב נוסף מעבר לעצם זה שאנו מזהים תנועה וחיים בציור סטטי. אך האמת היא שחיות מדברות אינן דבר כה מובן מאליו וגם לא באנימציה. האם אי פעם עצרנו לשאול, בעולם של האנימציה, למה חיות הן אנושיות? מדי פעם כן. למשל, כשדיסני עשו את "רובין הוד" הם ליהקו לתפקידי…

אביזר במה הוא שחקן

כאשר אומרים שאביזר במה הוא שחקן, למה הכוונה? הוא לא בהכרח זז או מדבר או פועל אבל יש לו משהו מאוד משמעותי: אופי.

האופי לא רק משליך על הדמויות מבחינת תקופה או רמת חיים אלא גם משמש כהרחבה של הגוף שלהן ומכאן של האישיות שלהן. גם כאשר מדובר באביזר במה ולא כזה  שהדמות אוחזת בו או משתמשת בו, האביזר יכול להיות טעון במשמעות החורגת משימושיות או אסתטיקה. אביזר יכול להיות סימלי או  כזה שמבטא סאבטקסט בסרט: מוטיב המעיד על מה שקורה מתחת לפני השטח של הסיפור ושל הדמויות. במקרים מיוחדים אביזר או רקע יכולים להפוך ממש לדמות, כזו שמשתנהעם הגיבור או הסיפור, כזו שמגיבה לשינוי הדרמטי ממש כאילו היתה אדם.



הנה כמה מאמרי וידאו בנושא:
שניים על אביזרי במה, השלישי על אביזרים בכלל והרביעי על ארכיטקטורה באנימה.









אי אפשר לסיים בלי הפרסומת המופתית של איקאה "מנורה". קלאסיקה של אמנות הבימוי:

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

אמריקה - סרט ישראלי חדש בהפקה

"אמריקה" זה פרוייקט שאני מכיר כבר שנים. בעבודתי הקודמת עבדתי עם האנימטור הנפלא נדב ארבל שכבר אז התחיל לגלגל סיפור על שיחת טלפון מרגשת מאמריקה שמערערת את חייהם של ילד ואימו, עולים חדשים בתל-אביב של שנות ה-50. הפרויקט נגנז עד שקיבל תנופה חדשה וברגעים אלו הפרוייקט נמצא לקראת סיום ההפקה עם המעצב שחר קובר על הארט ועם האנימטוריות המצוינות גל חקלאי ושולי תג'ר.

אתם מוזמנים לתמוך בסיום ההפקה בקמפיין ההדסטארט של הסרט ובנוסף לתמיכה באנימציה ישראלית גם לקבל תשורות שוות. אני כבר השקעתי!
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=24722

בינתיים, עד שהסרט יושלם, הנה הצצה אל מאחורי הקלעים של הסרט:
ארט
סרטון ההדסטארט

תהליכי עבודה על סצנה אחת עיצובי דמויות, רקעים, סטוריבורד, אנימטיק, ואנימציה סופית














אנימטיק


קיפריימז


סופי




הפרויקט כמעט הושלם.
בהצלחה!


פסטיבל ANINATION בירושלים 1-4.11.17

פסטיבל ANINATION בירושלים מגיע לשנתו השניה עם תוכנית ייחודית. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים בין הימים 1-4 לנובמבר. את הפסטיבל אוצרת תמי ברנשטיין שבאופן מכוון יוצרת תוכן עם מיטב האנימציה העכשווית עם מודעות גדולה ליוצרי ואוהבי המדיום. זה אומר שדגש גדול ניתן ביצירת תכנים לקהילת האנימטורים ואנשי יצירה בתחום: סדנאות, מפגשים עם יוצרים ושיחות עם מפיקים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל הוא חלק מהתרומה האדירה של מיזם ירושלים לקידום האנימציה בישראל ובירושלים בפרט.

אני בעצמי מקרין ומדבר על הסרט שלי "ניגון" ואשמח לראותכם שם:ניגון: סרט + הרצאה של יוני שלמון. זה יקרה ביום חמישי 2.11 ובאותו יום תוכלו לראות גם את "אגדת המלך שלמה". זהו סרט ישראלי חדש באורך מלא! עוד לא היה סרט באנימציה קלאסית ישראלי (היה סטופ, היה תלת, היו שני פלאש קאט אאוט וכנס העתידנים הונפש בפועל בעיקר בחו"ל תנו לחגוג בשקט!) והרבה אנשים יקרים עבדו עליו. אם תצליחו לשמוע את חנן קמינסקי הבמאי מדבר על הסרט אז בכלל טוב. הסיפור מבוסס על אגדות המלך שלמה בפרשנות חופשית חדשה. בין שני האירועים תהיה גם סדנה של ערן היללי. לא לפ…