דלג לתוכן הראשי

אימון אנימציה, Dailymation ועוד

ג'אוף קינג עשה 30 תרגילי אנימציה, אחד ליום.

(עוד תרגילים והצעות לתרגילים בפנים)
וגם יוני גודמן חוזר! לאחר שנים של עבודה מאומצת, "כנס העתידנים" סרטו של ארי פולמן ("וואלס עם באשיר"), מוכן ויוקרן בפסטיבל קאן. אז יוני גודמן, במאי האנימציה של הסרט (כמו גם של "ואלס") הקים לתחייה את הבלוג שלו שבו הוא עורך אימון אנימציה קלאסית יומי: ה-DAILYMATION !
הנה כמה טעימות:




והנה 51 תרגילים מומלצים של ג'יי קיי ריקי, דרך הבלוג ANIMATION ISLAND, התרגום שלי:

"חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות. מומלץ לחזור גם על אילו שעשיתם בעבר.
רמה 1
לא לזלזל בפשטות שלהם! הם היסודות:
  1. לופ - כדור קופץ במקום ללא מעיכה.
  2. כדור קופץ לאורך המסך.
  3. לבנה נופלת ממדף אל הרצפה.
  4. סיבוב ראש פשוט של דמות
  5. סיבוב ראש של דמות עם אנטיסיפיישן. (עם תנועה מקדימה לקראת הסיבוב)
  6. דמות ממצמצת.
  7. דמות חושבת (ללא קול)
  8. לופ - שק קמח מנופף בידיו.
  9. שקמח קופץ.
  10. שקמח נופל (בלופ או שפוגע ברצפה)
  11. שקמח בועט בכדור.
רמה 2
  1. שינוי רגשי של דמות (מעצוב לשמח, מכועס למפויס וכו).
  2. דמות קופץ מעל מרווח.
  3. דמות נעמדת על כסא.
  4. סייקל הליכה [ישן וטוב]
  5. לופ- דמות קופץ על מקל פוגו.
  6. צחוק.
  7. עיטוש.
  8. דמות מתרוממת להגיע למשהו על מדף מעליה.
  9. תנועה מהירה עם טשטוש או מריחה.
  10. לקיחת נשימה עמוקה (ללא קול!)
  11. עץ נופל.
  12. דמות נחבטת ממשהו (ספר, כדור...)
  13. סייקל ריצה.
רמה 3
  1. קלוזאפ של יד נסגרת לאגרוף.
  2. קלוזאפ של יד מרימה משהו קטן.
  3. דמות מרימה משהו כבד עם כוונה מראש.
  4. תנועה עוקבת (שיער מתנופף, זנב נגרר...)
  5. דמות מציירת\צובעת.
  6. דפיקת מסמר.
  7. הסרת מכסה מסיר וטעימה בעזרת כף.
  8. דמות מנפחת בלון.
  9. לופ- דמות מג'נגלת כדורים.
  10. דמות מפוחדת מסתתרת בפינה.
  11. דמות מתחילה לומר משהו וחוזרת בה.
  12. סגירת רוכסן מעיל.
  13. ליקוק וסגירת מעטפה.
  14. מעבר לעמידה מהרצפה.
  15. לחיצה על כפתור מעלית והמתנה לבואה.
רמה 4
  1. דמות אוכלת עוגה.
  2. חפץ נופל למים.
  3. שתי דמויות במשיכת חבל.
  4. דמות מחלקת חפיסת קלפים.
  5. התהליך המלא של צחצוח שיניים.
  6. חתיכת נייר בודדת נופלת מהאויר.
  7. ריצה לאורך המסך ושינוי כיוון.
  8. דמות ישנה מתעוררת משעון מעורר וחוזרת לישון.
  9. פתיחת ארון ולקיחת משהו מבפנים.
  10. לבישת מכנסיים.
  11. פתיחת "המתנה הכי טובה בעולם!" והתגובה.
  12. כל תרגיל מלמעלה בגרסת דמות שמנה ליד דמות רזה עם ההשלכות של הבדלי המשקל.
דברים לזכור:
  • לקרוא את זה זה כמו לקרוא על שכיבות שמיכה. אם לא תבצעו - לא תשתפרו!
  • תזכרו מה אולי ג'ונסטון אמר: אנימציה זה לא להזיז גופים תלת מימדיים אלא להזיז רגשות. אם הדמות לא מרגישה וחושבת - לא עשיתם כלום.
  • תשמרו על פשטות: אין שום ערך מוסף בלסבך את התרגילים האלה.
  • תעשו את המיטב. אין טעם לתרגילים בינוניים. זה לא מיועד לאיש מלבדכם!
  • תעשו כיף! שכיבות שמיכה זה לא כיף. אנימציה זה כן!

הערות שלי לסיום:
אם מישהו מכם באמת יעשה את התרגילים אני מבטיח להעלות אותם לבלוג.
חוץ מזה אני מקווה שאדחוף את עצמי לעשות אותם. אני מרגיש חסך בלימוד אנימציה בסיסית.
חוץ מזה, היו לי מחשבות על יצירת אוירה יותר "קהילתית" בבלוג. אולי לפתוח קבוצת פייסבוק סגורה שבה נוכל לנהל דיונים פתוחים באנימציה, טיפים, קישורים ועוד. יש הרבה חומרים שאני לא מעלה פשוט כדי לא להציף יותר מדי ואולי דווקא יש להם קהל (ואולי לא...).
הייתי גם רוצה לחשוב על שיתופי פעולה אמנותיים או לפחות צפייה משותפת (אונליין) והעברת חוויות\רשמים לאחר מכן.
אשמח לרעיונות\הערות שלכם.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…