דלג לתוכן הראשי

בשוטף - מאי 2013

כמה דברים שאספתי החודש:

"כל מה שאני יכול לראות מכאן"
סרט קצר על ישות זרה וקטלנית. הסרט הוא עצמאי לחלוטין ונעשה בשעות הפנאי של היוצרים. יש גם מאחורי הקלעים.

בפסטיבל פרינט סקרין לניו מדיה בחולון הוצגו סרטי משינימה שנוצרו על ידי מערכות של משחקי מחשב. הנה אחד מהם:

ניר וגלי בסרטון מצויין ליום העצמאות:


עוד בפנים...
האיגוד למקצועות האנימציה יצר לוח שנה לאנימטורים שאפשר לצרף ללוח של גוגל: http://www.animationunion.org.il/calendar/

מאמר יפה (באנגלית) עם דוגמאות של טיימינג קומי באנימציה. הדגש הוא על דבר אחד: ציפיות. לפי הציפיות, הבניה, הפירוק וההפתעה כך המשחק מצחיק: http://splatfrog.com/timing-timing-andwait-for-ittiming/ ובהמשך גם: http://splatfrog.com/release-to-the-beat/

אלכסון הוא מגזין תרבות עברי אינטרנטי מעוצב לעילא ומשובח. http://alaxon.co.il/. במידה ותהיתם מה זה "עיצוב דינמי", אז זו התשובה.

"בית אבי חי" יצא בקול קורא ליצירת סרטי אנימציה לזכר נופלים במסגרת "פנים. יום. זיכרון" פרטים פה: http://musaf.bac.org.il/article/kvl-kvra

מאמר ב"סינמסקופ" (עברית) על האפקטים של "הקוסם מארץ אוז": http://cinemascope.co.il/archives/14434?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

מאמר בעברית על אתרי פורטפוליו מ"פיקסל פרפקט": http://www.pixelperfect.co.il/tools-for-designers/online-portfolio-a-must/
ומאמר בעברית על איך לעשות פיצ'ינג : http://www.film-e-good.org.il/siteFiles/1/14/10870.asp

רא"י: רשת חברתית לאמנים ישראלים: http://www.aicf.org/artist_network.php

סיכום הרצאה על כתיבת סרט לילדים (עברית): http://www.film-e-good.org.il/siteFiles/1/14/10872.asp

מתנת יומולדת שהאנימטורית לי להב הכינה לבעלה כולל מחוות לסדרות האהובות עליו ("אדוונצ'ר טיים!"):

פלטת הצבעים של סרטים: http://moviesincolor.com/ (דרך הניוזלטר של צביקה אורן)

פרסי האנימציה של אתר FUBIZ:

רשימת לינקים איכותית בנושאי אנימציה: http://wannabeanimator.tumblr.com/everythingyouneed
טעימה מהארט של הסרט הבא של דיסני FROZEN:



טריילר מרשים לספר קומיקס:


יניב פרידמן (לא ישראלי, לצערי) עשה את רשימת ה"דברים לעשות" הזאת במושן גרפיקס יפה:
דיוויד סטודונלי, אנימטור בדרימוורקס יצר את: "אני, אמנות":


כשהייתי חולה צפיתי ברטרוספקטיבה הזו של טים ברטון שמתמקדת בפילמוגרפיה של הסרטים הארוכים:
וזה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פוצי המעופף - עדו בהר. זוכה אסיף 2016

מבחן גבריות והתבגרות ישראלי הוא נושא שקיבל המון יחס בקולנוע הישראלי אבל הרבה פחות באנימציה ישראלית. זה אולי מה שמייחד את "פוצי המעופף" מסרטי גמר רבים אחרים. העיצוב הילדותי-איורי מסוגנן מאוד, יוצר אחדות בין הדמויות והרקע ועוזר ליצר תחושה ילדותית אך מטרידה. העיצוב מזכיר מעט את סרטו המופלא של ג'ונתן הודגסון "האיש עם העיניים היפות" שגם הוא יצר דימויים איוריים ילדותיים כמעט מופשטים ממציאות קונקרטית, מקומית מחוספסת מאוד.

הסרט "פוצי המעופף" של עדו בהר (בצלאל) זכה בפרס אסיף לסרטי סטודנטים 2016.





עיצובים (לחצו להגדלה):













תהליכי עבודה:






האיש עם העיניים היפות:

מהו סרט 'שלם'? מחשבה על משפחת סופרעל 2

סרט ההמשך ל"משפחת סופרעל" מגיע אלינו 14 שנה אחרי הסרט הראשון. זה המון זמן בעידן של צפיית בינג' ויקומים שלמים שנבראים ונהרסים בחצי מהזמן הזה. הסרט המקורי נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר של פיקסאר ויש שאומרים, אחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר. הוא נגע בסוגיות חברתיות של תרבות של בינוניות, דיכוי, גבריות וכוחה של המשפחה הגרעינית. הסרט החדש אם כן חייב להצדיק את הזמן הארוך שעבר למרות שהוא ממשיך בדיוק מהנקודה בה נגמר הקודם. לא תמצאו פה ביקורת על הסרט אלא מבט יותר פנימה בו אני מנסה להבין למה הסרט, ורבים אחרים לאחרונה, לא נותנים לי תחושה של חויה שלמה ואף נתפסים בעיניי ככאלו המונעים יותר מדי על ידי החלטות תסריטאיות.
הרשומה מכילה ספוילרים רבים לסרט ומומלץ לקרוא אותה לאחר צפיה בסרט.
מהו סרט שלם? השאלה הקיומית עבורי היא האם הסיבה שאני ביקורתי יותר כלפי סרטים חדשים היא כי (מה לעשות) ילדותי שחלפה לה מזה כבר עברה בצפיה בסרטי דיסני והם מבחינתי מעיין עשיר לעיון חוזר במיתוסים וסטוריטלינג? האם הסיבה שקשה לי להנות מ"משפחת סופרעל 2" נובעת מכך שהנטיה שלי לחפש ולראות רבדי עומק בסרטים …

מקק - סרט קצר של יונתן השילוני, ספיר 2017

סרט הגמר של יונתן השילוני מספיר מספר על מקק שמטריד בחורה צעירה עד לשרשרת של טוויסטים מפתיעה. (מכיל עירום מצוייר).



אנימציה נהדרת ותסריט מורכב שמעורר גם תהיות מסוימות בנוגע לעד כמה סרט יכול לתת לגיטימציה לסטיה והטרדה. האם ניתן בכלל לשפוט דמות בסרט בכלים מוסריים. אני הרגשתי בהתחלה שהסרט עובר ללא אבחנה בין שני סוגים של תיאור הגיבור אבל משיחה עם יונתן מסתבר שזו היתה הכוונה: לצייר דמות שהיא על התפר, שיש בה מהסטיה והתום.




















הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






מכתב אהבה לבחור שהמצאתי (ישראל, 2017)

מכתב אהבה לבחור שהמצאתי - רחל גוטגרץ.
הסרט המיוחד הזה עלה לרשת לאחר שנה של סיבוב פסטיבלים עטור פרסים. הסרט, מבצלאל 2017, נעשה בטכניקת הדפס ידנית לחלוטין ועל אף מופשטותו מצליח להעביר סיפור ורגש קונקרטי ומעורר הזדהות על מסע בעקבות הגבר המושלם שאיננו ומחשבות על מודל האהבה הרומנטית.
הסרט זכה בהרבה מאוד פרסים ברחבי העולם, בינהם פרס סרט האנימציה הטוב ביותר בפסטיבל סרטי הסטודנטים בתל אביב (שם הייתי בין השופטים) ופרס נבחר VIMEO בפסטיבל אננסי.
תהנו!



סרטה הקודם "רשת":




רחל כותבת על הסרט שלה:
רציתי לספר סיפור אהבה שמתבסס בירושלים בה גדלתי וגרתי, בהתחלה, היה לי סיפור הרבה יותר מובנה עם דמויות ועולם מאוד ברורים. עם העבודה על הפרויקט, הפשטתי את הסיפור והעולם לכדי חוויה רגשית. ביקשתי מכמה חברות מוכשרות לכתוב "מכתב אהבה לבחור אידיאלי", הן כתבו מכתבים יפהפיים ומלאי רגש אותם ערכתי לשיר שמוקרא בסרט. 
ליקטתי רפרנסים ויזואליים ממספר לא מוגבל של עולמות, חואן מירו, עיצובים סובייטים ואפילו סרטה של לני ריפנשטאל ועוד. בעזרת מנחים נהדרים ותומכים, פיסלתי וזיקקתי את הפרויקט הזה לתוצאתו הסופית.…