דלג לתוכן הראשי

'מורשת' ועוד סרטי גמר 2013

הרבה סרטי סטודנטים טריים ממשיכים לזרום ואני מנסה להדביק את הקצב. לא הכל אני אוהב באותה מידה אבל אני מנסה שהבמה פה תהיה די פתוחה כדי להציג את מגוון היבול העכשווי.

"מורשת" הוא סירטם של יוני שגב וארתור קזין מויצו חיפה. רמת הגימור והאנימציה מרשימה מאוד ועוד עם דמויות ראליסטיות!
השג עצום של שני אנשים ושבעה חודשי עבודה.
*פרשנות: אני ראיתי בסרט וריאציה של סיפור העקידה. אלא שפה האייל (שבמקור נשלח על ידי האל כדי להחליף את הבן) הוא דווקא המקריב את הבן בשליחות האב. אני מוצא פה אמירה על האב שממקם את עצמו בתפקיד האל ומתוך כך מקריב את הבן על מזבח המורשת. כואב ומרשים. (אבי עופר אמר שזה דווקא נראה לו מוטיב נוצרי של קיום העולם על ידי הקרבת הבן במסגרת השילוש הקדוש וזה אכן נשמע משכנע. )
זה מזכיר לי סרט אחר ישן יותר, "לוף" (דניאל ששון ודודי רובין בצלאל 2011), שהוא סרט זומבים מיסטיים בסטופמושן שמכיל רבדים עמוקים יותר. הוא מציג עימות בין חיילים ששומרים על מערת המכפלה  ובין האבות הקדושים. לא אסתטי, כופרני, אלים ומשעשע.

נמשיך עם בצלאל. סשה בלסון מביא את "סולמות ונחשים". סרט תלת (המרונדר כדו)  דיסטופי ואפל. לא היו הרבה סרטי תלת השנה אני חושב.

גל דניאל ממינשר עם סיפור על מערכת יחסים מורכבת בין עצה ואיצטרובליה.

(זה לא ממש סרט ובכל זאת) ליאור בנטוב עושה גלים. מבצלאל.

"בצבתא" של לאוניד רומנוב מויצו חיפה מציג צב שמקים וילה בג'ונגל שורץ סרטנים.

ממינשר:
סרט קטן מאוד אבל עם אקטינג ממש טוב "המרוץ לחלל" של רוני שרון וקובי בכר"


מוקומנטרי על "עצלן" של אמיר רועים מויצו חיפה:


עוד ממינשר.
שיר לבב בקצב וריקודים עם מטפלת סיעודית.


פרויקט ממינשר נוסף שזכה לתהודה רבה אבל לא מחדש הרבה מעבר לקומיקס עליו הוא מבוסס. אבל מי יודע, אולי זו תחילתה של סדרת רשת?


אסיים עם שני סרטי גמר ישנים ומגניבים שלא יצא לי להעלות עדיין.
"פרה עיוורת" של אלכס בלאו. בצלאל.


ו"לואיסיטו אנדרנלינה" מספיר 2012. סיפור שובה לב. עמנואל לב.

טוב זהו. די.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…