'מורשת' ועוד סרטי גמר 2013

הרבה סרטי סטודנטים טריים ממשיכים לזרום ואני מנסה להדביק את הקצב. לא הכל אני אוהב באותה מידה אבל אני מנסה שהבמה פה תהיה די פתוחה כדי להציג את מגוון היבול העכשווי.

"מורשת" הוא סירטם של יוני שגב וארתור קזין מויצו חיפה. רמת הגימור והאנימציה מרשימה מאוד ועוד עם דמויות ראליסטיות!
השג עצום של שני אנשים ושבעה חודשי עבודה.
*פרשנות: אני ראיתי בסרט וריאציה של סיפור העקידה. אלא שפה האייל (שבמקור נשלח על ידי האל כדי להחליף את הבן) הוא דווקא המקריב את הבן בשליחות האב. אני מוצא פה אמירה על האב שממקם את עצמו בתפקיד האל ומתוך כך מקריב את הבן על מזבח המורשת. כואב ומרשים. (אבי עופר אמר שזה דווקא נראה לו מוטיב נוצרי של קיום העולם על ידי הקרבת הבן במסגרת השילוש הקדוש וזה אכן נשמע משכנע. )
זה מזכיר לי סרט אחר ישן יותר, "לוף" (דניאל ששון ודודי רובין בצלאל 2011), שהוא סרט זומבים מיסטיים בסטופמושן שמכיל רבדים עמוקים יותר. הוא מציג עימות בין חיילים ששומרים על מערת המכפלה  ובין האבות הקדושים. לא אסתטי, כופרני, אלים ומשעשע.

נמשיך עם בצלאל. סשה בלסון מביא את "סולמות ונחשים". סרט תלת (המרונדר כדו)  דיסטופי ואפל. לא היו הרבה סרטי תלת השנה אני חושב.

גל דניאל ממינשר עם סיפור על מערכת יחסים מורכבת בין עצה ואיצטרובליה.

(זה לא ממש סרט ובכל זאת) ליאור בנטוב עושה גלים. מבצלאל.

"בצבתא" של לאוניד רומנוב מויצו חיפה מציג צב שמקים וילה בג'ונגל שורץ סרטנים.

ממינשר:
סרט קטן מאוד אבל עם אקטינג ממש טוב "המרוץ לחלל" של רוני שרון וקובי בכר"


מוקומנטרי על "עצלן" של אמיר רועים מויצו חיפה:


עוד ממינשר.
שיר לבב בקצב וריקודים עם מטפלת סיעודית.


פרויקט ממינשר נוסף שזכה לתהודה רבה אבל לא מחדש הרבה מעבר לקומיקס עליו הוא מבוסס. אבל מי יודע, אולי זו תחילתה של סדרת רשת?


אסיים עם שני סרטי גמר ישנים ומגניבים שלא יצא לי להעלות עדיין.
"פרה עיוורת" של אלכס בלאו. בצלאל.


ו"לואיסיטו אנדרנלינה" מספיר 2012. סיפור שובה לב. עמנואל לב.

טוב זהו. די.

תגובות