דלג לתוכן הראשי

שני פרויקטים קבוצתיים וקצת אורי טור

מסין. יותר מ-100 יוצרים, אנימטורים ומאיירים, חברו לפרויקט הזה. שאינו הראשון של הקבוצה.
יוזמה של ארגון "Anime taste" הסיני, ארגון אנימציה ללא מטרות רווח. (דרך animation for the masses)

עוד בפנים...
על הסרט:



The Doodle Project
ואורי טור השתתף ב"פרויקט הדודל" בו כל אנימטור קיבל 5 פריימים:


לינק: על התהליך באתר של הפרויקט.




רשימת המשתתפים:

Andrea Wan (Canada) - andreawan.com
Anne-Lou Erambert (France) - anneloue.tumblr.com
Akinori Oishi (Japan) - aki-air.com
Billy (England) - billyandalex.com
César Pelizer (Brazil) - cesarpelizer.tv
Cheyenne Cruchon (France) - supersalmon.tumblr.com
Chu (Argentina) - studiochu.tv
Colorblok (Argentina) - colorblok.com
Dana Damki (Germany) - damki.com
Ezequiel Matteo (Argentina) - pikique.com
Fernando Bruno (Argentina) - funhataraku.com
Fons Schiedon - (germany) - fonsschiedon.com
Fran Cunha - (Uruguay) - fran.com.uy
Gabriel Fermanelli (Argentina) - gahfe.com
Juan Casal (Argentina) - juancasal.com
Juan Molinet (Argentina) - lebureau.tv
Juan Vegetal (Argentina) - juanvegetal.tumblr.com
Juli Satran (Argentina) - elsatran.com.ar
Keita Takahashi (Japan) - uvula.jp
Kind Instants (Argentina) - cargocollective.com/kindinstants
Leo Campasso (Argentina) - leocampasso.com.ar
Leo Espinosa (Colombia) - studioespinosa.com
Loup Blaster (France) - loupblaster.tumblr.com
Mak Ying Ping (China) - makyingping.com
Manu Correa Soto (Argentina) - manucorreasoto.com
Manó Madé (Argentina) - manomade.org
Mark Verhaagen (Holland)- markverhaagen.com
Martin Allais (Venezuela) - martinallais.com
Matias Vigliano (Argentina) - parquerama.com
Mathilde Kitteh (France) - catneep.tumblr.com
Michael Frei (Switzerland) - michaelear.com
Motomichi Nakamura (Japan) - motomichi.com
Maximiliano Alejandro Zas (Argentina) - dibujarahora.com.ar
Max Gärtner (Germany) - maxgartner.com
Max Maleo (France)
Niels Kalk (Holland) - nielskalk.com
Nicolas Ménard (Canada) - nicolasmenard.com
Noam Sussman (Canada) - noamsussman.blogspot.com
Olivia Blanc (France) - o-blanc.blogspot.com
Ori Toor (Israel) - oritoor.com
Osian Efnisien (England) - osianefnisien.com
Paolo Pochettino (Italy) - paolopochettino.com
Peter Millard (England) - hellopetermillard.com
Pierre Zenzius (France) - pierrezenzius.blogspot.com
Pincheloco (Mexico) - pincheloco.mx
Raymo Ventura (US) - foshoandtell.com
Robert Loebel (Germany) - robertloebel.com
Rylsee (Switzerland) - rylsee.ch
sam taylor (England) - samtayloranimation.blogspot.com
Seba Acampante (Argentina) - miacampante.com
Sebas and Clim (England) - sebasandclim.com
Sonni (Argentina) - sonnistudios.com
Souv (France) - souvstudio.tumblr.com
Superflashilandia (Argentina) - superflashilandia.blogspot.com.ar
Thomas Eide - (England) - tumblr.com/blog/thegern
Thomas Rouzière (France) - gommette.tumblr.com
Tsktsk (England) - wearetsktsk.tumblr.com
Vaiana Gauthier (France) - vaiana-gauthier.blogspot.com
Wesley Louis (England) - librabear.blogspot.com.ar
Wong Ping (China) - nowhynowhy.com
Yeka Haski (Russia) - yekahaski.com
Ygor Marotta (Brazil) - ygormarotta.com
Yoann Hervo (France) - hervoyoann.blogspot.com

Vial of sound קליפ מצויין של אורי טור שמעלה את הסגנון שלו רמת אחת למעלה. והופך אותו עד כמה שאני שם לב מפה לאחד האנימטורים הבולטים של ישראל בחו"ל.




_____________________
ואפרופו. הקמתי קבוצה בפייסבוק "החברים של השוליה" למי שרוצה לדבר יותר ולקבל יותר עדכונים. בדף הראשי של הבלוג אני נמנע מלהציף עדכונים ושם אני קצת יותר חופשי. אם בא לכם לקחת חלק אתם מוזמנים.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

פוצי המעופף - עדו בהר. זוכה אסיף 2016

מבחן גבריות והתבגרות ישראלי הוא נושא שקיבל המון יחס בקולנוע הישראלי אבל הרבה פחות באנימציה ישראלית. זה אולי מה שמייחד את "פוצי המעופף" מסרטי גמר רבים אחרים. העיצוב הילדותי-איורי מסוגנן מאוד, יוצר אחדות בין הדמויות והרקע ועוזר ליצר תחושה ילדותית אך מטרידה. העיצוב מזכיר מעט את סרטו המופלא של ג'ונתן הודגסון "האיש עם העיניים היפות" שגם הוא יצר דימויים איוריים ילדותיים כמעט מופשטים ממציאות קונקרטית, מקומית מחוספסת מאוד.

הסרט "פוצי המעופף" של עדו בהר (בצלאל) זכה בפרס אסיף לסרטי סטודנטים 2016.





עיצובים (לחצו להגדלה):













תהליכי עבודה:






האיש עם העיניים היפות:

מקק - סרט קצר של יונתן השילוני, ספיר 2017

סרט הגמר של יונתן השילוני מספיר מספר על מקק שמטריד בחורה צעירה עד לשרשרת של טוויסטים מפתיעה. (מכיל עירום מצוייר).



אנימציה נהדרת ותסריט מורכב שמעורר גם תהיות מסוימות בנוגע לעד כמה סרט יכול לתת לגיטימציה לסטיה והטרדה. האם ניתן בכלל לשפוט דמות בסרט בכלים מוסריים. אני הרגשתי בהתחלה שהסרט עובר ללא אבחנה בין שני סוגים של תיאור הגיבור אבל משיחה עם יונתן מסתבר שזו היתה הכוונה: לצייר דמות שהיא על התפר, שיש בה מהסטיה והתום.




















הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






מהו סרט 'שלם'? מחשבה על משפחת סופרעל 2

סרט ההמשך ל"משפחת סופרעל" מגיע אלינו 14 שנה אחרי הסרט הראשון. זה המון זמן בעידן של צפיית בינג' ויקומים שלמים שנבראים ונהרסים בחצי מהזמן הזה. הסרט המקורי נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר של פיקסאר ויש שאומרים, אחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר. הוא נגע בסוגיות חברתיות של תרבות של בינוניות, דיכוי, גבריות וכוחה של המשפחה הגרעינית. הסרט החדש אם כן חייב להצדיק את הזמן הארוך שעבר למרות שהוא ממשיך בדיוק מהנקודה בה נגמר הקודם. לא תמצאו פה ביקורת על הסרט אלא מבט יותר פנימה בו אני מנסה להבין למה הסרט, ורבים אחרים לאחרונה, לא נותנים לי תחושה של חויה שלמה ואף נתפסים בעיניי ככאלו המונעים יותר מדי על ידי החלטות תסריטאיות.
הרשומה מכילה ספוילרים רבים לסרט ומומלץ לקרוא אותה לאחר צפיה בסרט.
מהו סרט שלם? השאלה הקיומית עבורי היא האם הסיבה שאני ביקורתי יותר כלפי סרטים חדשים היא כי (מה לעשות) ילדותי שחלפה לה מזה כבר עברה בצפיה בסרטי דיסני והם מבחינתי מעיין עשיר לעיון חוזר במיתוסים וסטוריטלינג? האם הסיבה שקשה לי להנות מ"משפחת סופרעל 2" נובעת מכך שהנטיה שלי לחפש ולראות רבדי עומק בסרטים …