דלג לתוכן הראשי

על תיקון עולם וסרטוני זכויות אדם באנימציה.

בהתחלה רציתי לקרוא לרשומה "זכויות אדם" אבל אני חושב שקשה להפריד בין זכויות אדם לתיקון עולם. לי אישית צמד המילים "זכויות אדם" לא עושה טוב. לא רק בגלל שפעמים רבות הוא משמש לרווח פוליטי יותר מאשר לחיפוש פתרונות אמיתיים אלא בגלל שהוא מדבר על "זכויות" כבסיס מוסרי ולא על חובתו של האדם לא לפגוע ולסייע לחלש. כאילו אנחנו מצפים שאיזו אמת משפטית של זכויות תפרוש חסותה על הכאב האנושי הקיים בעולם.

לא קל לי עם הסרטים. כמדינה שזוכה לביקורת מופרזת שקרית ומניפולטיבית על ידי גופים משומנים המניפים את דגל זכויות האדם התרגלתי לקחת את הנושא בערבון מוגבל. אבל עם זאת, אי אפשר לתת לחשדנות זו להוביל לקהות רגשות כלפי העוולות האמיתיים שמתחוללים בכל רגע.

הסרטים שלפניכם מנסים לתקן עוולות. חלקם עוסקים בחלוקת המשאבים העולמית, חלקם בסחר בנשים וחלקם בהוצאות להורג. וכמו שאמרה פעם מרצה לקולנוע שהציגה לנו את "וידאודרום", לא באנו בשביל להנות.

סדרת סרטונים של מאיירים למען השלום "Cartooning for peace" שעוסקים בסוגיות גלובליות מגוונות:


לא הבנתי את הסרט הזה...




זה נהדר:


מסע מסוכן. על סחר בנשים.


"A Dangerous Journey (אשר מומן בחלקו על ידי Comic Relief) מציג את סיפורן האמיתי של רוז וגרייס, שניצלו מתעשיית הסחר בנשים. מטרת הסרט היא לעורר מודעות כללית לנושא, ובעיקר להזהיר נשים צעירות שעלולות להפוך לקורבן הבא של תעשיית המין. הסרט שם דגש מיוחד על הטכניקות השונות בהן נוקטים הסוחרים על מנת לפתות נשים ונערות אל תוך עולם הסחר במין.

A Dangerous Journey הוא חלק מגוף העבודה של חברת Animage, שבשנים האחרונות יוצרת סרטים שחוקרים וחושפים פשעים שנעשים כנגד נשים ברחבי העולם. סרטים קודמים של החברה הוצגו במדינות רבות, זכו בפרסים רבים ועזרו ליצור שינוי אמיתי ולקדם באופן משמעותי את הפעילות למיגור התופעות הללו.

שלושה סרטונים מרשימים של אמנסטי:


סרט שנוי במחלוקת (ביני לבין עצמי, כמובן) על הוצאות להורג. מדובר במאמץ גדול של ארגוני זכויות אדם כדי להגן על רוצחים. אני אישית מתנגד להוצאות להורג אבל עדיין ההשקעה נראית לי מעט לא פרופורציונלית.


50 שנה לאמנסטי.


ונסיים בשכנים שלנו מצפון שטובחים זה בזה ועדיין הסוף לא נראה:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):