דלג לתוכן הראשי

'מעבר לחומת הגן', מיני-סדרה חדשה בקרטונטוורק.

OverTheGardenWall_V1_iTunes_Season_2400x2400 (5)זו תקופה מעניינת בסדרות האנימציה האמריקניות. תחושת האינדי שאופפת את הרשת מחלחלת אל המיינסטרים של הערוצים הגדולים ומביאה יצירות שלא מפחדות להיות אפלות, פנטסטיות וחסרות פשר לעיתים. אמנם גם כאן אפשר למצוא מניירות מסוימות וסגנון עיצוב ונרטיבי דומה ועדיין יש כאן הזדמנות חדשה להורים לשבת עם הילדים ולהנות יחד מסדרה טובה ודמויות שיישארו גם אחר-כך.

"מעבר לחומת הגן" היא סדרה של 10 פרקים קצרים שנוצרה על ידי פאט מקהאל, סטוריבורדר ב-ADVENTURE TIME. זו סדרה על שני אחים למחצה שתועים ביער ומגיעים לכל מיני מקומות מוזרים שבהם נמצאות שאריות פנטסטיות שאיש לא מכיר.

אחרי שנראה טעימה מהסדרה אתם מוזמנים לצלילה ליצירות נוספות וארט של אנשים רבים וטובים שעבדו על הסדרה.

על הסדרה:


קישור: ראיון ישן עם פאט לANIMATION INSIDER.
הטמבלר הרשמי של הסדרה.

דברים ישנים של פאט:


קליפ רישומי ואפל:


עיצובים של פאט:
Early designs of Wirt and Greg walking around, with Beatrice in the tree.
This layout heavily borrowed from a Gustave Dore illustration.



ניק קרוס תרם לארט-דירקשן, לעיצוב הדמויות ולאנימציה.
הנה דברים אחרים של ניק קרוס, שמזכיר לפעמים את רן וסטימפי:


משהו עצמאי:


פרוייקט שלא מומש בסוף:


תהליך העבודה באנימציה של ניק קרוס (דרך גיא שגיא).


ניקוי פריים בפלאש:


עוד בחור שעבד על הסדרה: תום הרפיך:
Exciting news: you can watch all of Pat McHale’s “Over the Garden Wall” miniseries right now if you’ve got ten bucks to burn on itunes. Otherwise you’ve gotta wait til the third when it starts airing every day for a week on CN. Pat’s the most unsung of Adventure Time’s original architects- his influence can’t be overstated. A trendsetter. Super super talented. And Nick Cross art directed- holy cow… man, what a draftsman.Anyhow- I worked on the whole thing as a sort of story consultant (basically a professional nitpicker (my real true calling in life)), and did some little chunks of boarding and writing too. Check it out! The first episode is free on itunes.

jasonfunderburker:

Page of a storyboard that was cut from the series; by Tom Herpich
עוד בחור שעבד על הסדרה: פראן קראוס, שמתחזק בלוג נהדר בשם DEEP DARK FEARS  בו הוא מאייר פחדים אפלים של אנשים. הוא עשה שם מחווה לסדרה:
This is Wirt and Gregory from “Over the Garden Wall.” It’s show I worked on at Cartoon Network, and it’s coming out on November 3rd! Check out some clips over here! It also has a page on Tumblr. I hope you check it out!
הוא גם אחראי לרישומים נהדרים מהסדרה.
Check out the final two episodes of Over the Garden on Cartoon Network tonight!



הוא גם אחראי על האנימציה פה:


עוד עיצובים ודברים נוספים:
You Should all watch Over The Garden Wall this week because it is an absolutely breathtaking miniseries!
מיקל סומר הנהדר:












* יש לו גם יופי של דיוקנאות אמנים שם בבלוג.




פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

פוצי המעופף - עדו בהר. זוכה אסיף 2016

מבחן גבריות והתבגרות ישראלי הוא נושא שקיבל המון יחס בקולנוע הישראלי אבל הרבה פחות באנימציה ישראלית. זה אולי מה שמייחד את "פוצי המעופף" מסרטי גמר רבים אחרים. העיצוב הילדותי-איורי מסוגנן מאוד, יוצר אחדות בין הדמויות והרקע ועוזר ליצר תחושה ילדותית אך מטרידה. העיצוב מזכיר מעט את סרטו המופלא של ג'ונתן הודגסון "האיש עם העיניים היפות" שגם הוא יצר דימויים איוריים ילדותיים כמעט מופשטים ממציאות קונקרטית, מקומית מחוספסת מאוד.

הסרט "פוצי המעופף" של עדו בהר (בצלאל) זכה בפרס אסיף לסרטי סטודנטים 2016.





עיצובים (לחצו להגדלה):













תהליכי עבודה:






האיש עם העיניים היפות:

מקק - סרט קצר של יונתן השילוני, ספיר 2017

סרט הגמר של יונתן השילוני מספיר מספר על מקק שמטריד בחורה צעירה עד לשרשרת של טוויסטים מפתיעה. (מכיל עירום מצוייר).



אנימציה נהדרת ותסריט מורכב שמעורר גם תהיות מסוימות בנוגע לעד כמה סרט יכול לתת לגיטימציה לסטיה והטרדה. האם ניתן בכלל לשפוט דמות בסרט בכלים מוסריים. אני הרגשתי בהתחלה שהסרט עובר ללא אבחנה בין שני סוגים של תיאור הגיבור אבל משיחה עם יונתן מסתבר שזו היתה הכוונה: לצייר דמות שהיא על התפר, שיש בה מהסטיה והתום.




















הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






מהו סרט 'שלם'? מחשבה על משפחת סופרעל 2

סרט ההמשך ל"משפחת סופרעל" מגיע אלינו 14 שנה אחרי הסרט הראשון. זה המון זמן בעידן של צפיית בינג' ויקומים שלמים שנבראים ונהרסים בחצי מהזמן הזה. הסרט המקורי נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר של פיקסאר ויש שאומרים, אחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר. הוא נגע בסוגיות חברתיות של תרבות של בינוניות, דיכוי, גבריות וכוחה של המשפחה הגרעינית. הסרט החדש אם כן חייב להצדיק את הזמן הארוך שעבר למרות שהוא ממשיך בדיוק מהנקודה בה נגמר הקודם. לא תמצאו פה ביקורת על הסרט אלא מבט יותר פנימה בו אני מנסה להבין למה הסרט, ורבים אחרים לאחרונה, לא נותנים לי תחושה של חויה שלמה ואף נתפסים בעיניי ככאלו המונעים יותר מדי על ידי החלטות תסריטאיות.
הרשומה מכילה ספוילרים רבים לסרט ומומלץ לקרוא אותה לאחר צפיה בסרט.
מהו סרט שלם? השאלה הקיומית עבורי היא האם הסיבה שאני ביקורתי יותר כלפי סרטים חדשים היא כי (מה לעשות) ילדותי שחלפה לה מזה כבר עברה בצפיה בסרטי דיסני והם מבחינתי מעיין עשיר לעיון חוזר במיתוסים וסטוריטלינג? האם הסיבה שקשה לי להנות מ"משפחת סופרעל 2" נובעת מכך שהנטיה שלי לחפש ולראות רבדי עומק בסרטים …