דלג לתוכן הראשי

אלוין!!! ההסטוריה של הצ'יפמאנקס ועיצוב דמויות לטלויזיה

הנה בקצרה ההסטוריה של אלוין והצ'יפמאנקס, הסנאים שעושים קריירה מלשיר בקול צפצפני. בדרך תוכלו לראות את הגלגולים הרבים של עיצוב הדמויות: מאיור לאנימציה מוגבלת, דרך אנימציה קלאסית לטלויזיה ולקולנוע ועד לגרסאות שונות של תלת מימד עד לגרסה האחרונה שפה לפניכם:

דרך http://animationresources.org


נתחיל?










רוס בגדזריאן, ששם הבמה שלו הוא דיוויד סוויל, ניסה גם קריירה כזמר מעבר להיותו שחקן (שיחק ב"החלון האחורי" של היצ'קוק). לכן הוא קנה מערכת הקלטה עם אפשרות להקלטה במהירויות שונות, כך שהקליט שיר אחד במהירות גבוהה שדי תפס. אז היה לו רעיון להוציא תקליט שלם כזה ועם דמויות שילוו אותו.
ב-1958 הוא פנה לשלושה מפיקים: אל, סיי וטד שהיו על סף פשיטת רגל ושכנע אותם להוציא תקליט עם הדמויות האלו. התקליט היה להיט ומאז הצ'יפמאנקס נהיו לשם דבר.

אלוין סיימון ותאודור, כך זה התחיל:




ב-1962 התחילו לגבש סדרת אנימציה סביב הדמויות. דיוויד הופיע כדמות בסדרה וגם דמויות אחרות שהמציא היו חלק מהסדרה.



ג'ולז אנגל היה הארט דירקטור שיצר את אפיון הרקעים המזוהה עם הסדרה. אלן זלסוב, אוסמונד אוונס, גיל טורנר, ורודי לאריבה ביימו עם אנימציה חלקה בין פוזות מהירות.

הסדרה רצה רק עונה אחת ועדיין הצליחה מאוד. בניגוד לאנימציה מוגבלת באותה תקופה הסדרה לא נשענה על דיאלוגים אלא על מוסיקה. 



ב-1980 לאחר מות אביו, לקח לידיו בנו של דייויד את המותג. הוא יצר סדרה חדשה, ספיישלים לטלויזיה וסרטים באורך מלא ועם הזמן גם העיצובים הלכו והשתנו.










ALVIN SHOW GREETING CARDS



הטריילר לסרט מ1987:


וגרסת התלת מ2008

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

האשמת הקורבן: אלף עזאזל, סרט הגמר של שולי תג'ר וגל חקלאי

אלף עזאזל. שולי תג'ר וגל חקלאי, בצלאל 2016.




חיכיתי הרבה עד שהסרט עלה כי מאוד רציתי לכתוב עליו. הוא אחד הסרטים הבודדים בשנים האחרונות שיש בו גם תוכן וגם צורה שעובדים נהדר יחד. מבחינת הנושא, הסרט הזה מגיע כעשור לאחר סרט הגמר שלי שעוסק באותו טקס ממש בצורה אחרת.
אז קודם כל ראיון קצר עם גל ושולי ולאחריו מחשבותיי על הסרט.

איך הגעתן לרעיון לסרט?
כשחיפשנו רעיון לפרויקט גמר, הדליק אותנו רעיון על בן אדם שמישהו מקלל אותו GO TO HELL ושהוא מחליט באמת ללכת לשם, למקום הפיזי. בשלב הזה זה היה עדין גימיק תלוש. חיפשו מה זה הGO TO HELL המקומי, חקרנו גם על הגהנום ועל גיא בן הנום שנמצא בירושלים. ואז הגענו ל"עזאזל" הר שנמצא במדבר יהודה, ולטקס 'השעיר לעזאזל'. ככל שקראנו יותר ככה ידענו שזה זה.

אמנם שתינו לא מגיעות מבית דתי, אך בעלות הרבה הערכה וסקרנות לדת היהודית. אולי דווקא הגילוי המאוחר והחילוני אפשר לנו להגיע לסיפור הספציפי הזה ולהתייחס לנושא בצורה פתוחה אך ביקורתית.

אז מה הוא בעצם טקס 'השעיר לעזאזל'?

מדובר בטקס מהמסורת היהודית בו הכהן הגדול היה יוצא מירושלים עם עז למדבר יהודה, …

מספיק! סרט קצר של אנה מנצריז (2018)

ללא ספק אחד הסרטים האהובים עליי ל2018. "מספיק" הוא סרט קצר ומקסים על הרגע שבו פשוט נמאס.


אז כן הסרט הזה נהדר אבל הקונספט פשטני לכאורה. מה שבעיניי הופך אותו למשהו ברמה אחרת זה הפסקול. יש בו משהו אפי ונוגה שמרמז על זה שבעצם לא מדובר על אנשים שנמאס להם אלא על כוח גדול שמרחף ומקנן ביחידים עד להתפרצות. חוסר היכולת להכיל יותר אינה חויה סובייקטיבית אלא אנרגיה קוסמית שצוברת כוח בחברה שלא קופצת מהסיר שמתחמם לאיטו.

סצנה מתוך "הרשת":

האתר של אנה: https://annamantzaris.se/
אנה יצרה גם את "אבל חלב זה חשוב" ב2012: https://shulyathakosem.blogspot.com/2015/09/but-milk-is-important-2013.html



מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

כותרות ספיידרמן השיבה הביתה 2018

כתוביות הסיום המגניבות של "ספיידרמן השיבה הביתה" שמגיעות מיד אחרי הסיום המפתיע.


מאחורי הקלעים באתר של קריס קרבוני: https://www.chriscarboni.com/h1marvel-studiosh1-spiderman-homecoming/





קצר: disillusionment of 10 point font