פנטזיה נשכחת


פנטזיה, יצירת המופת של דיסני, הייתה אמורה להיות פרויקט מתמשך. הרעיון היה שכל כמה שנים יגיע לקולנוע סרט-קונצרט שמשלב מוסיקה עם אנימציה. זה לא קרה. חוץ מפנטזיה 2000 הבינוני לא ראינו עוד סרטים כאלה באורך מלא. מצד שני הרבה רעיונות עלו וירדו במהלך השנים. אחד הרעיונות הוא הסרט הזה שמהווה שיתוף פעולה בין דיסני לסלבדור דאלי. הסרט לא הושלם על ידם אלא על ידי חברת דיסני הרבה שנים אחרי שהם התחילו לפתח אותו.

דסטינו
הארט של דסטינו

הסרט הזה, שגם הוא שייך ז'אנרית לסרטי הקונצרט יצא בסוף כסרט שמופיע לפני סרט ואני לא זוכר אפילו איזה. אולי זו מין קללה, שהסרטים הללו שלא נכנסו לסרט פנטזיה באורך מלא, נעלמו, נשכחו, התמסמסו עם השנים.

מוכרת הגפרורים הקטנה

הארט של מוכרת הגפרורים.


"לורנצו"
זה סרט מיוחד. הוא כל כך נשכח שאפילו ביוטיוב אין אותו (אבל תוכלו לראותו כאן באיכות גבוהה: https://www.animmex.net/video/7429/walt-disney-short-films-lorenzo).
זה סיפור (די אלים) על חתול מדושן עונג שעל הזנב שלו משתלט דיבוק. כן, כן. והחתול מנסה להפטר ממנו. אולי האלימות שבקונספט גרמה להעלמות הסרט הזה. אבל עדיין אפשר לראות את הארט שלו כאן. וקצת מידע עליו כאן:



תגובות

  1. אני מניח שב-2011 הסיכוי של סרט פנטזיה באורך מלא להגיע לקולנוע הוא אפסי, ומראש אולי מיועדים ל-DVD או באמת כסרט לפני סרט. אולי יש סיכוי כהפקה בימתית משולבת תזמורת או מחול?

    השבמחק
  2. לדעתי DVD זה ההפך מפנטזיה. פנטזיה נועדה להחוות כקונצרט אמיתי, ולכן היה השימוש בצלליות של המנצח. והאמת? מה יותר הזוי, שיראו את פנטזיה בקולנוע ב1940 או ב2011? מתי הקהל היה יותר פתוח לסרט אקספרימנטלי? אני חושב שחלק מהסיבה לתקופת המיחזורים היום נובע מכך שהוליווד (כמו ערוץ 2) חושבים שהם יודעים מה הקהל רוצה ולכן מייצרים לו זבל שהוא באמת נאלץ לאכול. אני חושב שפנטזיה 2011 יכול למלא אולמות. אבל לא אם הוא יהיה חיקוי של פנטזיה המקורי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה