דלג לתוכן הראשי

מחוות לSTRANGER THINGS



הסדרה החדשה של נטפליקס "STRANGE THINGS" היא קרקע פוריה למחוות כי היא עצמה מעין מחווה לקלאסיקות האימה-מסתורין-מד"ב של שנות ה80-90 (כולל במה מרכזית לוינונה ריידר, אך הפעם לא כבת נעורים אלא כאמא, ממש כמו הצופים של הסדרה שגדלו על דמויותיה של ריידר). ואכן מחוות מתוחכמות יותר ופחות צצות ברשת בלי סוף.

לי להב (יוצרת ישראלית עצמאית ברשת שעכשיו מפתחת תכני אנימציה בארה"ב) הכינה מחווה מיוחדת לסדרה במאשאפ בינה לבין עולמם של צ'ארלי בראון וסנופי. החרדות הקיומיות של צ'ארלי בראון יושבות נהדר על העולם של "דברים מוזרים" לאחר שובו של וויל באייר מהעולם ההפוך.



ראיון בעברית עם לי על הסרט:
http://e.walla.co.il/item/3008279

רותם בלוך מספרת איך היא עיצבה את הרקעים לסרטון:
1. כמה מהרקעים לקחנו כרפרנס ישיר מהפרק אליו נעשתה הפרודיה - a charlie brown christmas כמו למשל, הרקע של הבמה.



2. דוגמה נוספת היא הרקע לסצינה עם הדמוגרגון (המפלץ שמחליף את סנופי), אך שם קיבלתי הוראה להכפיל את רוחב הפריים בשביל תנועת המצלמה.


3. לבסוף, הרקע שייצרתי בעצמי ללא רפרנסים מפינטס, היה רקע מתוך הבית של וויל ביירס. כשעבדתי עליו, רק התחלתי לצפות בסדרה, ולקחתי לעצמי notes על איך הבית נראה מבחינת מבנה ומה שיש בו. לי הסבירה על תנועת המצלמה ומול איזה קיר "לשים" אותה. הכנתי סקיצה; הצבנו בה את הדמויות כדי לראות פרספקטיבה ויחסי גדלים;




ציירתי את הקוים בקלין ;



צבעתי והוספתי טקסטורות ;


ולבסוף עריכת צבעים, עוד טקסטורות, בלנדינג והצללות.



(היה מאוד קשה להגיע לקומפוזיציה הצבעונית הרצויה, לא היה רפרנס לצבעוניות, רצינו שיישאר נאמן לסגנון של פינטס, אבל לא לחטוא ולהתרחק מעיצוב הבית המקורי בסדרה. אחרי הרבה נסיונות הגענו לתוצאה המושלמת)

עיצובים נוספים:




כנראה שלי לא מצפה לתביעת זכויות יוצרים...

רקעים של רותם בלוך:




מחוות נוספות לסדרה:
מייק פיהאן http://mikefeehan.tumblr.com/post/149174915911 
עדי אלקין בגרסה ישראלית:


שבעקבותיה עשיתי גיף:


SHAMSBERG:







גרסת 8-ביט



על עריכת מעברים בסדרה:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…