דלג לתוכן הראשי

מחוות לSTRANGER THINGS



הסדרה החדשה של נטפליקס "STRANGE THINGS" היא קרקע פוריה למחוות כי היא עצמה מעין מחווה לקלאסיקות האימה-מסתורין-מד"ב של שנות ה80-90 (כולל במה מרכזית לוינונה ריידר, אך הפעם לא כבת נעורים אלא כאמא, ממש כמו הצופים של הסדרה שגדלו על דמויותיה של ריידר). ואכן מחוות מתוחכמות יותר ופחות צצות ברשת בלי סוף.

לי להב (יוצרת ישראלית עצמאית ברשת שעכשיו מפתחת תכני אנימציה בארה"ב) הכינה מחווה מיוחדת לסדרה במאשאפ בינה לבין עולמם של צ'ארלי בראון וסנופי. החרדות הקיומיות של צ'ארלי בראון יושבות נהדר על העולם של "דברים מוזרים" לאחר שובו של וויל באייר מהעולם ההפוך.



ראיון בעברית עם לי על הסרט:
http://e.walla.co.il/item/3008279

רותם בלוך מספרת איך היא עיצבה את הרקעים לסרטון:
1. כמה מהרקעים לקחנו כרפרנס ישיר מהפרק אליו נעשתה הפרודיה - a charlie brown christmas כמו למשל, הרקע של הבמה.



2. דוגמה נוספת היא הרקע לסצינה עם הדמוגרגון (המפלץ שמחליף את סנופי), אך שם קיבלתי הוראה להכפיל את רוחב הפריים בשביל תנועת המצלמה.


3. לבסוף, הרקע שייצרתי בעצמי ללא רפרנסים מפינטס, היה רקע מתוך הבית של וויל ביירס. כשעבדתי עליו, רק התחלתי לצפות בסדרה, ולקחתי לעצמי notes על איך הבית נראה מבחינת מבנה ומה שיש בו. לי הסבירה על תנועת המצלמה ומול איזה קיר "לשים" אותה. הכנתי סקיצה; הצבנו בה את הדמויות כדי לראות פרספקטיבה ויחסי גדלים;




ציירתי את הקוים בקלין ;



צבעתי והוספתי טקסטורות ;


ולבסוף עריכת צבעים, עוד טקסטורות, בלנדינג והצללות.



(היה מאוד קשה להגיע לקומפוזיציה הצבעונית הרצויה, לא היה רפרנס לצבעוניות, רצינו שיישאר נאמן לסגנון של פינטס, אבל לא לחטוא ולהתרחק מעיצוב הבית המקורי בסדרה. אחרי הרבה נסיונות הגענו לתוצאה המושלמת)

עיצובים נוספים:




כנראה שלי לא מצפה לתביעת זכויות יוצרים...

רקעים של רותם בלוך:




מחוות נוספות לסדרה:
מייק פיהאן http://mikefeehan.tumblr.com/post/149174915911 
עדי אלקין בגרסה ישראלית:


שבעקבותיה עשיתי גיף:


SHAMSBERG:







גרסת 8-ביט



על עריכת מעברים בסדרה:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):