מחוות לSTRANGER THINGS



הסדרה החדשה של נטפליקס "STRANGE THINGS" היא קרקע פוריה למחוות כי היא עצמה מעין מחווה לקלאסיקות האימה-מסתורין-מד"ב של שנות ה80-90 (כולל במה מרכזית לוינונה ריידר, אך הפעם לא כבת נעורים אלא כאמא, ממש כמו הצופים של הסדרה שגדלו על דמויותיה של ריידר). ואכן מחוות מתוחכמות יותר ופחות צצות ברשת בלי סוף.

לי להב (יוצרת ישראלית עצמאית ברשת שעכשיו מפתחת תכני אנימציה בארה"ב) הכינה מחווה מיוחדת לסדרה במאשאפ בינה לבין עולמם של צ'ארלי בראון וסנופי. החרדות הקיומיות של צ'ארלי בראון יושבות נהדר על העולם של "דברים מוזרים" לאחר שובו של וויל באייר מהעולם ההפוך.



ראיון בעברית עם לי על הסרט:
http://e.walla.co.il/item/3008279

רותם בלוך מספרת איך היא עיצבה את הרקעים לסרטון:
1. כמה מהרקעים לקחנו כרפרנס ישיר מהפרק אליו נעשתה הפרודיה - a charlie brown christmas כמו למשל, הרקע של הבמה.



2. דוגמה נוספת היא הרקע לסצינה עם הדמוגרגון (המפלץ שמחליף את סנופי), אך שם קיבלתי הוראה להכפיל את רוחב הפריים בשביל תנועת המצלמה.


3. לבסוף, הרקע שייצרתי בעצמי ללא רפרנסים מפינטס, היה רקע מתוך הבית של וויל ביירס. כשעבדתי עליו, רק התחלתי לצפות בסדרה, ולקחתי לעצמי notes על איך הבית נראה מבחינת מבנה ומה שיש בו. לי הסבירה על תנועת המצלמה ומול איזה קיר "לשים" אותה. הכנתי סקיצה; הצבנו בה את הדמויות כדי לראות פרספקטיבה ויחסי גדלים;




ציירתי את הקוים בקלין ;



צבעתי והוספתי טקסטורות ;


ולבסוף עריכת צבעים, עוד טקסטורות, בלנדינג והצללות.



(היה מאוד קשה להגיע לקומפוזיציה הצבעונית הרצויה, לא היה רפרנס לצבעוניות, רצינו שיישאר נאמן לסגנון של פינטס, אבל לא לחטוא ולהתרחק מעיצוב הבית המקורי בסדרה. אחרי הרבה נסיונות הגענו לתוצאה המושלמת)

עיצובים נוספים:




כנראה שלי לא מצפה לתביעת זכויות יוצרים...

רקעים של רותם בלוך:




מחוות נוספות לסדרה:
מייק פיהאן http://mikefeehan.tumblr.com/post/149174915911 
עדי אלקין בגרסה ישראלית:


שבעקבותיה עשיתי גיף:


SHAMSBERG:







גרסת 8-ביט



על עריכת מעברים בסדרה:

תגובות