דלג לתוכן הראשי

מחוות לSTRANGER THINGS



הסדרה החדשה של נטפליקס "STRANGE THINGS" היא קרקע פוריה למחוות כי היא עצמה מעין מחווה לקלאסיקות האימה-מסתורין-מד"ב של שנות ה80-90 (כולל במה מרכזית לוינונה ריידר, אך הפעם לא כבת נעורים אלא כאמא, ממש כמו הצופים של הסדרה שגדלו על דמויותיה של ריידר). ואכן מחוות מתוחכמות יותר ופחות צצות ברשת בלי סוף.

לי להב (יוצרת ישראלית עצמאית ברשת שעכשיו מפתחת תכני אנימציה בארה"ב) הכינה מחווה מיוחדת לסדרה במאשאפ בינה לבין עולמם של צ'ארלי בראון וסנופי. החרדות הקיומיות של צ'ארלי בראון יושבות נהדר על העולם של "דברים מוזרים" לאחר שובו של וויל באייר מהעולם ההפוך.



ראיון בעברית עם לי על הסרט:
http://e.walla.co.il/item/3008279

רותם בלוך מספרת איך היא עיצבה את הרקעים לסרטון:
1. כמה מהרקעים לקחנו כרפרנס ישיר מהפרק אליו נעשתה הפרודיה - a charlie brown christmas כמו למשל, הרקע של הבמה.



2. דוגמה נוספת היא הרקע לסצינה עם הדמוגרגון (המפלץ שמחליף את סנופי), אך שם קיבלתי הוראה להכפיל את רוחב הפריים בשביל תנועת המצלמה.


3. לבסוף, הרקע שייצרתי בעצמי ללא רפרנסים מפינטס, היה רקע מתוך הבית של וויל ביירס. כשעבדתי עליו, רק התחלתי לצפות בסדרה, ולקחתי לעצמי notes על איך הבית נראה מבחינת מבנה ומה שיש בו. לי הסבירה על תנועת המצלמה ומול איזה קיר "לשים" אותה. הכנתי סקיצה; הצבנו בה את הדמויות כדי לראות פרספקטיבה ויחסי גדלים;




ציירתי את הקוים בקלין ;



צבעתי והוספתי טקסטורות ;


ולבסוף עריכת צבעים, עוד טקסטורות, בלנדינג והצללות.



(היה מאוד קשה להגיע לקומפוזיציה הצבעונית הרצויה, לא היה רפרנס לצבעוניות, רצינו שיישאר נאמן לסגנון של פינטס, אבל לא לחטוא ולהתרחק מעיצוב הבית המקורי בסדרה. אחרי הרבה נסיונות הגענו לתוצאה המושלמת)

עיצובים נוספים:




כנראה שלי לא מצפה לתביעת זכויות יוצרים...

רקעים של רותם בלוך:




מחוות נוספות לסדרה:
מייק פיהאן http://mikefeehan.tumblr.com/post/149174915911 
עדי אלקין בגרסה ישראלית:


שבעקבותיה עשיתי גיף:


SHAMSBERG:







גרסת 8-ביט



על עריכת מעברים בסדרה:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

12 עקרונות האנימציה

את נושא 12 עקרונות האנימציה אני פותח עם הסרטון הנהדר הזה אבל אפשר גם לחזור אליו לאחר קריאה.


12 עקרונות האנימציה נוסחו על ידי פראנק תומאס ואולי ג'ונסון בספרם הידוע "אשליית החיים" בו הם נותנים מבט מקיף על תהליכי העבודה שלהם כאנימטורים בדיסני במשך עשורים רבים. פראנק ואולי הם שניים מתוך "תשעת הזקנים" של דיסני, בכירי האנימציה שהשפיעו על דורות של אנימציה בידורית.
הספר הזה מומלץ ביותר ו12 עקרונות האנימציה שהם מציעים מצוטטים שוב ושוב בכל קורס אנימציה אפשרי. היתרון הגדול של 12 העקרונות הוא שבכלל הם קיימים. עצם זה שמישהו ישב וניסח 12 "חוקים" שעוזרים ליצור אנימציה מתקשרת. עם זאת, קצת כמו "22 חוקי הסיפור של פיקסאר", במבט מקרוב 12 העקרונות אינם ממש עקרונות. אני אסדר אותם לפי קטגוריות כי הם שונים מאוד באופיים עם הערות שלי לגבי יישום בעידן שלנו, לאו דווקא באנימציה קלאסית:


עקרונות סיפור ויזואלי Staging - העמדה באנימציה ההפרדה בין דמות ורקע היא מלאכותית. כל "מצויר" הוא מלאכותי, מעשה ידי אדם. לכן יש חשיבות כשבונים סיפור, סצנה ואף שוט, להיות מודעים …

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

סיוטי ילדות צבעוניים: על 'גולם גולם' ו'אני בילי'

אפלה וילדות שלובים זה בזה עוד מימי אגדות האחים גרים שאל תוך קסם הילדות מזגו עולמות של אימה פסיכולוגית עמוקה ועיוותים של עולם המבוגרים בין אם ברמז או בגלוי. לאחרונה ז'אנר סרטים פסיכודלים שמתחפשים לסרטי ילדים הפך לנפוץ יותר ויותר. מה שנראה במבט ראשון כעולם תמים ומוגן נחשף לאט לאט כזוועה שיש בה אלמנטים של סטיה, אלימות ועיוותי תודעה. אחת הבולטות בז'אנר היא סדרת האנימציה העצמאית "Don't hug me I'm scared" שהופכת סדרת ילדים בסגנון "רחוב סומסום" לסיוט מתמשך שאתה רוצה להתעורר ממנו ולא יכול. העיוות קיים גם ברובד האמנותי, של שילוב טכניקות שונות וסגנון שמתאפיין בהפרעות דיגיטליות, וגם בתוכן שנע בין הבוגר לילדותי, בין התמים לסוטה במעברים חדים ולא צפויים.
במקרים המוצלחים של הז'אנר התוצאה מתגבשת לכדי יצירה שלמה ומעוררת מחשבה מעבר למשחקי התעתוע המפתיעים.

הנה כמה סרטים כאלו מבצלאל שעלו לאחרונה לרשת:
"אני בילי" - משה גלבוע


באתר הסרט יש פירוט מרשים של תהליך העבודה: http://babagilboa.wixsite.com/moshe/copy-of-billy-1
מומלץ ביותר! שם מתגלים גם מקורות ההשראה…

הארט של ראלף ההורס 2: ראלף שובר את האינטרנט

בעיקר לקוח מעבודותיו של ג'ף מרגהרט.
https://www.artstation.com/jmerghart
(לחצו על תמונה להגדלה)


















ימי חתול 2018 Cat days - סרט קצר

ג'ון פריקי הוא אנימטור גרמני-אמריקני שבזמן שהות ביפן עם חברתו יצר סרט קצר ומקסים על ילד יפני במשבר זהות. הסרט מצליח לאפיין את החברה היפנית אף שנוצר על ידי מתבונן מן החוץ. את הסרט ראיתי השבוע לראשונה במועדון האנימציה של אסיפא ומנשר וזו הייתה חויה מהנה במיוחד לראות אותו במסך גדול. מקווה שתהנו ממנו כמוני.


הסרט נעשה באפטר אפקט באנימציה קלאסית.
אתר הבמאי:Jon Frickey