דלג לתוכן הראשי

קול קורא: אנימרקט ועוד

logo

לעשות אנימציה בארץ זה לא קל ודווקא לכן חשוב להיות קשובים לכל הזדמנות שנקרית בדרך.
יוזמות חדשות צצות מדי פעם והמגמה הכללית היא ליצור הכרה בייחודיות של אנימציה ובצרכים ההפקתיים שלה יחד עם הבנה הולכת וגוברת של דרכי מימון והפקה ששונים לא פעם מקולנוע מצולם.
קול קורא חדש שיצא לאחרונה הוא של אנימרקט, יוזמה חדשה מבית קופרו. קרן קופרו בדרך כלל עוסקת בסרטים תיעודיים אבל היא מתרחבת גם להפקות אנימציה.
הקול קורא פונה ליוצרים ומציע חממה ומפגשים עם משקיעים. כרגע ההגדרות מאוד פתוחות מתוך רצון לתת הזדמנות ליוצרים להתבטא ולהפתח לרעיונות שהם מביאים איתם. הפרטים בהמשך הרשומה

אחרי קולות קוראים נוספים, הזדמנויות ופסטיבלים לאנימציה תוכלו לעקוב בדף הפייסבוק "פסטיבלי אנימציה":
https://www.facebook.com/groups/104810612950893/?fref=ts

מומלץ גם לעקוב בדפי האיגודים השונים:
איגוד מקצועות האנימציה: https://www.facebook.com/groups/animationunion/?fref=ts
ובאתרים הנדיבים שלהם.


על אנימרקט, מתוך האתר של היוזמה:

ANIMARKET הינו שוק הקופרודוקציות לאנימציה הראשון בארץ, ומטרתו יצירת מפגש בין יוצרי אנימציה ישראלים לקונים, ומשקיעים מחו"ל. השוק יתקיים בירושלים באוקטובר 20177, במהלכו יגיעו לארץ משקיעים זרים ממדינות אירופה וצפון אמריקה כדי ליצור שיתופי פעולה עם יוצרי אנימציה ישראלים.

להכנת היוצרים למפגש פורה בשוק בין לאומי באוקטובר 2017, תתקיים במהלך הקיץ חממת AniMarket לפיתוח פרויקטים באנימציה שיכולים להתאים לשוק הבין לאומי.

מטרת החממה היא פיתוח והתאמת הפרויקטים לשוק הקופרודוקציות: הבנת דרישות תוכן, הפקה והגשה למשקיעים וקניינים בחו"ל.

השנה יבחרו לחממה 8-10 פרויקטים הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח או הפקה, שילוו באופן אישי ע"י מנטורים מחו"ל, מרחוק (סקייפ ומיילים) ובסדנת אומן מרוכזת, שתערך במהלך חודש יולי. יוצרי הפרויקטים שיסיימו את החממה ישתתפו בפיצ'ינג ב 2017 AniMarket .

המסלול מיועד לסרטי אנימציה ישראליים: סרטים למבוגרים - פיצ'רים , סרטים קצרים, וסדרות טלוויזיה או רשת למבוגרים או למתבגרים , וכן סרטים היברידיים*, הנמצאים בשלבי פיתוח או הפקה, המתאימים להשקעה וקופרודוקציה בין לאומית.

למשתתפי החממה יתאפשר להציג את הפרויקטים באירוע הפיצ'ינג ובפגישות אישיות באירוע בשוק קופרודוקציות האנימציה הראשון- AniMarket, שיתקיים באוקטובר בירושלים.

לכל המגישים שעברו את שלב א' בהגשה תינתן אפשרות לפגישה עם משקיעים במסגרת פגישות 1X1 .

מוזמנים להגיש בתי סטודיו לאנימציה, במאי אנימציה, אנימטורים ומפיקי אנימציה ישראליים, בעלי ניסיון של 5 שנים לפחות בשוק,כיוצרים או בתפקידים משמעותיים בהפקות, שהוקרנו בפסטיבלים, קולנוע או טלוויזיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ליעל במייל animarket@copro.co.il

לקול הקורא לחץ כאן

לפרטים על החממה לחץ כאן

להנחיות ותקנון לחץ כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

המשחק של גרי

נעים להזכר, "המשחק של גרי" אחד הקצרים הכי טובים (ומקוריים) של פיקסאר והמוצדקים שבזוכי האוסקר הקצר:



רישומים מתוך כתבה בCartooon Brew לרגל 20 שנה לסרט: http://www.cartoonbrew.com/cgi/geris-game-turns-20-director-jan-pinkava-reflects-game-changing-pixar-short-154646.html
















וזה בגרסת לייב של חובבים. את הצבעוניות של העצים הם לא הצליחו לחקות.

והנה ג'רי בתפקיד אורח כאיש הרנדר והריגר ב"צעצוע של סיפור 2", אה... התכוונתי מתקן הבובות...

קוקו - ארט ומאחורי הקלעים

קוקו, הסרט החדש של פיקסאר מגיע ביום חמישי הקרוב לקולנוע בדיוק ליום של "קולנוע ב-10 שקלים" אז מהרו להזמין כרטיסים. אני בכוונה מנסה להמנע מלקרוא על הסרט לפני שאצפה בו. אחרי אכזבות רבות מפיקסאר, הציפיות שלי גבוהות הפעם ואני רוצה לשמור עליהן ככה. הדבר היחיד שאני יודע זה שהסרט מבוסס על חג המתים המקסיקני ושיש בו נמר מעופף. עולם המתים המקסיקני רחוק מהדימוי הפולני של המוות. הוא לא אפור ומתפורר אלא צבעוני ושמח. בהתאם לזה הארט של הסרט נראה מצויין ועשיר בצבע, טקסטורה ותלבושות.



זהו לא הסרט הראשון שמתעסק בחג המתים. קדם לו "ספר החיים" המוצלח שגם הוא  גדוש במתים מדברים המעוצבים בצבעוניות רוויה ועשירה. עליו כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2015/02/BOOKOFLIFE.html
ואלה טעימות מהארט של קוקו. ממליץ גם להכנס לבלוג של ג'ון נוורז שלקח חלק בארט לסרט:   https://johnnevarez.carbonmade.com/projects/5754172
שני אלה של הקונספט ארטיסט אנה רמירז שהביאה לסרט עיצובים ממולדתה:















על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

על 'שוליית הקוסם': הסרט והבלוג

הסרט "שוליית הקוסם"  (מתוך "פנטזיה", וולט דיסני, 1940) נחשב בעיניי ובעיני רבים אחרים, כסמל של מדיום האנימציה. הוא מהווה מפגש בין תרבות פופולרית לגבוהה, בין אולמות הקונצרטים לדמות מצויירת קומית, בין הומור קליל וסיפור מיתי. הסיפור הזה נוגע גם בתהומות עמוקים של יצירה ואמונה. ומשהו בחיבור המורכב הזה עובד ועובד מצויין.
הסיפור הוא על שוליית קוסמים שרצה להיות קוסם בעצמו. ולכן הוא מנצל את מנוחתו של הקוסם כדי להתנסות בקסמים. הוא גורם למטאטא לקבל חיים ולמלא במקומו את המטלה שהוטלה עליו: לשאוב מים. אבל המטאטא יודע רק לעבוד ושוליית הקוסם לא מצליח לעצור אותו. הכל מוצף עד שמגיע הקוסם ומציל את המצב.
אבל כמה סאב טקסט יש ביצירה קטנה כל-כך! ומה דיסני עשה מזה?!

The Sorcerer's Apprentice - Paul Dukas from Jurjen de Jong on Vimeo.

נתחיל.