דלג לתוכן הראשי

שיר הים - תהליכי הפקה, עיצובים ועוד מCARTOON SALOON

יש ילד חדש בשכונה והוא כבר ממש לא ילד. סטודיו CARTOON SALOON האירי וחברת ההפצה האמריקנית GKIDS מובילים את הפרץ האדיר של אנימציה אירופאית משובחת שמהווה מענה למיינסטרים האמריקני ובהצלחה לא קטנה. לנו הישראלים יש לא מעט מה ללמוד מהפקות האנימציה האירופאיות שבהרבה מובנים רלוונטיות לתעשיה ולתרבות הישראלית יותר מהבלוקבאסטרים האמריקנים. הם נותנים במה לסגנונות אנימציה שונים, הם עובדים בזירה שפונה לקהל דובר שפות מגוונות ועם זאת פונה להפצה בינלאומית.

סרט חדש שלהם: THE BREADWINNER:


ועוד סרט של הסאלון, WOLFWALKERS ממשיך במסורת של עיסוק בסיפור, סגנון, אוירה ומיתוסים איריים השואבים מהמפגש בין ההווה והעבר של אירלנד. בהמשך הרשומה שמתי תהליכי הפקה של "שיר הים", סרטם הקודם והנהדר ובסוף "הסודות של קלס" ועוד.
טיזר:

מעט על התהליך שלו שמנסה להיות נאמן לנופים ולאוירה של אירלנד:

שיר הים:





קראפט CRAFT הוא אתר שחולק (בתשלום) תהליכי עבודה באנימציה וקובצי מקור.
קניתי משם שני קבצים של הסרט: tvp וpsd. אני חולק אתכם אותם לצרכי לימוד בלבד.
הם ניתנים להורדה פה:







עיצובי דמויות מהסודות של קלס.

הסרט הקודם של קרטון סאלון. מקור: The Secret of Kells (2009) - Character Size Comparison:

Character Design by Barry Reynolds & Jean-Baptiste Vendamme





















Sources:
Feature Design by Barry Reynolds & my personal collection

נספח:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר. לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של צ…

אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת:


LA CHINE A L'HONNEUR » פתיחי אנסי 2017

הפתיחים לפסטיבל אנסי השנה עסקו בסין וכמדי שנה הפם נוצרו על ידי סטודנטים מגובלינס, בית הספר הצרפתי לאנימציה. אחד היפים שבהם הוא LA CHINE A L'HONNEUR.


הפתיחים האחרים:

ארט מתוך הטמבלר של היוצרים, סטודנטים בגובלינס:  Camille GuillotJocelyn CharlesJoséphine MeisQuentin Boyer Di Bernardo