אגדת המלך שלמה- מאחורי הקלעים ועוד.

פסח הגיע ואיתו "אגדת המלך שלמה", סרט אנימציה ישראלי חדש באורך מלא!



כדאי לעשות סדר: "אגדת המלך שלמה" אולי אינו הסרט הארוך הראשון שנעשה בישראל אבל הוא הסרט הראשון הארוך באנימציה קלאסית. כלומר, צוייר ידנית תמונה תמונה בטכניקה שניתן לקרוא לה "מסורתית". חנן קמינסקי, שהיה מרצה שלי בבצלאל, הוא מאושיות האנימציה הישראליות הבולטות. הוא גידל על ברכיו מאות סטודנטים והיה ממקימי המחלקה לאנימציה בבצלאל. סרטיו הארוכים פחות מוכרים בארץ אך זכו להצלחה בעולם, רובם כהפקות בלגיות.

"אגדת המלך שלמה" הוא סרט האנימציה הארוך הראשון שנתמך על ידי מיזם ירושלים ששם לו למטרה להפוך את ירושלים לבירת האנימציה של ישראל. הסרט גם מציג את ירושלים בימי מלכות שלמה וגם הופק בחלקו הגדול בירושלים על ידי אנימטורים ישראלים רבים ומוכשרים.
בושמת אגיוף (השתקפויות, בלוג), היא אנימטורית צעירה שקיבלה בסרט זה את שרביט בימוי העיצוב ויצרה עולם שמאזן בין מראה עכשווי (וסגנון שמשלב עיצוב שטוח עם עומק בסגנון "Song of the sea") למראה איורי קלאסי-גראפי. הסיפור של אגדת המלך שלמה גם הוא מנסה מצד אחד לינוק מהמקורות ומהעיבודים של חיים נחמן ביאליק למדרשים אודות המלך שלמה ומאבקו באשדמאי השטן ועם זאת להיות תוצר בידורי עכשווי. התהליך דרש להפוך את שלמה לדמות שיש לה מתח מובנה: הוא לא ממש "החכם מכל אדם" אלא בחור, הנמצא בצילו של אביו דוד, המנסה למצוא את מקומו בעולם שזה אומר... למצוא אישה מתאימה. בכל זאת מדובר בשלמה המלך. המתח של שלמה מול אביו אכן קיים במדרשים אלו. דוד היה מלך ענק בקנה מידה מיתולוגי אך גם כזה שההסטוריה שלו רוויה בדם, מאבקים ותככים, ולכן זכה בנו להיות מקים המקדש, מקדש של שלום שבו החרב לא מונפת.
נקווה שהסרט הוא רק סנונית ראשונה הן של יצירת אנימציה בידורית-מקורית שנעשית בישראל, והן לנסיון להחיות מיתוסים מקומיים ולתת מענה לצורך בסיפורים לכל המשפחה שמשלבים מסורת ועכשוויות.
התמונה של ‏‎Being solomon‎‏.

מאחורי הקלעים:

תהליך עבודה על שוט אחד:


ראיון עם חנן קמינסקי:


עוד ראיון עם אבנר שביט: https://e.walla.co.il/item/3144155

עיצובים. שימו לב איך באופן אירוני העיצובים למלך שלמה מתחילים ממראה הדומה לדוד של מיכאלאנג'לו ולאט לאט הולכים ונהיים דומים לחנן עצמו:






























































תגובות