המלצות אנימיקס 2018

אנימיקס, הפסטיבל הישראלי הגדול והותיק בישראל נמצא ממש מעבר לפינה. כמדי שנה אני מנסה להמליץ על כמה מתוכניות האנימציה בדגש על אלו שמתאימות לקהל בוגר. וכמדי שנה אני גם מזהיר מכמה דברים ואתחיל בהם: התוכניות שמרכזות סרטי אנימציה על פי נושא הוא אחד הדברים הפחות מוצלחים בפסטיבל. על סמך הכרות משנים עברו מדובר לא פעם באוסף של סרטים שאין בינהם קשר אוצרותי מעבר לנושא שחוזר. מעבר לכך בעבר גם איכות ההקרנה לא היתה טובה כיוון שהסרטים השונים הודבקו זה לזה לרצף אחד שדרש ייצוא מחודש של קבצים שפוגע באיכות הקובץ המקורי. אני סוקר פה רק אירועי אנימציה למרות שהפסטיבל הוא גם פסטיבל קומיקס וקריקטורה.

לכל המלצה יש לינקים לדף הסרט המומלץ באתר אנימיקס.
קוראי הבלוג מקבלים הנחה. כרטיס ב35 שקלים (לא כולל סדנאות). בהזמנת כרטיס ציינו קוד מצויירים ותהנו!


התוכניה המלאה להורדה
https://drive.google.com/file/d/1V-jZm1n-57_tHdKOHxiD-IYqafCIiQwS/view?usp=sharing

המלצות לאנימיקס

הפסטיבל יימשך חמישה ימים משלישי עד שבת. חלק מההקרנות חוזרות מספר פעמים כך שתוכלו לרכז את האירועים החשובים לכם. ההמלצות שלי מבוססות על ציפיותיי שלי על סמך מידע חיצוני והכרות שלי אך לא תמיד מצפיה קודמת. מתנצל מראש.

אורחי הפסטיבל:

שרון גזית!

Image result for ‫שרון גזית אנימיקס‬‎שרון הוא אנימטור ותיק ומרצה, ממייסדי סטודיו פיל. הוא יקיר הפסטיבל השנה ויעביר סדנאות שונות לגדולים וקטנים. מהן אני הכי ממליץ על "פשוט פשוט" הרצאה של שרון גזית על מינימליזם. זוהי אחת הנקודות המרכזיות בעבודתו של שרון ויהיה מעניין לשמוע אותו. הוא גם מעביר סדנאות לילדים מומלצות גם הן: סרטים לא רק מצוירים.

גיל אלקבץ!
אורח ישראלי מגרמניה. כן, גיל הוא אנימטור ישראלי שפיתח קריירה ארוכה ועשירה באירופה הן כיוצר והן כמרצה. מומלץ מאוד לפגוש ולשמוע אותו.
יש לו כמה הרצאות כולן נראות מצויינות:
 קצרצרים ברשת שיעסוק בגישה שלו לאנימציה.
מקבץ סרטי סטודנטים שהנחה בפוטסדאם
ורטרוספקטיבה של גיל אלקבץ.

סרטים ארוכים

על השועל הגדול הרע כבר המלצתי ברשומה קודמת וממליץ כאן שוב.
סרטו החדש של בינימין רנר במאי ארנסט וסלסטין.

סדר מזוכיסטי הוא סרט מסקרן מאוד של נינה פיילי (סיטה שרה בלוז) שיש בו מבט חתרני (ומעט עוין ממה שראיתי) על ליל הסדר.

אפריל והעולם המופלא. טרם ראיתי. שמעתי עליו דברים טובים ומקווה להשלים השנה.

"המפרנסת" - Carton saloon סרט עצוב וראליסטי על ילדה אפגנית שמתחפשת לבן על מנת להציל את משפחתה ואביה במיוחד.

המפרנסת
סרטים קצרים מהעולם

מקבצי הקצרים מהעולם תמיד מומלצים. מדובר על סרטים חדשים יחסית ממיטב הפסטיבלים. כמו שכתבתי למעלה, מומלץ לחשוד במקבצים שהם לפי נושא כיוון שהם אצורים פחות טוב. גם סרטי האוסקר פחות מעניינים לדעתי ומה שכן ראיתם כבר בבלוג שלי בעבר.
למה אני רוצה ללכת?
ארנבון חם
לבד מול ההמון
התגלות שניה
שדה תעופה
נפרדתי ממנה
ומקבץ לילדים  מעז יצא מתוק.

לאוהבי דוקו-אנימציה: דוקומציה 2018 נראה מעניין.
יהיו גם סרטים צ'כים עכשויים ורוסיים. ובנוסף סרטים בנושאים יהודיים: הנקודה היהודית,

סרטים קצרים ישראלים


הסרטים הישראלים מכונסים תחת כותרת "אסיף" בקטגוריות שונות. מי שרוצה לדעת מה קורה באנימציה בתחום יקבל מנה גדושה של אנימציה ישראלית עכשווית. ממליץ מאוד על סרטי הסטודנטים וגם על טקס הזוכים. שלומי צ'רקה, חברי הותיק, גם יסקור עם תמי ברנשטיין קליפים ישראלים קלאסיים ועכשויים.
פליפינג: מבחינת מינגלינג, בירה, אוכל ואנימציה, אין כמו פליפינג שגם סוגר את הפסטיבל. מפגש קהילתי חברתי עם הרצאות קצרצרות על אנימציה ישראלית: פליפינג 2018!!

לסיום: הרצאה שלי על פיקסאר

מי שקורא את הבלוג יודע שיש לי הרבה מה לומר על פיקסאר ואיך החברה ניגשת לסיפורים מזוית חדשה ושונה מאביה, דיסני. מוזמנים להתעצבן או להסכים: האהבה מתה בסרטי פיקסאר- יוני שלמון



יש עוד הרבה דברים בפסטיבל וטעמי האישי לא אמור להשפיע על אף אחד מלמצוא אוצרות נוספים:
http://www.animixfest.co.il
המלצות מונפש: https://moonfash.co.il/animix%D6%B9-2018/
תהנו! ונתראה שם!
יוני

תגובות