סיכום 2018 חלק ב'

שלום וברוכים הבאים להמשך סיכום השנה בבלוג.
את המיטב קיבצתי ברשומה הקודמת: https://shulyathakosem.blogspot.com/2018/12/2018BESTOF.html וכאן ארחיב ואקפוץ בין מגוון של נושאים שיחד נותנים סקירה על האנימציה העכשווית בארץ ובעולם.

נתחיל עם שחף...
מאוד קשה לעשות סיכום שנה בגלל אחד האנשים המוכשרים והיצירתיים והפרודוקטיבים שחיים בישראל: שחף רם. שחף כבר רגיל לעלות לקבלת פרסים באסיף ומתמודד לא פעם בכמה קטגוריות שונות. השנה הוא יצר סרטון עצמאי, קליפ ללהקת TATRAN וגם קליפ נוסף לאמן השירה המדוברת אריק אבר. למרות שכתב ידו של שחף כבר מוכר, הוא מספר בכל יצירה סיפור אחר עם עיצוב אחר. בקצב הזה, הפרס על מפעל חיים ינתן לו בגיל שלושים ואחת.

שטיח- שחף רם


שקרים לבנים - TATRAN



פרידה - אריק אבר


DIY - סדרת אנימציה לילדים

הסדרה DIY שנוצרה על ידי Encyclopedia Pictura עבור Cartoon network בנויה מפרקים קצרים על חבורה יצירתית של ילדים-חיות. הסדרה היא סדרת תלת-מימד שבמהלך הנסיון להוזיל ולקצר את תהליך העבודה הגיעה לעיצוב מאוד מיוחד שחריג מאוד בנוף סדרות הילדים. הבימוי גם הוא מיוחד ונוטה לכיוון החויה-הזיה מאשר נרטיב קלאסי. הסרטון מרפרר לאדוונצ'ר טיים, מיזאקי ואפילו .D.H.M.I.S. זה הפיילוט של DIY:


תהליך העבודה: https://www.cartoonbrew.com/tv/exclusive-how-encyclopedia-pictura-made-their-diy-minisodes-and-got-them-onto-cartoon-network-160036.html
ועוד מאחורי הקלעים:

PARIS

נמשיך עם גיא טרפלר הישראלי, שקפץ לפריז וכל מה שהוא הביא לנו זה סרטון אנימציה

UGLY

מכוער, הוא בהחלט סרט ראוי לציון. סרט שחוגג כיעור דיגיטלי ובאמצעותו הוא מספר על חתול שהוא סוג של גליץ' במציאות: נטוש, אומלל, מושפל. כחלק מתהליך העבודה על הסרט, היוצר ניקיטה דאקור, יצר גליצ'ים דיגיטליים על מנת לגבש את הסגנון של הסרט.

אתר הסרט: https://www.ugly-film.com/parking-lot
המחקר לקראת הסרט:

Gokurōsama גוקורוסמה

סרט סטודנטים שונה. אוסף של אירועים קטנים ומוזרים בקניון יפני. זהו סרט סטודנטים שעל אף מראהו היפני נוצר בצרפת בבית ספר סופינפוקום. היוצרים:
 Clémentine Frère • krz.artstation.com Aurore Gal •  uroregalportfolio.wordpress.com Yukiko Meignien • yukikomeignien.wordpress.com Anna Mertz • annamertzportfolio.wordpress.com Robin Migliorelli • ronindesbois.tumblr.com Romain Salvini • romainsalvini.tumblr.com 

מפסק

סרטו של אורי פנחסי הוא סרט מינימליסטי מבצלאל שנגע בהרבה אנשים (ובכך הפך לרשומה הנקראת ביותר בבלוג השנה). זהו סרט על צעדיו הראשונים בשאלה של ילד דתי.

https://shulyathakosem.blogspot.com/2018/07/2018SWITCH.html

Arthoropods

מויצו: סרטה המקסים של חן ליבמן מציג, ללא מילים, עולם של חרקים ובני אדם. סוריאליזם צבעוני ודוחה באופן חביב.

אתר הסרט: https://chenlibman.com/Motion/ARThropods-film
WAVES 98 הוא סרט אישי מאוד של אלי דג'ר. בסרט הוא מתאר ברגעי זיכרון חצי דמיוניים את  ההתרחקות שלו ממולדתו, לבנון.

שוטרים וגנבים

מגרמניה מגיע "שוטרים וגנבים", סרט התבגרות באנימציה שמצולם מנקודת מבט הגיבור. עצוב ורגיש.


הטיול שלי ביפן.
דנטה זאבלה טייל ביפן והוא הנפיש שיחה עם חבר על הטיול. אתר היוצר מקסים גם כן:
http://www.dantezaballa.com/Japan

CALARTS

מקלארטס, מודה, לא ראיתי משהו שממש הלהיב אותי השנה. ואולי פספסתי, גם זה קורה. Penrose הקצר, סרט שנה א' של כריס סטנטון, עובד בעיקר בגלל העדינות והאיפוק בסיפור, בבימוי ובעיצוב.


עוד סרט קלארט הוא הדביבון והפנס של האנה קים. את שאר סרטי קלארטס מהשנה תמצאו פה: https://vimeo.com/channels/calartscharanimfilms2018

סבא ניבתן

סרטו של Lucrèce Andreae, הוא סרט מהמם ביופיו ואפשר לצרף אותו לטרנד המשפחות הטראומטיות של 2018, יחד עם "מקום שקט", "כלוב הציפורים", "רומא", "תורשתי" ואחרים. הנושא המשפחתי חוזר לבמה, אפל יותר ומורכב יותר.

לופדהלופ

ענבל ברידא יצרה סרטון קצר לתחרות לופדהלופ ישראל אבל הוא ממש סרט בפני עצמו.

לא מספק

הסרט הזה של סטודיו Parallel מצייר רצף של אירועים קטנים ומאוד מתסכלים.

בירה שפירא

קובי ווגמן יצר פרסומת סטופמושן יפהפיה לבירה שפירא:


הסרט האחרון שAGE OF SAIL סרט מוצלח על ספן זקן ובחורה צעירה שנפלה מספינה. הוא מועמד לאוסקר אבל אל תראו אותו ככה. הוא נועד לצפיה ב360 מעלות באפליקציית גוגל ספוטלייט. GOOGLE SPOTLIGHT

AGE OF SAIL / Theatrical Version from Chromosphere on Vimeo.

תגובות