מיטב האנימציה ברשת 2018


שנת 2018 עבורי היתה בעיקר בסימן הסרט שלי ושל אלון רותם "ניגון" איתו נסעתי לפסטיבל קרדיף השנה שם הכרתי מקרוב כמה סרטים ואנימטורים נפלאים. מעבר לזה השנה היתה רוויה בסרטי סטופמושן, קלאסית, תלת מימד, מציאות מדומה וסרטים ארוכים שמאתגרים את הציפיות שלנו. בדרך כלל אני מרגיש שהסרטים הקצרים הם המטען המשמעותי שאקח איתי הלאה מהשנה החולפת אבל השנה נראה שדווקא הסרטים הארוכים הצליחו לבטא את רוח התקופה בעוד הקצרים נשארים מעט מאחור.
כמדי שנה אני מלקט את מיטב הסרטים שעלו לרשת השנה והנה הם לפניכם, הנבחרים שלי לשנת 2018:


מספיק! אנה מנצריס
בגזרת סרטי הסטודנטים אקח איתי את ENOUGH של אנה מנצריס. סרט אפיזודלי קצר שהולך ומעלה את סף המתח עד לפיצוץ הבורגני השקט. אנה היא אנימטורית שוודית. הסרט נעשה כסרט סטודנטים ברויאל קולג' אוף ארט, לונדון.


מכתב אהבה לבחור שהמצאתי - רחל גוטגרץ 
סרט הגמר של רחל גוטגרץ מבצלאל זכה להצלחה גדולה ובצדק. על אף היותו נסיוני בטכניקה ובסיפור הוא מצליח לשמור על מסגרת סיפורית אחידה וסוחפת. הטכניקה המיוחדת שכוללת הדפס ממשי פותחה כבר בשנה ג' של רחל. עוד עליו כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.com/2018/06/LOVELETTER.html


זדיינו - וליה רוזנצוייג
הפרויקט הבוטה והכן הזה נעשה במחלקה לתקשורת חזותית במנשר. כל האנימציה צוירה בטושים על נייר והפואמות עוסקות בדור 1.5 של העליה מרוסיה. עוד עליו: https://shulyathakosem.blogspot.com/2018/07/ZDAYNU.html


סיפורו של ראנג-טן - סטודיו Salon Alpin עבור גרינפיס
פרסומת שהיא תשדיר תעמולה נגד שימוש בשמן דקלים. פרסומת נוגעת ללב באנימציה ידנית.
מאחורי הקלעים.


אורגון, מעט מוגזם - סטודיו Sun Creature
החבר'ה מSUN CREATURE STUDIO שיצרו את "התגמול" (אחד מסרטי הסטודנטים האהובים עליי), חברו לעשות פרסומת תיירותית לאורגון. פרסומת מעט מוגזמת שהופכת את אורגון למעין ממלכה פנטסטית.


טינדר, המצאת היחד - סטודיו באק
ובסטופמושן: אפליקציית טינדר מהללת את העידן בו כל אחד יכול לאהוב כל אחד. מבית סטודיו BUCK.


NIKE REACT - דנטה זבאלה
פרסומת שונה ויצירתית. מתרגמת את חוויותיהם של משתמשי נעלי NIKE לאנימציה צבעונית ודינאמית.


אם כבר אני מאזכר את דנטה: זה עוד סרט שיצר השנה, המתאר את נסיעתו ליפן. נהדר.



שני קליפים מיוחדים אקח איתי השנה. הראשון שזכה גם בפרס "אסיף" השנה נעשה עבור המוזיקאי אריק אבר. זהו קליפ אקטואלי מאוד של האנימטורית דפי בן עמי.

כמה עצות למנהיג צעיר - דפי בן עמי


TU - פנמה פילמז לטוליפה רואיז
קליפ סטופמושן של הדפסות ההולכות ומצטברות יחד עם התקדמות השיר ותנועת המצלמה. טכניקה שכבר עשו בה שימוש יצירתי בעבר אבל פה התוצאה מרגשת ואסתטית במיוחד.





העתיד הקירח- פול קאבון
סרטו של פול קאבון (צרפת) מציג את החששות שלו מעתידו כבעל גנים של התקרחות. המודעות והחרדה עוברים תהליך של התמודדות עם הקירוחות ומה שמעבר לה.



גיפים!
בהמשך למסורת משנים קודמות: הגיפים שעשו לי את השנה. גם הפעם מדובר יותר על יוצרים מאשר גיפים. הראשון הוא KEKE הבלתי נלאה. שיוצר גיפים קצרים וקופצניים. תוכלו למצוא את עבודותיו בבלוג שלו. מדי פעם הוא לוקח תמונה מצחיקה מהרשת ומנפיש אותה בסגנון שלו:
https://k-eke.tumblr.com/ 

Smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile...

A magical pet

ענבל ברידא, האנימטורית הישראלית בגיף בנות-ים לחודש מאי:


טוני בבל, אנימטור ישראלי שעושה אקספרימנטים חמודים בתוכנת אפטר-אפקטס.
https://dribbble.com/TonyBabel
High Five smoke cute high weed hand gif 2d animation after effects 2d

תוצאת תמונה עבור ‪tony babel gifs‬‏
טוני גם נותן הצצה לקבצי העבודה שלו פה: https://drive.google.com/

גיף אחרון: אל תשאלו אותי מה אני מוצא בגיף הזה. הוא אפילו לא באמת גיף, לא לולאתי, לא בנוי כעומד בפני עצמו, אבל בורא עולם שגורם לך לרצות לקפוץ לתוכו:

http://patrickdoyon.tumblr.com/

מאמרים בבלוג שכתבתי השנה על סרטים ארוכים:


ולסיום: סיכום השנה של אתר "מונפש":


חלק ב' של סיכום השנה: https://shulyathakosem.blogspot.com/2018/12/2018BESTNO2.html

תגובות