אהבה, מוות + רובוטים





"אהבה, מוות ורובוטים" מביא בשורה חיובית לאנימציה למבוגרים. מדובר באנימציה ז'אנריסטית שעוסקת בפנטזיה ומדע בדיוני. הסדרה היא למבוגרים וכוללת מין ואלימות, היא מציגה מנעד גדול של טכניקות אנימציה וסוגי סיפור מגוונים המעוצבים באופן שונה. ואולי הכי חשוב: היא דוגמה לדרך מוצלחת מאוד לצרוך אנימציה קצרה.
אנימציה קצרה היא מוצר ללא פלטפורמה מתאימה. בפסטיבלים של קולנוע רגיל היא מקבלת יחס של אאוטסיידר, קשה לשדר אותה בטלויזיה כי אין זמן לפרסומות כשסרט ממוצע הינו באורך של 10 דקות. שלא לדבר על זה שאנשים לא ילכו לקולנוע לראות סרט קצר. אפילו אני, חובב אנימציה מושבע, מתקשה לפעמים לראות מקבץ סרטי אנימציה קצרים בגלל השונות הגבוהה בטווח זמנים קצר שמגיעה לרוויה. עם כל זה התמודדה נטפליקס יפה כשבחרה ליצור אסופה סביב נושא אחד ולסדר את הסרטים כפרקים בסדרה ובכך הופכת את החויה למגוונת אך רציפה ומאפשרת לכל אחד להיות מעין לקטור של הפרקים שאהב יותר מהשאר. מעבר לכך, הגיע הזמן שהטלויזיה שעברה מהפכה בעשורים האחרונים וגורמת למלחמות יוקרה מול הקולנוע המסורתי תחולל שינוי גם ביחס לאנימציה כסוגה בוגרת וברמה גבוהה.

על האנתולוגיה אחראים טים מילר ודיוויד פינצ'ר. מרבית הסרטונים מבוססים על סיפורים קצרים וסובבים סביב רעיונות מוכרים של מדע בדיוני: מציאויות מקבילות, בינה מלאכותית, פוסט אפוקליפסה וכיוצא בזה. העיסוק בז'אנרים מוכרים במסגרת של סיפורים קצרים מאפשר לערוך נסיונות סיפוריים בהילוך גבוה מבחינת עיצוב ובימוי. במקרה הכי גרוע אם לא נהנתם הלכו להן עשר דקות.

זו אולי גם הבעיה המרכזית באנתולוגיה. סיפורים רבים שמנסים ליצור עולם אמין עם דמויות אמינות ומורכבות (במסגרת הסרט הקצר) מסתיימים בקול ענות חלושה שמאפיין את הנטיה של נטפליקס להמנע מסופים. נטפליקס לא אוהבים סופים. הם מתנפלים עליך מיד בסיומה של תוכנית או של סרט ומציעים את המוצר הבא שלהם. כאשר מדובר בסרטים קצרים יש תחושה חזקה של מסמוס הסיום על מנת לגרום לצופה להמשיך הלאה ולא לשבוע. לדעתי זה מחליש רבים מסרטי המקבץ שיכלו להסתיים בשיא ולא בפרידה סתמית. גם לעולמו של 10 דקות מגיעה פרידה מכבדת.



"שלושה רובוטים", אחד הפרקים היותר אהובים (לא עליי אבל זה בהחלט משעשע)


על הסדרה:


קטע מתוך הסרטו שתוהה מה היה קורה אם היטלר היה מת לפני מלחמת העולם הראשונה:


The animated star of The Witness, from Netflix’s Love, Death & Robots series, who sees a crime happening across the street from her flat and is then chased through an alternate version of Hong Kong.

פלייליסט אחורי הקלעים המלא לפרקים השונים:


בשבחן של כותרות הסיום, מאמר וידאו שמתייחס לזלזול של נטפליקס בסיומות.


"Zima Blue"




תגובות