CARGO סרט גמר ממנשר, עינת נגר ואלה טבוריסקי

CARGO (מטען) הוא סרט האנימציה של עינת נגר ואלה טבוריסקי מהמחלקה לאנימציה במנשר. הסרט מספר על בחור שתקן בעל הפרעות טורדניות שעובד וחי במקום אידיאלי עבורו: כמנופאי מכולות בנמל.
שיתוף הפעולה בין עינת ואלה היה נפלא והוציא סרט מקורי שעשה סבב פסטיבלים עולמי, כולל פסטיבל חיפה. הסרט גם הוקרן עשרות פעמים בסינמטקים ברחבי הארץ במסגרת מיזם "מנה ראשונה".



אלה ועינת כותבות:

"הסרט קרגו מציג את סיפורו של מפעיל מנוף המסדר מכולות שמגיעות לנמל בו הוא גם מתגורר.
קרגו, הגיבור, הוא טיפוס חרדתי ולחוץ שפיתח הפרעה טורדנית קלה הגורמת לו לחיות את חיו בצורה משעממת רפטטיבית תוך כדי חזרה על אותה שגרה יומיומית.
אירוע שקורה בזמן עבודתו ומפר את סדר יומו הקבוע מראש - מחייב אותו לנקוט בצעדים שלא אופיינים לו וגורם לו בעצם לחשוב מחוץ לקופסא. דרך הפעולה החדשה שלו גורמת לו להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה. הרעיון ליצור סרט שמתאר מצב חרדתי בצורה ויזואלית משעשעת הגיע מחיבור רעיונות קטנים של שתינו - קונספט ההפרעה הטורדנית ולוקיישן הנמל. אחרי שמצאנו את סיפור המסגרת התחלנו לפרק את הרעיון לגורמים נרטבים וויזואלים וכשמצאנו את הצורה שמלווה את הסרט ועליה יכולנו לשחק סיפורית (מלבן ) הצלחנו ליצור עלילה עם קונספט מעט מטריד ומעט משעשע שנע סביב מסגרת שגרתית מסוימת שבסופו של דבר נשברת.

לא ידענו בדיוק איך יגמר הסרט ואפשר להגיד שזרמנו תוך כדי על מנת לראות לאן הסיפור יוביל אותנו ואיך הוא יגמר. בגלל העולם שיצרנו לדמות המרכזית בסיפור - קרגו, מאוד נקשרנו אליו ולמרות שבכתיבת איפיון הדמות בתסריט התקשינו למצוא לו אופי מסויים. עם זאת תוך כדי העבודה על הסרט כבר ידענו להכיר את הדמות שלנו במלואה ולדעת כיצד תגיב ותתנהג בסיטאוציות מסוימות, מה שעזר קצת בתהליך האנימציה."

יוצרות: אלה טבוריסקי ועינת נגר. מנחה: צחי רזניק.
את סרטי מנשר מהמחלקה לאנימציה אני אוצר פה: https://vimeo.com/channels/minsahranimation
מוזמנים לעקוב גם בפייסבוק: https://www.facebook.com/animationminshar/

תהליכי עבודה וארט:











תגובות