מגלשה שחורה - אורי לוטן 2022

כמה סרטי אנימציה ישראלים פרצו דרך השנה ואחד הבולטים הוא הסרט "מגלשה שחורה" של אורי לוטן, בהפקת סטודיו The Hive. ממליץ לצפות בסרט בלי הקדמות מיותרות. הוא מבוסס על סיפורו האישי של היוצר והוא נראה ומבויים נהדר.

 

הסרט "מגלשה שחורה", כמו "הולי הולוקוסט" שפרסמתי לא מזמן, מוקרנים בפלטפורמת הסרטים המקוונת של "הניו יורקר". זאת לאחר סיבוב פסטיבלים מוצלח בעולם שהכניס את הסרט לרשימה הקצרה לאוסקר (ממנה נבחרים המועמדים). הסרט הזה אמנם מספר סיפור אישי קשה אבל נמנע מלהסתמך עליו במניפולציה רגשית כפי שקורה לא פעם ב"סיפור אישי". להפך, במקרה הזה אורי בונה על גבי הסיפור האישי סרט קולנועי שכולו יצירה שלמה העומדת בפני עצמה באמצעות שני קווי עלילה מקבילים שבינהם מפרידות כמה שעות דרמטיות עד האחדה ברגע השיא. שני הקווים האלו מעשירים הן את הבימוי והן מציבים כל אירוע כמטפורה של השני. כל פרק בסרט נבנה מההשתקפות שלו בערוץ המקביל.
על אף שהסרט נעשה בתלת מימד הוא משלב אלמנטים מעולם הסטופמושן והקלאסית שיוצרים ריצודי אנימציה מקסימים (שימו לב להורדת החולצה אחרי הפציעה) וחומריות בובתית מעולם הסטופ. מעולם הקלאסית מגיע עיצוב דמויות ושבירה של הראליזם האופייני לתלת. גם ביצירותיו האחרות (כמו בקליפ "מעגלים" לג'יין בורדו) רואים גישה שונה של אורי לתלת שמייחדת את הנראות של הסרטים שלו.
זוהי שנה מרגשת ומיוחדת לאנימציה הישראלית ונקווה שהסרט לא רק יהיה מועמד לאוסקר אלא גם יזכה בו.

כתבה בUNCOATED מ2020 על קמפיין המימון.
ראיון באתר מפעל הפיס
אינסטגרם

אורי לוטן – במאי הסרט
עמית גיצלטר – מפיק
בריאן הולון – מוסיקאי
צ'ארלס לריו – אנימטור
אנדרו לורד- מפיק
שיר פקמן – מעצבת תלת
ליאור לב – סטוריבורד
יובל טורג'מן – שיידינג
הסרט מומן על ידי קרן מקור ומפעל הפיס בהפקת סטודיו הייב ופילפבוק סטודיו

מאחורי הקלעים:

סרטון הקיקסטארט למימון המונים לסרט:

עיצובים לסרט: אבנר גלר, עובדיה בנישו, לילי סנודן, נועם ווינר ורועי רחמים












אחת ההשראות לסרט: FRANK
























































































תגובות