סוף הדרך - סדרת אנימציה פוסט-אפוקליפטית ישראלית חדשה



כמה זמן עבר מאז שהייתה בארץ סדרת אנימציה ישראלית? אם לא סופרים את ניר וגלי הנהדרים שאכן מגיעה להם תוכנית משל עצמם אז מדובר ב-15 שנה מאז מ.ק.22. זה יותר מדי זמן. אבל אל דאגה! תאגיד השידור "כאן" לוקח על עצמו את המשימה. למעשה, מחלקת הדיגיטל שלו הוא אחת ההפתעות הגדולות והיצירתיות שנראו כאן מאז סגירת "רשות השידור" והחלפתה בתאגיד. חוץ מסרטוני רשת מחכימים ומשעשעים שעושים בית ספר לטלויזיה המשודרת הרגילה, הפלטפורמה הדיגיטלית מהווה גם מקום ליצירה עלילתית ומעכשיו, עם עליית "סוף הדרך", גם באנימציה.

איך זה קרה?
התאגיד הוציא קול קורא, ניר ברגר התסריטאי הגה במוחו את "סוף הדרך" ולאחר שקיבל אור ירוק ומימון נוסף ממיזם הקולנוע הירושלמי, חבר ליוצר אופיר ששון (דיאלוג עם הכלבה ועוד), למפיקה יעל עוזסיני ולמעצבת ענבל אוחיון, ויחד הם הרימו הפקה של סדרת רשת מונפשת על החיים בירושלים שלאחר הפצצה גרעינית. זה לא שונה בהרבה ממה שהיה לפני כן, חוץ מהומור קיצוני, יונים טורפות ונאצים.

אתר הסדרה: סוף הדרך -אתר רשמי
הסדרה משודרת בדף הפייסבוק של כאן: https://www.facebook.com/kanipbc/
וביוטיוב: סוף הדרך ביוטיוב
וגם רשומה ישנה על סאטירה מונפשת ישראלית: https://shulyathakosem.blogspot.com/2012/04/blog-post_23.html

הפרק הראשון:


אנימטיקים וארט:













וזו תמונה של היוצרים מערב ההשקה שאליו הוזמנתי לדבר קצת על ירושלים הפוסט-אפוקליפטית כיוון שזה גם היה נושא הסרט הקצר שלי "ניגון".

עוד סאטירה ישראלית מונפשת: חוץ מניר וגלי גם "כוח חרדון" קיבלו פינת אנימציה בפריים-טיים. אמרתי "אנימציה"? סליחה. התכוונתי לזה:


וזוכרים את מ.ק. 22?


סאטירה של סמולנים - יותם פרל.


לסיום ובלי קשר כמעט, אחד הסרטונים היפים של המחלקה הדיגיטלית של התאגיד שמציג את ישראל כאילו היא סט של בובות סטופמושן:


רוצים גם ליצור? לקולות קוראים של התאגיד: https://www.kan.org.il/Kol_Kore/default.aspx

תגובות