מיטב האנימציה ברשת 2021


גם אם באיחור, הגיע הרגע הזה בתחילת השנה האזרחית להביט אחורה אל מה ש2021 הציעה לנו באנימציה (כי את מה שהיא הציעה לנו בתחומים אחרים לא יהיה כיף לסיים). גם השנה בחרנו ממיטב האנימציה השנתית שזמינה ברשת. זה אומר שבחרנו סרטים וסרטונים שעלו לרשת במהלך 2021. בקטגוריות השונות תמצאו סרטים קצרים מהעולם ומישראל, מושן, סרטי סטודנטים, גיפים ועוד.
איתי כותבות כאן דניאל ונטורה וג'וליה סטנדינג שתרמו להמלצות הסרטים שתמצאו כאן.

קצרים

SERIAL PARALLELS מקס הטלר
בחלונות בנינים רבי קומות. כמו שקורה כשחוזרים על מילה שוב ושוב עד שהיא מאבדת ממשמעותה המוכרת ואנו נשארים עם הדהוד הצליל, כך המבט שחלונות ובבנינים הופך לאט לאט לחויה פסיכדלית שבה מה שהיה מרחב עירוני פונקציונלי הופך לריקוד הזייתי של צורות מופשטות. קצת מזכיר את סצנת עולם המראה מספיידרמן האחרון.

SLICE יואן רוסין וילנג לבוט



יואן רוסין וילנג לבוט יצר במסגרת שהות אמן בסטודיו BOBBYPILLS סרט קצר עם סיפור מאוד קטן על חלום רטוב עם טוויסט מפתיע. מעבר לסגנון הייחודי שנראה כמו גרסה אישית לעיצוב האנימה המוכר, הסרט יוצר מבנה לולאתי מפתיע וקומפוזיציות פריימינג לא שגרתיות.

Sprite Fright סטודיו בלנדר

דניאל ונטורה:

לחברת התוכנה בלנדר יש סטודיו, שמטרתו היא לאתגר את התוכנה, להתנסות בה ולהבין מה המשתמשים צריכים ממנה. ג'וב חלומי; לכו תהיו יצירתיים עד הקצה ללא מגבלות תקציב! Oh my god!!! כך הם יצרו את קומדיית האימה האייטיזית שנקראת Sprite Fright . מעבר לזה שהתוכנה הזו משנה את השוק כי היא איכותית וחינמית הסרט עצמו פשוט מעולה ומפתיע. הוא מתחיל במה שנדמה כעוד סרט חינוכי על לא לפגוע בטבע וממשיך כסרט אימה איכותי שכל דמות חמודית הופכת להיות שטן הרסני. ההקצנה מחמוד להפליא למחריד ואימתי היא התמצית של הסיפור והעיצוב. Matthew Luhn שבעברו עבד בפיקסאר והוא אמן סיפור, היה אחראי על מלאכת הבימוי בפרויקט הזה. האנימציה נעשה בקצב פריימים נמוך ממה שלרוב משתמשים באנימציית תלת וזה מעניק לסרט מראה של טכניקת סטופ-מושן. באתר של בלנדר ניתן להשיג את קבצי העבודה של הפרויקט.

סטוריבורדים: https://www.instagram.com/p/CYBXcAYLBuQ/

The new exhibitopn ג'ונת'ן דג'וב נקונדו

דניאל ונטורה:

הסרט נעשה ע"י Jonathan Djob Nkondo, יוצר צרפתי, בוגר גובלינס. בדייקנות ומנימליזם הוא משתמש במרחב כדי לייצר סיפור. שני האלמנטים הקולנועיים המרכזיים עבורו הם הפריים והמעברים. אני חושבת שהסרט הזה הוא לא פחות מגאונות ומגדיר שפה קולנועית חדשנית. על פניו הוא נראה דל אבל זו האינטליגנציה שהוא מבטא שעושה אותו כל כך טוב.  הפריים הופך להיות משהו פלואידי כאשר קובייה במרכזו הופכת להיות ה point of interest של כל הסיפור: היא מתקפלת, מתפתלת ומסתובבת לזוויות חדשות. המתח עובר והקצב של הסיפור מדויק.

ישראלי

יהונה יהון אלינור באבו. סרט גמר HIT חולון


אלינור באבו יצרה סרט גמר שמספר סיפור אישי, סיפור עלייתה ארצה של אימה. סגנון האנימציה מצליח להיות גראפי מאוד ומינימליסטי ועם זאת רגיש ומלת נשמה. סרט מפתיע בעוצמתו שמספר אולי לראשונה בדרך זו את סיפורה האמיץ של העליה מאתיופיה.

עוד על הסרט כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.com/2021/08/YAHON.html

כיצד ומדוע התפוגג מר יהושוע - משה בן אברהם

מי שהיה נתקל בסרט הזה אולי לא היה מזהה את ישראליותו במבט ראשון, בייחוד בשמו המקורי: Como y porque se ha esfumado Don Jose. משה בן אברהם (המכונה אנימשה) יצר סרט שנראה כלא שייך למקומו ולתקופתו. בעולם של אנימציה גראפית "עכשוית" מוקפדת ותסריטים חמורי סבר אנו כמעט ולא נתקלים באנימציה קלאסית פרועה ודינאמית שמספרת סיפור ידידות בין אדם וזבוב שנפל לכוס המשקה שלו. אין דרך להסביר את הסרט הזה על 15 דקותיו הארוכות והפסיכדליות ואין דרך להבין איך יוצר אחד עמד במשימה להשלים את הסרט הזה לבדו, אך ממש מומלץ להשען לאחור, להגדיל את הסרט על מסך מלא ולהתמסר.

עוד על הסרט ועיצובים: https://shulyathakosem.blogspot.com/2021/02/DONHOSE.html

מושן ופרסומת

Please Look After This Bear – Barbour – Passion Pictures


ג'וליה סטנדינג:

נכון, שוב פדינגטון הדב, וכמובן שפרסומת עבור חג המולד – אבל בפרסומת הזו ניכר קסם שהרבה זמן לא ראיתי. כל פריים באנימציה הוא איור בפני עצמו – קו חופשי כמו דיו, צבוע כאילו צבעי מים. אולי אני משוחדת, אולי כי יש לי מעיל ברבור, אולי כי אני אוהבת את חג המולד, אבל יש משהו בפרסומת הזו, שאין בפרסומות אנימציה אחרות (וצפיתי בדי הרבה) – יש משהו ז'ה נה סה פא

בדרך כלל, אני מרגישה שפרסומות חג המולד הם אובר קיטש, שהן מנסות למכור לנו כמה שיותר ומציפים אותנו בקלישאות - ובסוף אני מגלגלת עיניים. הפעם Passion pictures קלעו. אמנם המוצרים של ברובור לא באמת מיועד לכל קהל הרחב (מוצרים לא זולים בשום צורה) אך המסר נוגע לכל אחד. לא צריך משהו פאנסי או יקר כדי להראות שאכפת. דרך אנימציית אופי, יחסית פשוטה אבל רגישה, וצבעים עדינים, קצת גאגים משעשעים וכמובן דמות מוכרת אצל כמעט כל אחד – הלב מתחמם ונשאר חיוך על הפנים בסוף.

All in a day's work - סטודיו BUCK

*הסרטונים המלאים זמינים רק באתר הרשמי של מיילצ'ימפ.

סדרת הסרטונים (6 סה"כ) שנוצרו ע"י סטודיו BUCK למותג של Mailchimp. קסומים, אנרגטים ומיועדים לקהל של המותג שבגדול זה אנשים שעובדים לרוב בעסקים קטנים. ל-BUCK יש היכולת לספר סיפור עם קריצת הומור בצורה נפלאה דרך טיימינג ואנימציה. הגישה קצת מזכירה תיאטרון בובות בשפה הוויזואליות והפאנצ'ים שבסיפור. הטרנד של השנים האחרונות הוא עיצוב דמויות תלת שמורכב מצורות פשוטות, עם טקסטורות ריאליסטיות של חומרים. BUCK נקטו באותה גישה שהיא נכונה מאוד כשרוצים להפיק הרבה סרטים, להוריד עלויות, לייצר שפה אחידה וקשר בין הדמויות הרבות. Arvid Volz, שהוביל את הCG בפרויקט, מספר כי ההשראה לבחירת הצורות מגיעה מעולם הקדרות מתוך ציפייה שהן יתרגמו יפה לתלת. הכל עשוי מעולה, מהעולם העיצובי ועד האנימציה כשהגורם העיקרי שממגנט אותך למסך הוא היכולת ההבעתית האדירה של הדמויות. בסיפורים האלה עוברים הרבה רגעים מורכבים בהצלחה וללא מילה אחת, כדי לענות על הצורך להנגיש את התוכן לקהל גלובלי. אם לסכם את הקסם אז הכל מתנקז לסטוריטלינג טוב, עם דמויות מאופיינות והומור שגורם להכל להחליק תמיד יותר טוב בגרון.

Alternate realities פרויקט שיתופי

אנימטורים אוהבים לשתף פעולה למרות שהם לא תמיד נתפסים כיצורים חברתיים. הקורונה מן הסתם נתנה ליוצרי אנימציה יתרון כשמדובר בשת"פ של עבודה מרחוק. הסרט הזה הוא לא סרט במובן הרגיל אלא רצף של יצירות תלת מימד בעולמות שונים ומשונים כשהמשותף להם הוא לופ אנימציה של דמות הנאבקת להמשיך הלאה במסעה. כל כמה שניות אנו מזהים דמות אחרת בעולם אחר עם אתגר אחר אבל הקיום האנושי והסבל שלצידו, משותף לכולן.

קליפ

HeLo 羅荷 - RABBIT HOLE

כשאני בוחר את מיטב השנה אני שואל את עצמי שאלה אחת: מה ארצה לקחת איתי הלאה מהשנה הזו. מהבחינה הזו "מאורת הארנב", קליפ אנימציה מדהים ביופיו פסקול אינסטרומנטלי של VOOID, הוא האנימציה שהכי אשמח לשים אצלי בכיס לשנים קדימה. נקודת המוצא ממש גרועה: עוד וריאציה על אליס בארץ הפלאות, כאילו שלא ראינו כבר מאות כאלו. מה כבר אפשר לחדש עם עליסה שלא נעשה כבר? התשובה היא קודם כל לנסות לייצר גרסה עכשוית של החויה האליסית עצמה ולא רק של הדימויים המוכרים. ביטוי חדש של התחושה של אובדן הגבול בין מציאות ודמיון שכוללת כאן גם טשטוש בין אוירת וינטג' לבין בימוי עכשווי. הקליפ המוסיקלי הזה מתחיל לאט עם שריקה מונוטונית ואז שואב אותנו לתוכו פנימה דרך מחילת הארנב שהיא גם דימוי שחוק אבל פה הוא מתבטא גם במוסיקה עצמה, בתקליט המסתובב שהוא עצמו מאורה ליפול לתוכה. כך הקליפ גם עושה שימוש קסום בפריים ריבועי שנהיה מאוד טרנדי שוב בעידן האינסטגרם.

אם כבר מזכירים את אינסטגרם מוזמנים להציץ לחשבון של הבמאי\אנימטור\מעצב HeLo 羅荷.

יוצרי רשת

אינסטגרם אנימטיבי - רובי שילסטון

https://www.shilstonearts.com/ יוצר לופים אנימטיבים שמשלבים קו חופשי עם צורות גאומטריות, איורים חיים ומקסימים.

 לורנצו פרסטה

יותר משאני ממליץ על חשבון האינסטגרם של לורנצו פרסטה אני ממליץ על הגיף הספציפי זה: מחווה לאחד הסרטים היפים שיצאו השנה ואחד הטובים של פיקסאר "לוקה". הגיף מחזיר את לוקה לסדרות הטלויזיה של שנות השמונים. פתאום סיפור החברות של מפלץ המים לובש דמות ישנה ומוכרת של סדרות ילדים קלאסיות כמו "הלב" ו"הקטקטים".

 אחרון חביב: סטודיו גולדן וולף מציג גיף אנימציה מופרע ויפהפה שאפשר בקלות להזדהות איתו. 

אמרתי אחרון אבל אי אפשר בלי לסיים את 2021 בלי "אגדת חורבן", יצירה נדירה של גידי דר ושולי רנד שהצליחה לעשות את הלא יאומן: לספר סיפור מרגש וסוחף באמצעות איורים סטטיים לאורך סרט שלם.

רשומה מלאה על הסרט: https://shulyathakosem.blogspot.com/2021/07/blog-post.html


זהו!

תודה לכם. אני הייתי יוני שלמון ואיתי כתבו פה:

דניאל ונטורה: עוסקת בארט של כל מה שזז, מפרסומות ועד סדרות טלוויזיה. מתפלספת על צבעים, צורות ומסרים, ומשתדלת לעשות זאת אחת לכמה זמן בלינקים מהסוג הזה: https://youtu.be/6s3MGFcQH90undefined

ג'וליה סטנדינג: אנימטורית קלאסית וסטופמושן, סטודנטית לאנימציה במנשר.

תגובות